Tablouri renascentiste celebre, lipsite de personajele lor, postate online - FOTO

Tablouri renascentiste celebre, precum "Cina cea de taină" de Leonardo da Vinci şi "Buna Vestire" de Sandro Botticelli, lipsite însă de personajele lor, au fost realizate şi postate de un tânăr student maghiar pe contul său de Facebook.

2000 afișări
Imaginea articolului Tablouri renascentiste celebre, lipsite de personajele lor, postate online - FOTO

Tablouri renascentiste celebre, lipsite de personajele lor, postate online - FOTO (Imagine: Le Figaro)

"Cina cea de taină" fără Iisus, "Buna Vestire" fără Fecioara Maria.... aceasta este o iniţiativă insolită a unui tânăr student maghiar, care a şters personajele din cele mai renumite pânze ale Renaşterii.

Potrivit Le Figaro, toată lumea cunoaşte tablourile "Cina cea de taină" de Leonardo da Vinci, "Buna Vestire" de Sandro Botticelli, "Jurământul Horaţiilor" de Jacques Louis David şi "Le Port de mer avec embarquement de Saint-Ursule" de Claude Lorrain.

Însă un student şi-a imaginat aceste tablouri din care lipsesc Iisus şi apostolii săi, Fecioara Maria, soldaţii romani şi comercianţii de pe chei. Această idee i-a aparţinut studentului maghiar Bence Hajdu, în vârstă de 26 de ani, care a postat pe Facebook o serie de fotografii reprezentând tablouri renascentiste din care a şters orice urmă umană din fiecare dintre ele.

"La unul dintre cursuri, trebuia să desenăm linii de perspectivă folosite de pictori din acea epocă. Dar, destul de repede, mi-am dat seama că nu era prea interesant să îmi pierd vremea desenându-le. Am decis să şterg toate personajele pictorilor şi să observ felul în care pictorii din epocă au creat acele perspective", a declarat tânărul pentru site-ul DesignBoom.

Potrivit Le Figaro, rezultatul a fost uluitor. Tabloul "Jurământul Horaţiilor", de Jacques Louis David, pictat în 1784, descrie o scenă de luptă între trei fraţi din familia Horatii din Roma cu trei fraţi din familia Curiatii din oraşul rival Alba Longa.

Tabloul glorifică valorile patriotice care îi animă pe cei trei fraţi care se pregătesc pentru un duel, în încercarea lor de a pune capăt un război civil. Pictura originală transmite privitorului starea de tensiune care domneşte în acea scenă. Acest sentiment este accentuat de prezenţa mamei şi a surorilor celor trei fraţi, care nu se tem de luptă şi nici de finalul ei tragic.

Atunci când este comparată imaginea lipsită de orice acţiune, opera de artă pare complet tranformată. Nici vorbă de haos, persistă doar o senzaţie de placiditate. Privitorul descoperă o operă lipsită de orice energie, cu o perspectivă şi o interpretare radical diferită, în care se evidenţiază doar stâlpii, ce se ridică din penumbră.

Bence Hajdu a decis să scoată orice urmă de prezenţă umană şi din celebrul tablou "Cina cea de taină" de Leonardo da Vinci. Pictat între 1495 şi 1498, tabloul pune în scenă ultima masă a lui Iisus, înconjurat de cei 12 apostoli, în Joia Mare, cu o zi înainte de a fi crucificat.

Încă o dată, efectul a fost spectaculos. Tabloul original este plin de viaţă, iar privitorul îşi poate imagina cu uşurinţă zgomotul farfuriilor şi tacâmurilor şi tot zgomotul ce poate fi auzit între acele ziduri. Apoi, după ce personajele au fost şterse, timpul pare că s-a oprit în loc, iar profunzimea camerei lasă loc unui vid neliniştitor.

Opera lui Claude Lorrain, "Port de mer avec embarquement de Sainte Ursule" (1641), a fost şi ea aleasă pentru acest proiect. Tabloul prezintă un port, la răsăritul Soarelui. Tabloul pare că prezintă lumea ca un decor de teatru, un fel de teritoriu profund în care se mişcă oamenii. Pictorul pare că a dorit să reprezinte timpul care trece.

Însă, o dată în plus, aceste interpretări dispar sau îşi pierd sensurile, atunci când sunt suprimate personajele umane.

Acest proiect artistic se adaugă unui concept similar lansat în 2008, "Garfield Minus Garfield". Creat de Dan Walsh, acel concept consta în eliminarea motanului Garfield, personajul principal din benzile desenate omonime, din scenele în care acesta era protagonist.

Rezultatul propune astfel o lectură complet diferită de celebra poveste şi dezvăluie "angoasa existenţială a tânărului personaj Jon Arbuckle şi călătoria în cel mai profund colţ al spiritului unui om obişnuit şi izolat, un tânăr care duce o luptă pierdută din start împotriva singurătăţii", consideră autorul acestui proiect.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici