Timpul petrecut pe internet poate influenţa gradul de atractivitate al persoanelor de sex opus

Timpul petrecut pe internet poate afecta nu doar somnul şi modul de a comunica al unei persoane, ci poate influenţa şi gusturile sale în ceea ce priveşte atractivitatea persoanelor de sex opus, se arată într-un studiu recent.

203 afişări
Imaginea articolului Timpul petrecut pe internet poate influenţa gradul de atractivitate al persoanelor de sex opus

Timpul petrecut pe internet poate influenţa gradul de atractivitate al persoanelor de sex opus (Imagine: Shutterstock)

Cercetătorii au descoperit că femeile care petrec foarte mult timp pe internet preferă bărbaţii cu un aspect viril, în timp ce persoanele de sex masculin care stau mult online preferă femeile slabe, cu un aer delicat, potrivit dailymail.co.uk.

"Persoanele cu acces la internet sunt mult mai expuse la media, reclame şi site-uri care promovează idealuri de frumuseţe, cu bărbaţi musculoşi şi femei slăbuţe şi delicate", a declarat psihologul Carlota Batres, care a condus acest studiu.

Ca un exemplu recent pentru această situaţie, cercetătorii au citat filmul hollywoodian "Noah", în care personajul principal masculin este interpretat de virilul actor Russell Crowe, iar rolul feminin este interpretat de delicata actriţă Jennifer Connelly.

Această cercetare a fost realizată în El Salvador, unde cei mai mulţi oameni - 74% - nu au acces la internet.

Pentru acest studiu, oamenii de ştiinţă le-au cerut participanţilor să aleagă între fotografiile unor persoane slabe sau cu câteva kilograme în plus şi cu nivel de masculinitate şi feminitate mai mare sau mai mic.

Astfel, cercetătorii au descoperit că nu există diferenţe în ceea ce priveşte gusturile persoanelor cu acces la internet. Mare parte dintre acestea a preferat persoanele pe care internetul le-ar fi sugerat că ar fi mai "atractive".

În schimb, persoanele fără acces la internet au găsit mai atrăgătoare femeile mai plinuţe, cu trăsături masculine.

De asemenea, studiul a arătat că persoanele cu acces la internet sunt mai predispuse să aibă un televizor acasă, ceea ce face ca expunerea la reclame, emisiuni şi filme să fie mai mare.

Cercetătorii au găsit acestor descoperiri mai multe explicaţii, printre care şi modul în care circumstanţele economice influenţează atractivitatea.

"O posibilitate este ca asprimea mediului să influenţeze preferinţele. Oamenii fără acces la internet din studiul efectuat în El Salvador au mai puţine resurse - cum ar fi lipsa apei curente - şi o asemenea asprime ar putea fi responsabilă pentru ceea ce găsesc ei atrăgător", a spus David Perrett, de la St Andrews University.

"Când veniturile şi accesul la alimente este incert, femeile mai plinuţe ar putea fi mai bine pregătire să supravieţuiască şi să se reproducă şi astfel preferinţele pentru femeile mai plinuţe ar putea fi flexibile", a mai spus cercetătorul.

De asemenea, oamenii de ştiinţă precizează că acest studiu este în concordanţă cu cercetările anterioare realizate la nivel rural, care au arătat că persoanele mai plinuţe sunt considerate mai atrăgătoare.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici