Un avion cargo a zburat peste 80 de kilometri fără pilot la bord

  • Un avion cargo a zburat peste 80 de kilometri fără pilot la bord.
  • Aeronava Cessna a fost controlată de la distanţă de către un pilot de la un centru de control.
  • Inovaţia ar putea ajuta într-o zi la combaterea deficitului de piloţi, în creştere, a declarat un expert în aviaţie pentru CNN.
17342 afișări
Imaginea articolului Un avion cargo a zburat peste 80 de kilometri fără pilot la bord

Cu o durată totală de aproximativ 12 minute, zborul a plecat de pe aeroportul Hollister, în nordul Californiei, şi a fost operat de Reliable Robotics, care lucrează din 2019 la un sistem de zbor semi-automat în care aeronava este controlată de la distanţă de un pilot.

Compania a anunţat recent că zborul de 80 de kilometri a avut loc în noiembrie.

Avionul Cessna Caravan reprezintă o alegere populară pentru antrenamente de zbor, turism, misiuni umanitare şi transport regional de marfă.

"Cessna a fabricat 3.000 de Caravans - este cel mai popular avion cargo de care nu aţi auzit niciodată", spune Robert Rose, CEO al Reliable Robotics.

"Provocarea cu această aeronavă este că zboară la altitudini mai mici şi în condiţii meteorologice mai nefavorabile decât multe aeronave mari din ziua de azi. Aşadar, operarea lui este mult mai periculoasă, iar automatizarea va contribui mult la îmbunătăţirea siguranţei acestor operaţiuni”.

Firma de consultanţă AviationValues a declarat pentru CNN că sunt 900 de Caravans active, iar FedEx - care foloseşte acest tip de avion din 1985 - este cel mai mare operator, cu aproximativ 200 de astfel de aparate.

Operatorul de la distanţă - un pilot real care trebuie să fie certificat pentru a pilota aeronava exact ca şi cum ar sta în cabina de pilotaj - trimite comenzi avionului prin intermediul unor semnale criptate prin satelit, dar nu pilotează aeronava în timp real şi nici nu primeşte imagini de la avionul în sine.

Fiecare comandă trimisă avionului include toate instrucţiunile necesare pentru a ateriza, astfel încât aeronava ştie întotdeauna ce trebuie să facă, chiar dacă se pierd comunicaţiile.

"Se poate spune că aeronava este autonomă", explică Rose. "Dacă nu-i spui să facă nimic altceva sau dacă pierzi contactul cu ea, va face ultimul lucru pe care i-ai spus să-l facă”.

Odată ce sistemul va deveni disponibil pe piaţă, vor intra în vigoare şi alte măsuri de securitate. Deocamdată, Reliable Robotics caută să certifice sistemul pentru Caravan, dar îl testează deja pe o aeronavă mai mare cu US Air Force - KC-135 Stratotanker, un avion militar - şi speră să înceapă testele pe avioane cargo cu reacţie în termen de cinci până la zece ani.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici