Au apărut primii fluturaşi otrăviţi la alegerile prezidenţiale din 2019. Calea de comunicare a mesajelor false s-a diversificat | M. Partidelor

Un arc peste timp. În 2004, metoda de manipulare în campanie o constau fluturaşii otrăviţi care însemnau tipărirea şi distribuirea de mesaje atribuite partidului advers, cu sigla de partid, dar cu mesaje false, fake news-urile din zilele noastre. Pentru un impact mai bun, flyerele erau distribuite în ultimele 48 de ore înainte de vot, când poziţiile partidelor nu mai puteau fi prezentate din cauza legii audiovizualului, scrie Monitorul Partidelor.

1161 afișări
Imaginea articolului Au apărut primii fluturaşi otrăviţi la alegerile prezidenţiale din 2019. Calea de comunicare a mesajelor false s-a diversificat | M. Partidelor

Au apărut primii fluturaşi otrăviţi la alegerile prezidenţiale din 2019. Calea de comunicare a mesajelor false s-a diversificat

În 2004, Alianta D.A. acuza Uniunea PSD+PUR că a distribuit în Iaşi, cu ajutorul unor adolescenti, afise electorale calomnioase la adresa lui Traian Basescu. In respectivele hârtii se afirma că liderul PNL-PD l-a “uzurpat” pe Theodor Stolojan din functia de lider al Aliantei si urmăreşte să legalizeze căsătoriile homosexuale, încălcînd astfel preceptele ortodoxe.

Astăzi, în prima zi de campanie pentru turul doi al alegerilor prezidenţiale, în mediul online au început săfie răspândite postări cu mesaje privind tăieri de salarii şi pensii, unele dintre ele care imită pagini oficiale ale miniştrilor PNL, iar acestea au fost distribuite chiar de lideri ai PSD. Purtătorul de cuvânt al social-democraţilor, Valeriu Steriu, a postat un îndemn la vot care foloseşte identitatea USR, ca o diferenţă, în 2004, fluturaşii nu erau asumaţi de nicio formaţiune politică, acum însă liderii postează sub numele lor, dar anonimizarea intervine la redistribuire. Citeşte continuarea în Monitorul Partidelor

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici