- Home
- Politic
- GALAŢI, (28.11.2018, 20:44)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cum vor politicienii să aducă Volkswagen în Galaţi şi Brăila, unde nu e nici autostradă sau aeroport
Politicienii liberali din Galaţi cer ajutorul parlamentarilor Puterii şi autorităţilor locale din Galaţi şi Brăila, pentru a convinge împreună concernul auto Volkswagen să deschidă o fabrică în zona Brăila-Galaţi, unde e cea mai mare aglomerare urbană din România, după Bucureşti.
5395 afișări
Cum vor politicienii să aducă Volkswagen în Galaţi şi Brăila, unde nu e nici autostradă sau aeroport
Discuţiile au început după ce, în urmă cu câteva zile, conducerea grupului auto Volkswagen a vorbit despre posibilitatea construirii unei fabrici în România, Turcia sau Bulgaria.
Senatorul PNL, George Stângă, le-a solicitat public politicienilor din Galaţi, Brăila şi Bucureşti să sprijine demersurile, astfel încât grupul auto să fie atras în zona Dunării de Jos.
„În urmă cu câteva zile, preşedintele grupului Volkswagen AG a anunţat că intenţionează deschiderea unei fabrici multibrand în Europa de Est, care să devină operaţională din 2022. Concernul german ia în calcul trei ţări: România, Turcia şi Bulgaria. Este o oportunitate de care Galaţiul ar putea să beneficieze, iar dumneavoastră, în calitate de reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, ar trebui să iniţiaţi demersuri concrete şi imediate pentru a prezenta întreaga zonă Galaţi - Brăila, cea mai mare aglomerare urbană din România, ca o opţiune viabilă pentru constructorul german de automobile. În aceste condiţii, nimeni şi nimic nu vă împiedică să prezentaţi concernului german Volkswagen AG Galaţiul ca pe o oportunitate, şi să iniţiaţi demersuri inclusiv pe lângă Guvernul României pentru asigurarea unui climat fiscal predictibil, favorabil şi încurajator”, a anunţat, miercuri, printr-un comunicat de presă, senatorul liberal George Stângă.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 14:37
• Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
astăzi, 14:24
• Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
astăzi, 13:24
• NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
-
astăzi, 12:46
• „Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai mari
-
astăzi, 12:44
-
astăzi, 11:07
• Tancurile Abrams donate de americani nu sunt folosite de ucraineni din cauza dronelor ruseşti
-
astăzi, 10:23
-
astăzi, 09:55
-
astăzi, 09:40
• Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost reţinut
-
astăzi, 09:33
-
astăzi, 18:59
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Kievul distruge un elicopter militar rusesc pe aeroportul Ostafievo din Moscova / Putin arestează un jurnalist de la Forbes / Corpurile a 140 de ucraineni morţi, returnate familiilor
-
• Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
astăzi, 14:23
-
• Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
• Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
Senatorul gălăţean mai spune că avantajele zonei Galaţi-Brăila în perspectiva construirii unei fabrici auto, sunt forţa de muncă calificată, şomajul crescut şi vecinătatea Dunării, care poate asigura transportul rapid al materiilor prime şi al produselor finale.
De asemenea, fabrica auto ar putea reprezenta un motiv pentru a demara proiectul zonei metropolitane Galaţi-Brăila.
„Avem cel puţin două locaţii pe care s-ar putea construi această fabrică, este vorba de Parcul Industrial şi de Zona Liberă Galaţi, dar un avantaj îl reprezintă şi terenul în suprafaţă de aproximativ 1000 de hectare dintre Galaţi şi Brăila. Avem forţă de muncă bine pregătită şi calificată, datorită reţelei de şcoli şi licee cu profil tehnic, cele două universităţi pregătesc specialişti inclusiv în domeniul tehnic, dar avem şi forţa de muncă disponibilizată de la Combinatul Siderurgic. Însă marele avantaj al zonei, care ne diferenţiază clar faţă de alţi competitori, este Dunărea, această ”autostradă naturală” pe care s-ar putea asigura aprovizionarea cu materii prime, dar şi livrarea produselor finite în Europa Centrală şi de Vest”, se arată în mesajul preşedintelui PNL Galaţi, George Stângă.
La capitolul dezavantaje, zona Galaţi-Brăila nu este conectată la reţeaua de drumuri expres şi autostrăzi, nu are aeroport, iar situaţie economică este una precară.
Citeşte şi: Decizie în Parlament: SRI primeşte hotelul Furnica din Sinaia. Hotel Triumf are destinaţie economică
Citeşte şi: Ceremonie PUBLICĂ pentru promulgarea Legii privind „Autostrada Unirii”, la Palatul Cotroceni
Citeşte şi: DECLARAŢIA ZILEI | Iohannis, Dăncilă, Tăriceanu şi Dragnea, discursuri cu trimiteri în şedinţa solemnă a Parlamentului pentru marcarea Centenarului
Citeşte şi: Iaşi desemnat "Capitală istorică", iar Alba Iulia "Capitală a Marii Uniri". Proiectul a trecut de Parlament
Citeşte şi: Teodorovici revine pe subiectul privind permisele de muncă limitate în Europa: Discuţiile au fost într-un cadru informal
Citeşte şi: Centenarul Marii Uniri, celebrat „cu săgeţi” în Parlament. Iohannis, APEL către clasa politică, după un discurs virulent: E timpul să reveniţi asupra unor legi care nu au susţinerea oamenilor/ Dăncilă, aplaudată: Adresez un mesaj de pace politică şi către preşedinte
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Decizie în Parlament: SRI primeşte hotelul Furnica din Sinaia. Hotel Triumf are destinaţie economică
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis! În spate se ascunde, însă, o poveste tristă
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 18:59
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 793. Kievul distruge un elicopter militar rusesc pe aeroportul Ostafievo din Moscova / Putin arestează un jurnalist de la Forbes / Corpurile a 140 de ucraineni morţi, returnate familiilor
-
astăzi, 17:19
Cazul Tate: Dosarul de trafic de persoane va ajunge la judecată