REPORTAJ - Metode de campanie la Sibiu: Autocar cu imn popular, biciclete cu poze înrămate, salubrizare - FOTO

Principalii candidaţi la alegerile locale din Sibiu au recurs la metode inedite pentru a-şi face campanie. Astfel, candidatul PDL la CJ are un autocar inscripţionat de unde se aude imnul său pe melodie populară, cei ai FDGR au biciclete cu poze înrămate cu verde, iar USL va face salubrizare.

955 afișări
Imaginea articolului REPORTAJ - Metode de campanie la Sibiu: Autocar cu imn popular, biciclete cu poze înrămate, salubrizare - FOTO

REPORTAJ - Metode de campanie la Sibiu: Autocar cu imn popular, biciclete cu poze înrămate, salubrizare (Imagine: Mediafax Foto)

În judeţul Sibiu, principalii candidaţi la alegerile locale au încercat, pe lângă metodele tradiţionale de publicitate electorală, să îşi transmită mesajele către electorat într-un mod cât mai original, de la panouri ataşate bicicletelor, la autocare inscripţionate.

Astfel, Forumul Democrat al Germanilor din România (FDGR) a ales să îşi facă reclamă, în zonele din judeţul Sibiu unde cei doi candidaţi principali ai formaţiunii nu se regăsesc pe panouri outdoor, cu ajutorul a cinci biciclete, la care sunt ataşate imaginile lui Klaus Iohannis, candidatul la Primăria Sibiu, şi Martin Bottesch, candidatul la şefia Consiliului Judeţean, încadrate de o ramă verde.

"Cinci biciclete se plimbă prin Sibiu şi prin satele judeţului. Mi s-a părut o idee interesantă, inedită şi adecvată", a declarat primarul Sibiului, Klaus Iohannis.

Astfel, două biciclete străbat cartierele municipiului Sibiu, iar celelalte trei - localităţile din judeţ, la sfârşitul acestei săptămâni urmând să străbată întreaga Mărginime a Sibiului.

"Ideea cu bicicletele i-a venit domnului Bottesch şi mi s-a părut foarte bună. Categoric are un mesaj ecologic, mai ales rama verde subliniază mesajul verde", a apreciat Iohannis.

El a menţionat că s-au gândit să meargă ei înşişi pe biciclete, dar au renunţat la idee.

"Ni s-a părut puţin nepotrivit să mergem chiar noi să ne prezentăm imaginile", a spus Iohannis.

La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Martin Bottesch, a spus că unul din proiectele FDGR este dezvoltarea reţelei de piste pentru biciclete din judeţ.

"Ni s-a părut o modalitate originală şi, totodată, care atrage atenţia asupra mersului pe bicicletă. Forumul German doreşte, printre altele, să dezvolte reţeaua de drumuri pentru biciclete, iar acest mod de publicitate se potriveşte bine cu intenţia noastră", a explicat Martin Bottesch.

De asemenea, FDGR foloseşte în campania electorală şi canalele mass-media şi materiale electorale tipărite.

"Forumul va fi prezent în judeţ şi prin intermediul diverselor metode - TV, radio, materiale electorale trimise în cutia fiecăruia, inclusiv vizite cu bicicletele", a declarat Iohannis.

El candidează pentru al patrulea mandat de primar al Sibiului, pe când Martin Bottesch îşi doreşte un al treilea mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean.

Pe de altă parte, candidatul PDL pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Sibiu, deputatul Cornel Ştirbeţ, are ca maşină de campanie un autocar inscripţionat cu fotografia sa şi sloganul "Proiectul meu cu votul tău - Regiunea Sibiu".

Cornel Ştirbeţ are drept principal proiect, în cazul în care va câştiga alegerile locale din 10 iunie, reorganizarea administrativ-teritorială a ţării în 14 regiuni, în cadrul cărora Sibiul ar urma să fie centrul unei regiuni care cuprinde judeţele Mureş şi Alba.

Deputatul PDL va străbate judeţul Sibiu cu acest autocar pentru a-şi transmite mesajul, acesta având şi un imn de campanie, o melodie populară cu refrenul "România, România-i ţara mea şi oriunde aş merge mă mândresc cu ea, eşti oltean sau bănăţean, ardelean sau moldovean intră-n horă, nu mai sta, să cânte muzica, şi la bine şi la rău ăsta e poporul meu".

"Am fost în majoritatea localităţilor, la Mediaş, Dumbrăveni, Agnita, Sălişte, Avrig şi vom continua, până la sfârşitul campaniei, inclusiv prin Sibiu. Azi (vineri, n.r.) mergem la Avrig, sâmbătă în zona Miercurea Sibiului, iar duminică la Mediaş", a declarat deputatul PDL.

Autocarul de campanie al lui Cornel Ştirbeţ, care a trecut prin Sibiu difuzând imnul acestuia, nu a rămas neobservat, iar primarul Klaus Iohannis a fost întrebat de jurnalişti dacă PDL are autorizaţie pentru reclamă electorală audio.

"Cei care mi-au cântat la poartă? A trecut ceva, o hărmălaie, probabil asta a fost. Sunt ilegale, prin hotărâre de Consiliu Local orice reclamă audio în municipiul Sibiu este interzisă, punct. Nu sunt prevăzute excepţii", a declarat Iohannis.

El a adăugat că Poliţia Locală îi va amenda pe cei care îşi fac publicitate astfel, în cazul în care îi prinde.

"În măsura în care îi prindem, îi amendăm. Poliţia Locală nu a sesizat, probabil au trecut aşa, iute, să nu îi vadă lumea. Nu cunosc detalii. Nu ştiu dacă au fost ei (PDL - n.r.), dar a trecut un autocar cu muzică. Dar aşa sunt partidele politice - unele au impresia că trebuie să respecte legislaţia, alţii au impresia că legislaţia este pentru alţii. Dacă bine îmi amintesc, unii au avut şi în campania trecută un camion, autobuz, cu tot felul de sonorizări care de care mai curioase. Eu sunt convins că electoratul poate să judece partidele şi după aceste apariţii în campanie. Este evident că cineva care şi în campanie respectă legea are un anumit respect faţă de lege şi electorat, iar unul care trece lejer peste toate reglementările, doar să se pună în scenă, este cineva care lucrează în dispreţul legii şi al electoratului", a declarat primarul Sibiului.

Întrebat ce se întâmplă dacă autocarul şi bicicletele FDGR se întâlnesc pe traseu, Iohannis a răspuns: "cel mai deştept cedează".

În replică, candidatul PDL la preşedinţia Consiliului Judeţean a spus că trebuia să găsească o "formulă" care să concureze cu panourile electorale ale FDGR.

"E un imn frumos, o melodie plăcută. Nu am ştiut că domnul Iohannis interzice orice reclamă audio. Nu înţeleg, când se fac tot felul de artificii, din trei în trei zile, şi pe centru şi peste tot, şi nu e campanie electorală, cine dă autorizaţie? Noi ne plimbăm cu un autobuz de campanie, noi nu avem 250 sau 300 de afişe, de panouri mari aşa cum are domnul Iohannis, şi domnul Bottesch. Şi acolo a intervenit, nici măcar nu i-a lăsat pe proprietari să închirieze, le-a ocupat pe toate. A zis că trebuie să vadă lumea că există. Opt ani, 12 ani nu aflat lumea că există, acum s-a cocoţat pe panouri ca să demonstreze că există. Noi trebuie sa găsim o formulă să le concurăm, singura formula este să ne mişcăm, să găsim un autobuz, o maşină, ne descurcăm cum putem", a declarat Cornel Ştirbeţ.

Pe de altă parte, USL Sibiu, pe lângă metodele tradiţionale de publicitate electorală, apelează la întâlnirile directe cu electoratul, în acest sens fiind instalate 11 corturi în cartierele municipiului reşedinţă de judeţ, unde candidaţii discută cu cetăţenii şi împart materiale tipărite.

În plus, Dragoş Floarea, candidatul la Primăria Sibiu, a început o campanie de tip door-to-door în oraş.

Candidatul la preşedinţia Consiliului Judeţean, deputatul Ioan Cindrea, organizează, în fiecare zi, întâlniri cu alegătorii din judeţ, după un calendar prestabilit, pentru prezentarea ofertei sale electorale.

"Prioritar pentru noi este acest lucru - prezentarea programului de ofertă a candidatului la preşedinţia Consiliul Judeţean, nu ne interesează niciun fel de dispută pe alte planuri", a declarat Adrian Besoiu, responsabil de campanie.

Potrivit acestuia, săptămâna viitoare, USL va organiza o amplă acţiune de salubrizare, dezinsecţie şi deratizare a spaţiului verde din Sibiu, la care vor participa toţi candidaţii la alegerile locale.

La Mediaş, în schimb, tinerii din USL au organizat o acţiune inedită, "asfaltând" o stradă plină de gropi cu hârtie.

"Străzile din Mediaş sunt praf şi pulbere, ne rupem maşinile şi picioarele când circulăm. Toate proiectele primarului Neamţu (Teodor Neamţu, care candidează pentru un nou mandat la Primăria Mediaş din partea PDL - n.r.) legate de asfaltare au fost doar pe hârtie. În rest, nimic. Oraşul a ajuns de necirculat şi de nerecunoscut. I-am arătat primarului că din hârtie şi pix o stradă se face în câteva minute. Nu-ţi trebuie un mandat pentru aşa ceva. Aceasta este valoarea proiectelor promise medieşenilor de Teodor Neamţu. Nu fac mai mult decât hârtia cu care noi am acoperit strada Alexandru cel Bun", a declarat Anca Mantea, candidat USL la Consiliul Local Mediaş, despre acţiunea tinerilor USL.

(Material realizat de Diana Stancovici, corespondenti@mediafax.ro).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici