Rodica Culcer şi Robert Turcescu, variantele PDL pentru şefia SRTv

Democrat-liberalii iau în calcul să propună la şefia Televiziunii Române, în cazul respingerii raportului de activitate pe 2008 al instituţiei, pe Rodica Culcer sau Robert Turcescu, şefia Radioului Public urmând să revină UDMR, potrivit negocierilor partidelor aflate la guvernare.

41 afișări
Imaginea articolului Rodica Culcer şi Robert Turcescu, variantele PDL pentru şefia SRTv

Rodica Culcer (Imagine: Dragos Cristescu/Mediafax Foto)

Surse democrat-liberale au menţionat, pentru MEDIAFAX, că ambele propuneri ale PDL iau în calcul faptul că cei doi jurnalişti au experienţă în domeniul televiziunii.

La sfârşitul lui ianuarie, Robert Turcescu a declarat, într-un interviu pentru Academia Caţavencu, că Rodica Culcer va fi noul preşedinte-director general al TVR, însă jurnalista a declarat, tot atunci, pentru MEDIAFAX, că nu i-a fost făcută o astfel de propunere şi nici nu şi-a exprimat dorinţa de a ocupa acest post.

Afirmaţia lui Robert Turcescu a fost făcută în contextul în care numele lui a fost unul dintre cele vehiculate în presă pentru a ocupa funcţia de preşedinte-director general (PDG) al Societăţii Române de Televiziune (SRTv).

Şefia SRR va merge, cel mai probabil, la UDMR, conform negocierilor dintre PDL şi UDMR din momentul formării noii majorităţi guvernamentale.

Camera Deputaţilor şi Senatul urmează să analizeze, miercuri, în şedinţă comună, raportul de activitate pe 2008 al Televiziunii Publice, care a primit un vot negativ, în februarie, la Comisiile de Cultură, respingerea lui şi în plenul Parlamentului echivalând cu demiterea lui Alexandru Sassu din fruntea TVR.

Dacă raportul va fi respins, întregul Consiliu de Administraţie al TVR, condus de Alexandru Sassu, va fi înlocuit. Articolul 46, alin. 7 din Legea 41/1994 privind organizarea şi funcţionarea SRTv prevede că "respingerea de către Parlament a raportului anual atrage demiterea, de drept, a consiliului de administraţie respectiv". Într-o astfel de situaţie, Alexandru Sassu va trebui să-şi încheie mandatul, care i-ar fi expirat în 20 iunie 2011.

Dacă Alexandru Sassu va fi înlăturat din fruntea TVR, Parlamentul trebuie să decidă cine va conduce Televiziunea Publică în următorii ani. Potrivit legii de funcţionare a SRTv, membrii noului consiliul de administraţie vor fi numiţi pe o perioadă de patru ani, însă vor putea fi înlăturaţi în fiecare an de la conducerea TVR, prin votul pe care Parlamentul îl dă raportului de activitate al instituţiei.

Printre numele vehiculate în presă până în prezent pentru funcţia de preşedinte-director general al TVR s-au numărat Robert Turcescu, Valeriu Turcan, Florin Călinescu, Rodica Culcer, Brânduşa Armanca.

Tot în şedinţa de miercuri, plenul Parlamentului urmează să analizeze şi raportul de activitate pe anul 2008 al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR). Situaţia în acest caz este diferită de cea de la TVR, pentru că raportul de activitate pe 2008 al Radioului Public a fost adoptat, pe 17 februarie, în unanimitate de Comisiile pentru Cultură ale Parlamentului, şefa Radioului Public, Maria Ţoghină, fiind felicitată pentru activitatea sa, în timpul şedinţei celor două comisii reunite. Mandatul preşedintelui şi al celorlalţi membri ai CA al SRR a expirat anul trecut, dar a fost prelungit până la data de 31 martie 2010.

Potrivit cotidianului Gândul, pentru şefia SRR, UDMR i-ar avea în vedere pe Gasparik Attila, fost reprezentant al Uniunii în Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), sau pe actualul reprezentant în CNA, Szasz Attila.

Sursa citată menţionează că o variantă luată în calcul de PDL, în cazul în care UDMR nu va face nominalizarea, ar fi menţinerea în funcţie a actualei şefe a postului de radio public, Maria Ţoghină.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici