SOCIOLOG: Numărul mic de votanţi este o PALMĂ pe care baronii locali i-au dat-o lui Liviu Dragnea - Mediafax

SOCIOLOG: Numărul mic de votanţi este o PALMĂ pe care baronii locali i-au dat-o lui Liviu Dragnea

Mobilizarea slabă la vot este o reacţie la atitudinea clasei politice superficiale care nu a cheltuit bani pe problemele importante, susţine sociologul Ciprian Necula, precizând că numărul mic de alegători este o palmă dată lui Liviu Dragnea de către baronii locali, care nu s-au mobilizat.

7533 afişări

Imaginea articolului SOCIOLOG: Numărul mic de votanţi este o PALMĂ pe care baronii locali i-au dat-o lui Liviu Dragnea

SOCIOLOG: Numărul mic de votanţi este o PALMĂ pe care baronii locali i-au dat-o lui Liviu Dragnea

“Referendumul a fost un exerciţiu democratic în care cetăţenii români au luat o poziţie faţă de tema Referendumului, iar o poziţie poate fi inclusiv boicotul, ceea ce s-a întâmplat în România. (...) Oamenii au decis să nu creadă unele mişcări conservatoare. Votul nu ar schimba nimic. Indiferent de situaţie, gay nu se puteau căsători în România. Nu asta era miza voturilor, miza era constituirea unor grupări de extremă dreaptă, în România, încercând să ocupe locul lui Vadim Tudor, care a lăsat un spaţiu destul de larg în ceea ce se numeşte dreapta”, a declarat, pentru MEDIAFAX, sociologul Ciprian Necula.

 

Necula mai precizează că boicotul a fost o atitudine civică europeană la un act politic antieuropean, iar faptul că mobilizarea a fost slabă a depins de mai mulţi factori.

“Oamenii nu au fost convinşi de necesitatea acestui Referendum şi nu au fost convinşi de cei care l-au promovat. (...) Asta a fost o palmă dată lui Liviu Dragnea de către baronii locali. Baronii locali nu s-au implicat la nivel local pentru mobilizare oamenilor, pentru a-i demonstra lui Liviu Dragnea că fără ei nu există PSD”, a mai adăugat scoiologul.

Atribuţia bisericii în mobilizarea oamenilor a fost mică, potrivit lui Ciprian Necula, care explică faptul că imaginea Bisericii Ortodoxe Române a fost afectată în contextul Referendumului.

"Biserica a fost supraevaluată întotdeauna - ca instituţie politică mă refer, nu ca instituţie religioasă. Biserica Ortodoxă Română a pierdut enorm capital de imagine zilele astea şi nu ştiu dacă îşi va reveni vreodată. Votul a arătat că azi a existat o creştere minoră, cu 1% sau 2% faţă de trendul general. Practic, nu a contat prea mult contribuţia preoţilor, iar asta e îmbucurător pentru România”, a mai adăugat Ciprian Necula.

De asemenea, sociologul mai explică faptul că mobilizarea slabă este o reacţie la atitudinea clasei politice “superficiale”, care trebuia să investească banii în alte probleme ale României.

“Este o reacţie la atitudinea clasei politice superficiale, care a cheltuit 40 de milioane de euro pentru acest Referendum, în condiţiile în care unu din cinci români sunt săraci - asta o spune Banca Mondială -, iar 200.000 de copii merg la culcare fără să mănânce. Sunt numeroase probleme în România, iar noi ne ocupă de nişte probleme superficiale care servesc intereselor politice. Liberalii au pierdut cel mai mult din acest joc, asociindu-se cumva PSD-ului”, a mai adăugat sociologul.

Totodată, Ciprian Necula susţine că politicienii ar trebui să înveţe o lecţie importantă şi anume faptul că alegătorii nu sunt ignoranţi.

“Poporul nu e prost, că poporul are informaţie. (...) De aia există proteste şi indignare faţă de clasa politică privind acest Referendum”, a mai adăugat sociologul.

Biroul Electoral Central a anunţat duminică prezenţa la vot pentru ora 19.00, în a doua zi a referendumului pentru familie, aceasta fiind de 18,87%

Din totalul de 18.278.496 de alegători înscrişi pe liste permanente, pâmnă la ora 19.00, au votat 3.450.189, reprezentând 18,87 % din totalul de alegători.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
REFERENDUM ,
ALEGERI ,

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.