Revoluţia din `89, de la schimbare la destabilizare. Presa internaţională, instrument de manipulare şi dezinformare (Partea a II-a)

Mass-media internaţională a avut un rol deosebit de important în influenţarea contextului intern premergător acţiunilor revoluţionare din decembrie 1989. Obiectivul era crearea de situaţii revoluţionare violente şi chiar a unui război civil, pe fondul nemulţumirilor existente în România.

1305 afişări
Imaginea articolului Revoluţia din `89, de la schimbare la destabilizare. Presa internaţională, instrument de manipulare şi dezinformare (Partea a II-a)

Revoluţia din `89, de la schimbare la destabilizare. Presa internaţională, instrument de manipulare şi dezinformare (Partea a II-a)

Este una din concluziile Raportului Comisiei Speciale a Senatului privind evenimentele din 1989. Conform acestui raport, două publicaţii franceze refac drumul dezinformării din decembrie 1989, găsind la capătul firului Agenţia de presă est-germană AND. Ulterior, li se alătură Liberation şi Europa liberă. Miza: agitarea spiritelor prin exagerarea numărului de morţi de la Timişoara.
Prezentăm capitolul dedicat rolului mass-media internaţională în Raportul Comisiei Speciale a Senatului privind evenimentele din 1989:

Cum şi-a împărţit presa rolurile

„Principalele mijloace de acţiune au fost şi sunt radioul, televiziunea şi presa scrisă. Dar trebuie menţionat că, în general, radioul a acţionat în special asupra populaţiilor locuitoare în ţările din est, iar presa scrisă şi televiziunea au avut misiunea expresă de a informa sau <intoxica> propria naţiune.

În cursul anului 1989, atât postul de radio Europa Liberă, ca şi covârşitoarea majoritate a presei vorbite sau scrise din exterior au intensificat activitatea în scopul destabilizării situaţiei din ţările comuniste est-europene şi crearii unor premize pentru răsturnarea regimurilor totalitare existente în aceste ţări.

Citeşte continuarea pe platforma REVOLUTIONS

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici