Cea mai mare comunitate de mame din România, LaPrimulBebe, a strâns în 6 zile 460.000 de euro, în cadrul campaniei #10anideprecizie

  • Cea mai mare comunitate de mame din România, LaPrimulBebe, s-a mobilizat şi a strâns, în doar 6 zile, 460.000 de euro în urma licitaţiilor organizate în cadrul campaniei #10anideprecizie.
  • Banii vor fi folosiţi pentru dotarea Clinicii de Pediatrie din cadrul Institutului Clinic Fundeni din Bucureşti.
  • Astfel, vor fi achiziţionate kituri speciale pentru diagnosticarea precisă a cancerului (leucemii şi limfoame) la copii, care să acopere nevoia pe o perioadă de 10 ani.
  • De asemenea, secţia va fi dotată şi cu 10 staţii cu infuzomate, pentru ca micii pacienţi să primească tratament corespunzător.
Urmărește
229 afișări
Imaginea articolului Cea mai mare comunitate de mame din România, LaPrimulBebe, a strâns în 6 zile 460.000 de euro, în cadrul campaniei #10anideprecizie

Ideea campaniei #10anideprecizie a venit de la câteva mame din comunitatea LaPrimulBebe, ai căror copii au fost diagnosticaţi cu diverse forme de cancer şi care au trăit pe pielea lor experienţa chinuitoare a unui diagnostic inexact şi a repetării analizelor. Astfel, LaPrimulBebe a aflat de nevoia Institutului Clinic Fundeni şi s-a hotărât să le ofere şansa copiilor la diagnostic exact şi la tratamente personalizate, eficiente şi mai puţin invazive.

La strângerea de fonduri caritabilă, organizată online în cele 5 comunităţi LaPrimulBebe din ţară şi în cea din Diaspora, au fost scoase la licitaţie aproape 13.200 de obiecte, servicii şi experienţe. Suma totală strânsă a fost de 459.620 de euro, dintre care 448.105 au fost strânşi de la membrii comunităţilor LaPrimulBebe, iar restul de 11.515 euro din sponsorizări.

Peste 400 de copii sunt diagnosticaţi anual cu cancer.

În România, în fiecare an, sunt diagnosticaţi peste 400 de copii cu diverse forme de cancer, iar cele mai frecvente sunt leucemiile acute şi limfoamele (50% dintre cazuri). În Clinica Pediatrică a Institutului Fundeni sunt trataţi aproximativ 35% dintre copiii cu leucemie acută diagnosticaţi la nivelul întregii ţări. Spitalul deţine aparatura necesară şi personalul pregătit pentru a face analizele exacte, însă kiturile sunt insuficiente- spitalul primeşte doar 2 kituri pe an care permit analiza a mai puţin de 100 de probe.

Cele mai inedite obiecte licitate

Printre cele mai inedite obiecte sau experienţe licitate în cadrul campaniei umanitare s-au numărat: invitaţie la concert cu acces în backstage, îmbrăţişări şi şedinţa foto cu Andra şi familia ei, o vizită de o zi în penitenciar, o experienţă în studio alături de Liviu Teodorescu, borcane cu dulceaţă făcută acasă, tablou pictat de David Alexandru, copilul minune al picturii româneşti, deţinător al premiului Global Child Prodigy Award în 2022 sau memoriile unei bunici de 100 de ani care a trăit prin foamete, război, refugiere sau epidemie de pneumonie.

Cele mai scumpe obiecte licitate

Cea mai mare sumă strânsă la o licitaţie a fost de 37.560 de lei, însă aici nu s-a licitat un obiect, ci o experienţă. O mamă din comunitatea LaPrimulBebe a scris un mesaj şi a împărtăşit o dramă personală. Apoi a încurajat mamele să doneze, având un singur gând: să nu mai audă niciodată vorbe precum “Îl lăsaţi să moară aici în spital sau îl luaţi şi moare acasă?” sau “Copilul suferă de o boală incurabilă!”. Aceasta a încurajat mamele din comunitate să fie recunoscătoare că au copii sănătoşi. Mesajul ei a fost ascultat de peste 1400 de mame care au donat.

La o altă licitaţie din cadrul campaniei, cu un singur câştigător, a fost scos un proiect complet de arhitectură, structură şi instalaţii (termice, electrice şi sanitare), pentru o casă de până în 300 mp, cu toate verificările, pentru care s-a plătit 12.000 de lei.

"Campaniile umanitare LaPrimulBebe nu mai sunt demult doar despre cauza pentru care se strâng fonduri. Au devenit o mişcare a binelui şi a implicării, în care, de două ori pe an, zeci de mii de părinţi din toată ţara şi din diaspora stau umăr lângă umăr şi strâng fonduri, vreme de 6 zile. Dincolo de schimbările mai mari sau mai mici pe care le aduc în viaţa unor oameni, campaniile LaPrimulBebe aduc multă speranţă. Speranţa că pot să facă ceva. Văd că implicarea lor are finalitate, schimbă ceva palpabil. Iar noi, românii avem mare nevoie de acest fel de speranţă. Nu credem că suntem prea mici să contăm, este nevoie doar să ne aşezăm unii lângă alţii”, a declarat Atena Boca, fondatoarea LaPrimulBebe.

În 10 ani, LaPrimulBebe a investit 4.2 milioane de euro în spitalele din România

Condiţiile din spitalele de la noi sunt unele dintre marile provocări cu care se confruntă tinerele mame din România. De aceea, cele mai multe donaţii au mers către astfel de cauze.  Printre cele mai de impact proiecte umanitare La Primul Bebe se numără:

  • Renovarea secţiei de pediatrie a spitalului Municipal Câmpulung;
  • Dotarea cu aparatură a secţiei AŢI a Spitalului de Urgenţă Pentru Copii “Sfânta Maria” din Iaşi;
  • Dotarea secţiei de Neonatologie și Terapie Intensivă Neonatală a Spitalului Judeţean Sibiu cu un sistem de supra-monitorizare care reduce mortalitatea infantilă și un sistem audio-video prin care mamele pot vorbi bebeluşilor aflaţi în incubatoare;
  • Renovarea secţiei de pediatrie Spitalului Municipal Moreni şi dotarea cu echipamente mediale;
  • Renovarea şi amenajarea a două etaje din clădirea MagicHome, refugiul părinților cu copii bolnavi de cancer;
  • Renovarea Secția de Neonatologie a Spitalului Judeţean din Râmnicu Vâlcea;

Despre LaPrimulBebe:

LaPrimulBebe este cea mai de impact comunitate online de părinţi, cu peste 230.000 de membri şi singura comunitate din România premiată şi numită de către Facebook una dintre cele mai de impact 100 de comunităţi din lume. Misiunea LaPrimulBebe este de a contribui la o ţară în care fiecare mamă îşi trăieşte sarcina şi maternitatea cu demnitate, este respectată şi văzută. O ţară în care fiecare mamă îşi înţelege importanţa rolului ei şi faptul că lucrul cu sinele este cheia creşterii unui copil bine cu el. LaPrimulbebe îşi împlineşte misiunea prin sprijin emoţional şi informaţional oferit în grupuri online empatice, cursuri şi programe de educaţie parentală, campanii de conştientizare şi proiecte umanitare.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici