Cazul navei cu oi răsturnate în Portul Midia, fără precedent. Vasul, tot pe mare la 19 zile de la incident

Nava încărcată de zeci de mii de oi şi răsturnată în Portul Midia este tot pe mare, la 19 zile de la incident. Administraţia Porturilor Maritime spune că este vorba despre un caz fără precedent, pentru că nu poate interveni la navă în aşa fel încât să fie adusă la mal.

1625 afișări
Imaginea articolului Cazul navei cu oi răsturnate în Portul Midia, fără precedent. Vasul, tot pe mare la 19 zile de la incident

Nava cu oi răsturnată în Portul Midia, tot pe mare de 19 zile. Cazul nu are precedent

Administraţia Porturilor Maritime, instituţia care se ocupă de nava răsturnată la Midia, nu are capacitatea să întoarcă nava pe poziţie şi să o aducă la mal, motiv pentru care a cerut oferte de la firme să găsească una care are echipamenele necesare.

Pentru că este o premieră şi nu s-au mai confruntat cu o astfel de situaţie, reprezentanţii APMC spun că nu pot estima când va fi rezolvată situaţia.

Într-un răspuns pentru MEDIAFAX, Daniela Şerban, directorul Porturilor Maritime Constanţa, a transmis joi că se fac toate demersurile legale pentru a rezolva situaţia navei sub pavilion Palau răsturnată pe 24 noiembrie în Portul Midia şi că instituţia pe care o conduce a lansat o solicitare de oferte pentru a desemna firma care se va ocupa de ranfluarea navei:

„CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa nu poate realiza operaţiunea cu forţe proprii, neavând utilajele necesare. Din acest motiv, au fost începute demersurile în vederea solicitării de oferte, conform legii, pentru a putea decide ce firmă va interveni efectiv pentru ranfluarea navei. Atunci când vor fi depuse ofertele, CN APM va lua rapid o decizie pentru a începe operaţiunea”, a transmis CNAPMC.

Reprezentanţii Porturilor Maritime nu pot estima însă când va fi terminată operaţiunea, ţinând cont că nu s-au mai întâlnit cu un astfel de caz până acum: „Acest caz nu are precedent, iar din acest motiv este dificil de estimat când va fi finalizată operaţiunea. Trebuie luate în calcul valoarea, soluţia tehnică a firmei care va face ranfluarea, dar va fi foarte importantă şi durata operaţiunii pe care o va propune în ofertă”.

În ceea ce priveşte pericolul ecologic de infestare a apei şi a aerului în zonă, APMC a transmis că nava este înconjurată cu baraje antipoluante şi că până acum nu au fost întregistrate scurgeri de combustibil.

„Zona este monitorizată continuu pe apă şi pe uscat din 3 în 3 ore. Nu au apărut irizaţii de combustibil şi se intervine dacă mai ies la suprafaţă leşuri de animal. După incident, CN APM SA a acţionat şi a adunat toate cadavrele din apă, care au fost predate unei firme specializate pentru neutralizare. Acţiunea va continua dacă o impun condiţiile”, a transmis CNAPMC.

De asemenea, verificările CNAMPC sunt completate de Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, care monitorizează calitatea aerului din zonă.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat pe 24 noiembrie în Portul Midia. Vasul era încărcat cu 14.600 de oi. În urma intervenţiei, autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale. După incident, mai multe organizaţii internaţionale de protecţie a animalelor au protestat faţă de exportul de animale vii, iar subiectul a făcut înconjurul presei internaţionale, fiind dezbătut şi în Parlamentul European.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
nava,
precedent,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici