Cea mai mare companie alimentară din lume recunoaşte că peste 60% din produsele sale sunt nesănătoase

  • Un document din cadrul Nestlé arată că majoritatea portofoliului de mâncăruri al companiei este nesănătos.
  • Peste 60% din produsele mainstream nu întâlnesc „definiţiile recunoscute ale sănătăţii”.
23359 afișări
Imaginea articolului Cea mai mare companie alimentară din lume recunoaşte că peste 60% din produsele sale sunt nesănătoase

Cea mai mare companie alimentară din lume, Nestlé, a recunoscut că peste 60% din principalele sale produse şi băuturi nu se încadrează în „definiţiile recunoscute ale sănătăţii”, iar unele dintre aceste produse nu „vor fi niciodată sănătoase, indiferent de ritmul în care le îmbunătăţim”, transmite Financial Times.

O prezentare care a circulat anul acesta în rândurile executivilor de top, analizată de FT, arată că doar 37% din produsele firmei, excluzând mâncarea de animale şi alimentele medicale, reuşesc să atingă un rating de peste 3,5 stele în cadrul sistemului de sănătate din Australia.

Sistemul plasează produsele într-un clasament de unu până la cinci stele şi este folosit în cercetare de grupuri internaţionale precum Access to Nutrition Foundation (ATNF), fondat în Olanda. Nestlé, producătorul KitKat, Maggi şi Nescafé, descrie pragul de 3,5 stele drept o „definiţie recunoscută a sănătăţii”.

Din întregul portofoliu de mâncăruri şi băuturi al Nestlé, circa 70% din produsele alimentare nu au reuşit să întâlnească acest rating, alături de 96% din băuturi, excluzând cafeaua pură, şi 99% din portofoliul de îngheţate şi produse de cofetărie.

Între timp, apele îmbuteliate şi produsele lactate se încadrează în proporţie de 82% şi, respectiv, 60% în rating-ul stabilit de ATNF.

Informaţiile regăsite în document exclud produsele pentru bebeluşi, mâncarea pentru animale, cafeaua şi divizia de ştiinţe ale sănătăţii, ceea ce înseamnă că datele reprezintă circa o jumătate din totalul veniturilor anuale ale gigantului elveţian – 84,3 miliarde de franci elveţiei.

De asemenea, documentul a apărut într-un moment în care unele dintre cele mai mari companii alimentare încearcă să combată obezitatea şi să promoveze modele mai sănătoase de alimentaţie. În prezent, executivii Nestlé încearcă să stabilească o serie de obiective privind calitatea nutriţiei, planurile urmând să fie dezvăluite anul acesta.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici