Celebrele mărci de cosmetice pentru plajă nu oferă protecţia înscrisă pe etichetă

Cele mai celebre mărci de produse cosmetice pentru plajă nu oferă nivelul de protecţie înscris pe etichetă, potrivit unui studiu realizat de o organizaţie de protejare a drepturilor consumatorilor din Marea Britanie.

695 afişări
Imaginea articolului Celebrele mărci de cosmetice pentru plajă nu oferă protecţia înscrisă pe etichetă

Celebrele mărci de cosmetice pentru plajă nu oferă protecţia înscrisă pe etichetă - studiu (Imagine: Mediafax Foto)

Un studiu realizat de organizaţia Which? a scos la iveală faptul că trei produse de top în domeniu nu reuşesc să ofere factorul de protecţie împotriva arsurilor solare promis pe etichetă, informează dailymail.co.uk.

Rezultatele, contestate de comercianţi, pot însemna că oamenii se expun la soare mai mult decât este indicat.

Descoperirea a fost publicată într-o perioadă în care cazurile de cancer al pielii provocate de arsurile solare sunt în creştere semnificativă în Marea Britanie.

Experţii de la Which? au testat 14 dintre cele mai populare produse de pe piaţă, care indicau pe etichetă un factor de protecţie solară (SPF) 15.

Trei dintre acestea nu au atins standardul minim de 12,5 - Marks & Spencer Sun Formula Lotion (7,1), Malibu High Protection Lotion (10,2) şi Tesco Sun Protection Medium (12).

Factorul de protecţie solară (SPF) indică nivelul de protecţie împotriva razelor UVB, care provoacă arsuri ale pielii.

Două alte produse oferă o relativ proastă protecţie împotriva razelor UVA, asociate cu cancerul şi îmbătrânirea pielii.

Avon Bronze Sensitive Sun Lotion Spray şi Piz Buin In-Sun 15 şi-au schimbat între timp formula de la acest test.

Marks & Spencer a declarat pentru ediţia de joi a publicaţiei Which? că produsul său a fost testat la cele mai înalte standarde internaţionale şi că testele au indicat factorul de protecţie 15.

Malibu a indicat că o nouă versiune a produsului său, cu un SPF superior, va fi lansată pe piaţă în timpul verii, adăugând că şi loţiunea aflată în prezent în magazine a îndeplinit standardele internaţionale.

Which? a mai descoperit că unele dintre cele mai ieftine creme de protecţie solară de pe piaţă sunt mai eficace de până la şase ori decât mărcile celebre şi scumpe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici