Circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti - Constanţa, reluată

Circulaţia pe magistrala Bucureşti - Constanţa, întreruptă sâmbătă dimineaţă, după ce locomotiva unui tren de marfă a lovit ultimul vagon al altei garnituri de marfă între Lehliu şi Săruleşti, a fost reluată în jurul orei 18.30, după aproape 14 ore de la producerea accidentului feroviar.

40 afișări
Imaginea articolului Circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti - Constanţa, reluată

Circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti - Constanţa, reluată (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Lucrătorii CFR au terminat lucrările de reparare a liniei ferate afectate de accidentul feroviar, astfel că restricţia de circulaţie pe magistrala Bucureşti - Constanţa a fost ridicată, iar primul tren a trecut în jurul orei 19.40 prin zona Lehliu - Săruleşti.

Accidentul feroviar s-a petrecut sâmbătă dimineaţă, la ora 4.55, la kilometrul 66 plus 100 al magistralei 800 Constanţa - Bucureşti, între Lehliu şi Săruleşti, după ce locomotiva unui tren de marfă a lovit ultimul vagon al altei garnituri de marfă, care circula cu viteză mică. În urma incidentului, locomotiva şi un vagon au sărit de pe şină.

După ciocnirea celor două trenuri, unul încărcat cu role de tablă, iar cel de-al doilea cu cărbune, s-au desprins vagoanele al optulea şi al nouălea ale primului tren, locomotiva fiind încălecată peste ultimul vagon al celuilalt tren de marfă. Circulaţia trenurilor pe magistrala Bucureşti - Constanţa între Lehliu şi Săruleşti a fost deviată.

Directorul general de la CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, a declarat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX, că după ce locomotiva şi vagonul au fost scoase de pe linie, cu o macara de mare tonaj, lucrătorii CFR au reparat calea ferată, iar traficul feroviar a fost reluat în jurul orei 18.30.

Garniturile celor două trenuri de marfă, care au rămas pe linie în urma accidentului, au fost duse, sâmbătă dimineaţă, la staţiile Lehliu şi, respectiv, Săruleşti.

În urma accidentului nu au fost înregistrate victime, însă mai multe trenuri de călători au înregistrat întârzieri mari, de peste 100 de minute, pentru că circulaţia a fost deviată prin Slobozia - Ciulniţa.

Un tren Rapid şi două Personal au fost anulate, sâmbătă, iar alte două trenuri Rapid, două Accelerat şi cinci Personal au fost deviate pe alte rute, fiind anulate pe relaţia care trecerea prin zona producerii accidentului.

De asemenea, duminică, 18 octombrie, trenurile Personal 8032 Feteşti - Bucureşti Obor şi Rapid 680 Constanţa - Bucureşti Nord vor fi anulate pe toată distanţa.

Vinovăţia în cazul producerii accidentului aparţine celor doi mecanici din cel de-al doilea tren, întrucât aceştia nu au respectat semnalele şi procedurile, a spus directorul CFR Marfă.

Frăsinoi a precizat că mecanicii nu au oprit trenul, deşi ar fi trebuit să o facă, şi circulau cu o viteză de 45 de kilometri pe oră, deşi procedura permitea o viteză de cel mult 20 de kilometri.

"Toate datele converg spre acest rezultat, că mecanicii sunt vinovaţi de producerea accidentului", a mai spus Frăsinoi.

Acesta a declarat că indiferent dacă au fost probleme tehnice la instalaţiile de semnalizare de pe calea ferată, există prevederi pentru această situaţie. În cazul în care semnalul de trecere care marchează un sector de linie este stins, mecanicul de locomotivă trebuie să oprească pentru a se asigura că poate înainta şi abia după aceea să circule, cu maximum 20 de kilometri pe oră şi cu atenţie sporită, a precizat Frăsinoi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici