Comercianţii din Centrul Istoric cer adoptarea regulamentului pentru terase şi Birou unic

Asociaţia Comercianţilor din Centrul Istoric al Capitalei cere adoptarea regulamentului privind funcţionarea teraselor, în lipsa căruia proprietarii de localuri nu pot alcătui un plan de afaceri pentru vară, şi înfiinţarea unui Birou unic pentru această zonă.

288 afișări
Imaginea articolului Comercianţii din Centrul Istoric cer adoptarea regulamentului pentru terase şi Birou unic

Comercianţii din Centrul Istoric cer adoptarea regulamentului pentru terase şi Birou unic (Imagine: Shutterstock)

Membrii comitetului director al Asociaţiei Comercianţilor din Centrul Istoric (ACCI) au susţinut, vineri, o conferinţă de presă în care şi-au exprimat nemulţumirea faţă de faptul că nu a fost adoptat, în Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), regulamentul pentru funcţionarea teraselor sezoniere. Ei au reclamat şi faptul că, în momentul de faţă, proprietarii de localuri trebuie să obţină autorizaţii, să plătească taxe şi să se supună controalelor atât Primăriei Capitalei, cât şi Primăriei Sectorului 3.

"Meciul acesta între instituţii - cine controlează, cine încasează - nu ne interesează. (...) Noi suntem aici să facem afaceri, nu politică", a spus vicepreşedintele ACCI, Mugur Mihăescu, arătând că membrii asociaţiei îşi plătesc taxele şi impozitele la timp şi doresc să fie reglementaţi.

Mihăescu a amintit că regulamentul necesar, la care asociaţia a lucrat alături de Primăria Capitalei, timp de doi-trei ani nu a fost adoptat în CGMB.

"Situaţia în momentul de faţă în Centrul Istoric este puţin neclară. Nu putem alcătui un plan de afaceri pentru ceea ce se va întâmpla la vară, nu putem şti ce şi cum putem aproviziona şi cum funcţiona", a spus, la rândul său, preşedintele ACCI, Daniel Mischie.

Mugur Mihăescu a adăugat că şi Primăria Sectorului 3 poate veni cu propuneri pentru îmbunătăţirea regulamentului, acestea putând fi incluse anul viitor, dar a subliniat că este nevoie ca anul acesta să fie aprobat un regulament.

Reprezentanţii ACCI au mai arătat că, în momentul de faţă, au de obţinut diferite autorizaţii de la ambele autorităţi. "De exemplu, autorizaţia de funcţionare pe interior ţine de sectorul 3, plata taxelor pentur interior şi reclamă ţine de sectorul 3, plata pentru autorizaţia de construire ţine de Primăria generală, disciplina în construcţii, tot de Primăria generală, taxa pentru ocuparea domeiului public, tot de Primăria generală, deci nu mai ştii la ce primărie să te duci să-ţi plăteşti taxele, să zici «Băi, ăsta-i business-ul meu»", a arătat Mugur Mihăescu.

În acest context, comercianţii îşi doresc un Birou unic pentru Centrul Istoric, la care să se poată adresa pentru autorizaţii şi taxe, un singur organism de control, "aşa cum şi Guvernul a propus un singur control, la un moment dat, tuturor agenţilor comerciali", a mai zis Mihăescu.

Tot Mugur Mihăescu a declarat că asociaţia solicită şi să fie schimbată Legii nr. 50 în ceea ce priveşte autorizaţiile pentru reclamă. "Dacă scrii ceva pe o faţadă, îţi trebuie autorizaţie de construire ca pe o casă. Sunt nişte aberaţii legislative care, o dată pentru totdeauna, că suntem în 2013, trebuie definitivate", a el, amintind că legea a fost înaintată Ministerului Dezvoltării, spre a fi modificată, în urmă cu doi ani.

Mihăescu a mai arătat în conferinţă că, dacă în urmă cu şase-opt ani, Centrul Istoric era o afacere de trei milioane de euro, cifra de afaceri a ajuns să crească până în prezent în jurul a 200 de milioane de euro.

Potrivit vicepreşedintelui ACCI, în Centrul Istoric există 200 de spaţii, care au 8.000 de salariaţi iarna şi 10.000 vara, iar zona este vizitată săptămânal de circa 100.000 de turişti români şi străini.

În 25 februarie, proiectul privind funcţionarea teraselor sezoniere din Centrul Istoric, care cuprinde regulile în cazul activităţilor de alimentaţie publică care se desfăşoară între 15 martie şi 15 noiembrie, nu a întrunit numărul de voturi pentru a fi adoptat în CGMB.

Iniţiativa a fost aprobată de 16 consilieri generali, membri ai PDL şi PPDD, în timp ce alţi 23 dintre cei prezenţi în sală la şedinţa CGMB, membri ai USL, s-au abţinut.

Proiectul pentru funcţionarea teraselor sezoniere din Centrul Istoric cuprinde regulile privind activităţile de alimentaţie publică ce se desfăşoară între 15 martie şi 15 noiembrie şi stabileşte ca terasele din această zonă să funcţioneze până la ora 4.00.

"Agenţii economici care deţin terase amplasate în Centrul Istoric Bucureşti în perimetrul delimitat de Bulevardul Regina Elisabeta la nord, Bulevardul I.C. Brătianu la est, Splaiul Independenţei la sud şi Calea Victoriei la vest, au obligaţia ca, la orele 4.00, mobilierul să fie strâns în scopul asigurării condiţiilor necesare efectuării serviciilor de salubrizare", se arată în regulamentul supus aprobării în şedinţa de luni a CGMB.

Lansat în dezbatere publică în luna ianuarie, proiectul pentru aprobarea "Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea teraselor sezoniere în perimetrul Centrului Istoric Bucureşti" propunea iniţial ca terasele sezoniere din Centrul Istoric să funcţioneze, între 15 martie şi 15 noiembrie, doar până la ora 22.00, excepţie de la această regulă făcând terasele din perimetrul delimitat de străzile Lipscani, Bulevardul I.C. Brătianu, Splaiul Independenţei şi Calea Victoriei, care ar fi putut funcţiona până la ora 24.00 în timpul săptămânii şi în weekend până la ora 1.00.

Edilul şef al Capitalei Sorin Oprescu a declarat, după neaprobarea proiectului privind funcţionarea teraselor sezoniere din Centrul Istoric, că nu negociază Bucureştiul cu nimeni, precizând că va face ca acest regulament să devină funcţionat începând cu 1 martie printr-o dispoziţie de primar.

Oprescu a mai spus că nu va introduce pe ordinea de zi a unei viitoare şedinţe a Consiliului General acest proiect şi va face ca Regulamentul să devină funcţional printr-o decizie de primar, în baza atribuţiilor pe care le are.

Primarul general a precizat că, înainte cu 10 minute de începerea şedinţei CGMB, a fost anunţat că proiectul nu va fi votat de consilierii generali, în urma unei "decizii politice".

"Domnul primar de la Sectorul 3 susţine că trebuie să discutăm. Eu nu am ce să discut decât pe lege şi i-am explicat că respect această lege", a spus Oprescu, înainte de votul care trebuia acordat proiectului.

Primarul Capitalei a mai spus că ceea ce l-a deranjat pe primarul Robert Negoiţă a fost faptul că administraţia locală a Sectorului 3 nu încasează taxele pentru ocuparea domeniului public pentru localurile şi viitoarele terase din Centrul Istoric.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici