- Home
- Social
- ALBA IULIA, (23.01.2014, 14:33)
- Pacala Dana , Dan Lungu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Comisia de anchetă: Epava avionului, dusă la Bucureşti. Condiţiile meteo puteau influenţa funcţionarea motoarelor
Epava avionului prăbuşit în Apuseni va fi dusă la Bucureşti pentru continuarea cercetărilor, spune şeful comisiei de anchetă privind accidentul aviatic, precizând că probele au fost adunate şi sigilate şi sunt luate în calcul şi condiţiile meteo, care pot influenţa inclusiv funcţionarea motoarelor.
458 afișări
Comisia de anchetă: Epava avionului, dusă la Bucureşti. Condiţiile meteo puteau influenţa funcţionarea motoarelor (Imagine: Catalin Cadan/ Mediafax Foto)
Şeful Comisiei de anchetă privind accidentul aviatic din Munţii Apuseni, Sorin Cimpoieru, a declarat, joi, că epava avionului va fi transportată la Bucureşti, unde va fi conservată pentru continuarea investigaţiilor, precizând că printre cauzele cercetate se numără şi condiţiile meteorologice, transmite corespondentul MEDIAFAX.
El a spus că resturile epavei, depozitate temporar în comuna Horea, vor fi încărcate şi transportate la Bucureşti, unde vor fi depozitate pentru continuarea investigaţiilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Israelul a lansat un atac cu drone asupra Iranului/ Iranul neagă atacul
-
SUA au dislocat în România cel mai nou sistem antidrone
-
Iarnă în plină primăvară. Transfăgărăşanul este din nou acoperit de zăpadă
-
4.100 de pacienţi sunt pe listele de aşteptare pentru un transplant de rinichi sau ficat
Cimpoieru nu a dorit să spună locul unde va fi depozitată epava avionului, precizând doar că va fi în Bucureşti, iar aceste detalii depind de CIAS (Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa aviaţiei civile).
"Ne aflăm cu resturile de epavă pe care le-am adus de la locul producerii accidentului. Vrem să le încărcăm, să le depozităm şi să le conservăm în vederea continuării investigaţiilor", a spus şeful Comisiei de anchetă.
El a adăugat că de trei zile comisia de investigaţii privind acest accident aviatic a cules probe, le-a conservat şi sigilat şi a făcut măsurători în cadrul investigaţiei tehnice.
Întrebat dacă există o concluzie preliminară, el a spus că sunt anumite concluzii care se vehiculează, printre care şi condiţiile meteo care ar fi influenţat acest accident.
Întrebat dacă eroarea de pilotaj ar putea fi o cauză, el a afirmat că nu poate spune, în momentul de faţă, însă a precizat că se va ţine cont de toate aceste aspecte.
"Nu pot să vă spun de problemele de pilotaj, acestea sunt lucruri de care ţinem cont şi voi ţine cont de tot ce se putea întâmpla aici, toţi factorii care au determinat producerea evenimentului vor fi luaţi în calcul. Nimic nu va scăpa, nimic nu va fi trecut cu vederea. Nu este nimic de ascuns, suntem foarte deschişi", a afirmat el.
El a adăugat că avioanele de tipul celui prăbuşit în Apuseni nu au cutie neagră, însă sunt multe alte lucruri care pot duce la determinarea cauzelor.
Întrebat din nou despre condiţiile meteo, el a spus că acestea puteau influenţa atât funcţionarea motoarelor, cât şi profilul de zbor şi menţinerea avionului în zbor.
"Condiţiile meteo pot influenţa atât funcţionarea motoarelor, cât şi profilul de zbor şi menţinerea avionului în zbor, mă refer la portanţă, la ceea ce înseamnă modificarea parametrilor aerodinamici", a afirmat acesta.
Şeful comisiei a menţionat că nu poate estima cât va dura investigaţia tehnică în cazul acestui accident aviatic.
Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.
În urma accidentului au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.
Echipa medicală din avion mergea de la Bucureşti la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral.
Epava avionului şi victimele au fost găsite de un pădurar, după o căutare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici.
Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.
Epava avionului a fost păzită de jandarmi, pe timpul nopţii, iar miercuri aceasta a fost tăiată şi încărcată în mai multe tractoare, la operaţiune participând reprezentanţii primăriei Horea şi localnici.
Resturile avionului au fost încărcate în tractoare şi coborâte de la locul producerii accidentului până în centrul comunei Horea, pe un traseu dificil de aproximativ 10 - 12 kilometri.
Citește pe alephnews.ro: Votul ONU pentru recunoașterea statului palestinian: SUA votează împotrivă
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Câți euro a luat Alexandra Duli, de la Pro TV, pentru cele 14 săptămâni la Survivor All Stars
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe