Curtea de Conturi: Imobile din patrimoniu, subevaluate de Ministerul Dezvoltării. Call center-ul MAI nefinalizat

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a subevaluat imobile din patrimoniu, iar la Ministerul Afacerilor Interne call center-ul de peste 19 milioane de lei care trebuia finalizat până în decembrie 2011 nu funcţionează, potrivit raportului Curţii de Conturi.

Imaginea articolului Curtea de Conturi: Imobile din patrimoniu, subevaluate de Ministerul Dezvoltării. Call center-ul MAI nefinalizat

Curtea de Conturi: Imobile din patrimoniu, subevaluate de Ministerul Dezvoltării. Call center-ul MAI nefinalizat

Sinteza raportului de audit al Curţii de Conturi pe 2014 a fost publicată vineri şi se întinde pe 120 de pagini.

La Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Curtea de Conturi a identificat nu mai puţin de 14 nereguli, ilegalităţi sau erori comise în anul 2014.

Din sinteza raportului de audit reiese că ministerul a folosit ineficient fondurile alocate, a subevaluat terenuri şi clădiri aflate în patrimoniu.

Printre neregulile identificate se află "efectuarea de înregistrări eronate în evidenţa contabilă a unor elemente patrimoniale de natura bunurilor, aparţinând domeniului public sau privat al statului, aflate în administrarea MDRAP, precum şi a unor drepturi şi obligaţii aflate în litigiu la 31.12.2014. Valoarea estimată a acestor abateri este de 451.409,5 mii lei (451,4 milioane de lei, n.r.)", se arată în raportul Curţii de Conturi.

Potrivit Curţii de Conturi, MDRAP a diminuat valoarea patrimoniului public şi privat al statului cu 124.170.700 de lei ca urmare a subevaluării rezultatelor din rapoartele de reevaluare pentru bunuri proprietate publică (terenuri şi construcţii) pe care le administrează.

La Ministerul Afacerilor Interne, principala problemă identificată de Curtea de Conturi, este cea referitoare la call center-ul ministerului, care este nefuncţional, deşi contractul a fost încheiat în data de 16.10.2009 pe o durată iniţială de 26 de luni. Termenele de realizare pentru serviciile de instalare şi punere în funcţiune a sistemului sunt depăşite, iar în termen se află doar serviciile de mentenanţă şi garanţie.

Contractul încheiat cu 2K Telecom pentru punerea în funcţiune a call center-ului este în valoare de 19.667.000 de lei, din care mai sunt de achitat 7.297.200 de lei.

Perioada mare de derulare a acestui contract are ca efect uzura morală a echipamentelor şi a soluţiilor software alese, necesitând ulterior operaţiuni de upgradare", se arată în raport.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici