Decizia luată după deraierile din ultima perioadă ale mocăniţei de la Valea Vaseului, de pe unul dintre traseele pitoreşti din România

Autorităţile din judeţul Maramureş încep un control la societatea din Vişeu de Sus care administrează trenul turistic Mocăniţa, de pe Valea Vaserului, în urma deraierilor înregistrate în ultima periodă. Într-una din accidente au fost rănite 12 persoane.

3757 afișări
Imaginea articolului Decizia luată după deraierile din ultima perioadă ale mocăniţei de la Valea Vaseului, de pe unul dintre traseele pitoreşti din România

Decizia luată după deraierile din ultima perioadă de la Mocăniţa de la Valea Vaseului

Şeful ISU Maramureş, Pavel Baltaru, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că membrii unei comisii mixte de la ISU, ITM şi Poliţia Transporturi vor căuta să identifice cauzele producerii deraierilor şi vor verifica dacă societatea respectivă are toate avizele necesare.

„În cadrul şedinţei Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Prefecturii Maramureş se constituie, luni, o comisie mixtă de control formată din reprezentanţii mai multor instituţii - ISU, ITM, Poliţia Transporturi pentru a vedea din ce cauză apar aceste deraieri şi disfuncţionalităţi, dacă sunt luate toate măsurile, dacă sunt toate avizele necesare la societatea care administrează Mocăniţa. De asemenea, vor fi contactaţi şi cei de la Oficiul Judeţean de Turism Maramureş sau cei de la CFR pe partea de şine”, a spus Baltaru.

Pe site-ul societăţii CFF Vişeu de Sus, turiştii sunt avertizaţi că orice călătorie cu trenurile turistice ale CFF Vişeu de Sus „are loc pe propria răspundere”.

„CFF Vişeu de Sus este o cale ferată forestieră, operată privat, care funcţionează îndeosebi pentru transportul lemnului şi de aceea nu se pot ridica pretenţii în ceea ce priveşte transportul public de pasageri, condiţii speciale de transport sau mersul trenurilor. Ora plecării, traseul şi staţionarea trenurilor se vor supune cerinţelor producţiei şi pot apărea oricând modificări. De aceea, nu există nicio garanţie pentru anumite condiţii de transport sau mersul trenurilor, chiar dacă acestea au fost deja publicate”, se arată în avertismentul citat.

Turiştii trebuie să respecte anumite norme şi li se atrage atenţia că şeful de tren are dreptul să interzică accesul în tren al anumitor persoane, pasagerii având voie să călătorească numai în vagoanele destinate transportului de persoane.

De asemenea se subliniază că, deoarece călătoria se face cu material rulant istoric, privilegiul de a călători în aceste vagoane cu valoare istorică compensează lipsa de confort care este, uneori, reproşată.

„Vă rugăm să arătaţi înţelegere posibilelor defecţiuni care pot apărea în timpul călătoriei şi răbdare în cazul unor întărzieri. Vă rugăm să vă adaptaţi pretenţiile personale ţinând cont de faptul că transportul se efectueză pe o cale ferată istorică, cu utilaje construite în urmă cu peste o sută de ani. Dacă, din cauze tehnice sau meteorologice, călătoria va fi întreruptă, pentru rezolvarea oricăror neînţelegeri/neplăceri, personalul societăţii vă stă la dispoziţie. Vă rugăm să vă adresaţi respectuos şi să vă păstraţi calmul”, se mai arată în textul citat.

În 10 august, locomotiva Mocăniţei a deraiat pe Valea Vaserului, în judeţul Maramureş, iar 12 persoane au ajuns la spital, rănite. În trenul de linie îngustă se aflau aproximativ 200 de persoane.

Câteva zile mai târziu a deraiat un vagon al Mocăniţei, însă nu au fost victime.

Traseul Mocăniţei are o lungime de peste 46 de kilometri, o cursă zilnică tur-retur având o durată de cinci ore şi jumătate, între orele 9 – 14.30.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici