Discuţie în contradictoriu între Victor Ponta şi Radu Mazăre pe tema podului de la Agigea

Victor Ponta şi Radu Mazăre au avut, vineri, o discuţie în contradictoriu pe tema podului de la Agigea, edilul susţinând că traficul greu putea fi închis din vară şi că podul ar mai fi rezistat până în primăvara viitoare, Ponta replicând că problema specialiştilor era, de fapt, lucrul la înălţime.

999 afişări
Imaginea articolului Discuţie în contradictoriu între Victor Ponta şi Radu Mazăre pe tema podului de la Agigea

Discuţie în contradictoriu între Victor Ponta şi Radu Mazăre pe tema podului de la Agigea (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

Premierul Victor Ponta a inspectat, vineri, podul de la Agigea, dar şi lucrările la celălalt pod de peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, care ar putea constitui o alternativă în cazul în care primul pod ar fi închis pentru reparaţii.

Victor Ponta a întrebat dacă nu este posibil ca traficul greu să fie restricţionat pe podul de la Agigea, dar circulaţia să rămână deschisă pentru autoturisme. “Măcar să luăm camioanele de pe el, ştiu că o să ocolească, o să ne înjure camioanele, dar problema noastră este ce facem cu microbuzele de şcoală, ce facem cu oamenii care vin la Constanţa?", a spus premierul.

Atunci, i s-a explicat că lucrările sunt efectuate la înălţime şi există riscul să cadă diverse obiecte pe autoturismele care ar trece atunci pe pod. De asemenea, premierului i s-a mai transmis că lucrările sunt estimate să dureze două luni, dar că totul este condiţionat şi de starea vântului pentru că dacă acesta bate cu putere nu se va putea lucra.

În acel moment, a intervenit în discuţie primarul Radu Mazăre, care a întrebat de ce nu este restricţionat traficul greu.

"Uite, asta am discutat, că problema lor este că lucrează sus, nu poate să lase nici maşinile mici", i-a răspuns premierul.

Mazăre a insistat şi a precizat că, dacă s-ar fi închis circulaţia traficului greu pe pod încă de acum jumătate de an, podul ar mai fi rezistat până în primăvară.

"Dar deteriorarea nu mai era aşa de accentuată, dacă făcea asta de-acum şase luni de zile podul ăsta nu mai cădea acum, cădea peste juma’ de an", a precizat Mazăre.

"Radu, nu este aşa. Voiai să închidem astă-vară?", i-a replicat Ponta. "Pentru trafic greu, da", a răspuns primarul Constanţei. "Nu, pentru tot", a continuat premierul. "Nu, pentru trafic greu, şi atunci, dacă nu mai aveam 20 de tone şi aveam numai maşini mici...", a continuat Mazăre. "Dacă îl închideam astă-vară, băgam în faliment tot sudul judeţului", a spus Ponta. "Pentru trafic greu?", a întrebat Mazăre. "Nu, pentru toate", a răspuns primul-ministru.

“Eu pentru asta întreb, că aveau timp să-l termine pe celălalt. Dacă ştiau că se deteriorează limitau traficul greu, rămâneam cu trafic uşor şi-l duceau până în primăvară, când îl mutau pe celălalt, dacă erau băieţi deştepţi şi se ocupă cu aşa ceva, că eu nu mă ocup de drumurile naţionale", a mai spus primarul Constanţei.

Pentru că discuţia nu ducea la niciun rezultat, Victor Ponta a afirmat: "Ce decizie luăm? Ne asumăm riscul să pice podul sau nu? Dacă se întâmplă ceva rău, cine-i de vină?". „Evident, dumneavoastră", a răspuns prefectul EEugen Bola care a adăugat că doar specialiştii pot lua o decizie în această privinţă.

Premierul vizitase anterior şi lucrările la podul care leagă autostrada de Portul Constanţa, care trece peste Canalul Dunăre - Marea Neagră şi care ar putea fi folosit ca alternativă pentru podul de la Agigea şi a înţeles că acesta va fi gata în primăvara anului viitor.

În timpul vizitei pe podul de la Agigea, primul-ministru a mai fost informat de către reprezentantul proiectantului că podul ar putea ceda sub presiunea traficului dacă nu vor fi realizate lucrările de înlocuire a hobanelor.

"Lucrările trebuie neapărat făcute, neapărat începute pentru că nu mai putem aştepta. Sub presiunea traficului cablurile existente cedează, cedarea este continuă, zi de zi se numără cablurile, iar noi, ce am asigurat, în prezent, este pentru desfăşurarea traficului limitat. De când începem reparaţiile traficul trebuie restricţionat", a spus Cornel Cornel Marţincu, reprezentantul proiectantului Iptana.

Toate aceste discuţii au avut loc înainte ca premierul Ponta, împreună cu autorităţile locale, să ia decizia restricţionării traficului rutier pe podul de la Agigea la maxim 3,5 tone, de la 1 octombrie.

"De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual (n.r. - de la Agigea) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită. Traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistenţă. Dacă va apărea o situaţie de pericol iminent cei de la CNADNR au de la mine mandat să oprească imediat traficul. Siguranţa celor care folosesc podul este prioritară", a declarat, vineri, la Constanţa, premierul Victor Ponta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici