Descoperirea este surprinzătoare deoarece „majoritatea rudelor sale apropiate sunt din China”, susţin cercetătorii.

Imaginea articolului Fosilele unei noi specii de reptile zburătoare, contemporane cu dinozaurii, descoperite în Scoţia

O nouă specie de pterozauri care au trăit în urmă cu aproape 170 de milioane de ani a fost descoperită pe insula Skye din Scoţia.

Profesorul Paul Barrett, cercetător la Muzeul de Istorie Naturală, a spus că descoperirea noii specii a fost o „surpriză completă”, deoarece „majoritatea rudelor sale apropiate sunt din China”.

Reptila înaripată a trăit între 168 şi 166 de milioane de ani în urmă, în perioada Jurasicului mijlociu, când dinozaurii cutreierau Pământul.

Paleontologii au descoperit rămăşiţele fosile în 2006 şi de atunci le stuudiază. Concluziile care au fost publicate în Journal Of Vertebrate Paleontology, sugerează că specia a fost mult mai diversă decât se credea anterior.

„Apariţia sa în Jurasicul mijlociu pe teritoriul Regatului Unit a fost o surpriză completă, deoarece majoritatea rudelor sale apropiate sunt din China. Arata că grupul avansat de reptile zburătoare din care face parte a apărut mai devreme decât am crezut şi a câştigat rapid o distribuţie aproape la nivel mondial”, a explicat Paul Barrett, potrivit Sky News.

Descoperirea este cu atât mai importantă cu cât fosilele de pterozauri din perioada Jurasicului mijlociu sunt foarte rare şi în mare parte incomplete, împiedicând încercările cercetătorilor de a înţelege mai multe despre modul în care au evoluat aceste reptile.

Taguri:
reptilă,