Gusturile se schimbă. Vinul roze, ce era considerat de francezi o băutură nu foarte serioasă, a explodat în popularitate

Odată respins ca o băutură de piscină, vinul roze devine băutura preferată a francezilor, pe măsură ce tradiţiile se schimbă.

8398 afișări
Imaginea articolului Gusturile se schimbă. Vinul roze, ce era considerat de francezi o băutură nu foarte serioasă, a explodat în popularitate

Gusturile se schimbă. Vinul roze, ce era considerat de francezi o băutură nu foarte serioasă, a explodat în popularitate

Pentru francezi, un pahar de roze rece era considerat cândva o "băutură de piscină" nu foarte serioasă; un aperitiv de vară. Adevăraţii iubitori de vinuri ar alege un roşu sau un alb - ambele considerate adevărata expresie a terroir-ului francez, conceptul intraductibil care cuprinde nu doar solul în care cresc viile, ci şi elementele naturale, geologice, climatice şi culturale asociate cu acesta.

Dar gusturile se schimbă. Vânzările de vin roşu în Franţa sunt în declin. Băutorii se orientează către vinuri mai uşoare, mai puţin alcoolice, dar ceea ce i-a surprins cel mai mult pe producători este ascensiunea vinului roze, care se bucură acum de popularitate pe tot parcursul anului, relatează The Guardian.

În timp ce sticlele de roşu rămân bijuteria coroanei mondiale a vinificaţiei franceze şi reprezintă 40% din producţia anuală, cererea internă s-a prăbuşit la jumătate faţă de anii 1990. Experţii din industrie spun că oamenii mănâncă mai puţină carne şi consumă mai puţin alcool, ceea ce înseamnă că există mai puţine ocazii în care este necesară o sticlă de vin roşu.

Francezii au observat un declin general al consumului de vin în ultimele decenii. Comitetul naţional al profesioniştilor din domeniul vinului, CNIV, a raportat în 2019 că, în prezent, consumul mediu de vin era de 40 de litri pe an de persoană, faţă de 100 de litri în 1975. Aproape 38 de milioane de hectolitri (830 de milioane de galoane) de vin sunt produse în Franţa în fiecare an. După vinurile roşii se află vinurile albe, cu 29% din sticle, roze-urile cu 19%, şampania şi vinul spumant cu 12%.

Însă popularitatea vinului roze este cea care ridică semne de întrebare. "Rozeu a fost adesea considerat vin sezonier, dar în ultimii ani a fost băut nu doar vara, ci pe tot parcursul anului. Am fost surprins să descopăr că se bea şi iarna", a declarat un producător.

"Scăderea popularităţii vinului roşu se datorează unei eroziuni a clientelei - oamenii beau mai puţin în general - şi pentru că dispar ocaziile de a face acest lucru. Generaţiile tinere mănâncă mai puţină carne şi evită vinurile roşii în favoarea celor albe sau roze"

Contrar mitului conform căruia este produs prin amestecul de vinuri roşii şi albe - ilegal în producţia de vin din Franţa - culoarea rosé-ului este rezultatul procesului de vinificare. Durata de macerare a strugurilor roşii conferă culoarea vinurilor roşii şi rosé. În cazul vinurilor roşii, strugurii negri sunt lăsaţi la macerat mai mult timp. Procesul este acelaşi pentru roze, cu excepţia faptului că fructele sunt lăsate mai puţin timp, ceea ce dă o culoare mai deschisă.

Brice Eymar, directorul general al Conseil interprofessionnel des vins de Provence, grupul care îi reprezintă pe viticultorii din regiune, a declarat că vinurile roze se scutură de imaginea lor de produse de vară.

Cu toate acestea, Montagne consideră că vinurile roşii şi albe sunt adevărata expresie a terroir-ului francez, iar scăderea popularităţii vinurilor roşii reflectă o schimbare în cultura franceză şi europeană, pe care o regretă.

"Oamenii nu mai stau la masă în familie, iar campaniile împotriva alcoolismului au afectat vinurile de calitate în favoarea berilor", a spus el. "Dar acest lucru nu are niciun sens, deoarece vinurile sunt în general băute la masă, în timp ce tinerii beau bere toată ziua".

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici