Guvernul a decis înfiinţarea funcţiei de ataşat de turism pe lângă ambasadele României. Care va fi modalitatea de ocupare a posturilor

Executivul a decis, în şedinţa de Guvern de miercuri, înfiinţarea funcţiei de ataşat de turism care va reprezenta România în străinătate în domeniul politicii turismului şi promovării seriviilor turistice, decizia fiind luată ca urmare a desfiinţării reprezentanţelor de promovare turistică

980 afișări
Imaginea articolului Guvernul a decis înfiinţarea funcţiei de ataşat de turism pe lângă ambasadele României. Care va fi modalitatea de ocupare a posturilor

Guvernul a decis înfiinţarea funcţiei de ataşat de turism pe lângă ambasadele României

”Definirea funcţiei de ataşat de turism prin stabilirea în mod concret a competenţelor, rangului de reprezentativitate externă şi modalităţii de recrutare în vederea reprezentării intereselor României şi a sectorului economic al turismului la nivel internaţional, vine în contextul desfiinţării reprezentanţelor de promovare turistică, ca urmare a recomandărilor Curţii de Conturi prezentate în Raportul de audit al performanţei fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism. Potrivit ordonanţei, funcţiile de ataşat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajaţi ai Ministerului Turismului, ai instituţiilor subordonate acestuia şi de personalul detaşat în minister”, informează Guvernul.

Selecţia şi modalitatea de organizare a concursului se aprobă prin ordin comun al Ministrului Turismului şi al Ministrului Afacerilor Externe, iar stabilirea ţărilor şi a perioadei în care ataşatul de turism efectuează misiunea de reprezentare a României se realizează prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE. Pe durata misiunii în străinătate, ataşatului de turism i se aplică dispoziţiile legale privind personalul trimis în misiune permanentă în străinătate şi va fi subordonat autorităţii şefului misiunii diplomatice, dar va fi plătit de către Ministerul Turismului.

De asemenea, Guvernul a adoptat şi alte măsuri pentru promovarea turismului în România. ”Concret, se implementează conceptul de Organizație de Management al Destinației, care va contribui la valorificarea potenţialului turistic, respectiv la creşterea circulaţiei turistice şi a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional. Organizațiile de Management al Destinației vor funcţiona prin asocierea autorităţilor publice locale cu organizațiile/federaţiile patronale din turism, sau, după caz, cu reprezentanţi ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing şi gestionarea coordonată a componentelor destinaţiei. În calitate de membru asociat, pot adera la OMD şi asociaţii de promovare, asociaţii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic şi de formare profesională în turism”, precizează biroul de presă de la Palatul Victoria.

În plus se înfiinţează reţeaua de centre de informare şi promovare turistică la nivel naţional, care va include atât Centrele Naţionale de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT), cât şi Centrele Locale de Informare şi Promovare Turistică (CLIPT). ”Această măsură implică o bună colaborare între diferitele administraţii publice locale şi entităţi turistice, o responsabilizare a autorităţilor locale prin reglementarea atribuţiile specifice ale centrelor, dar şi implicarea sectorului privat din domeniul turistic”, se arată în comunicatul citat.

Se preconizează că dezvoltarea Centrelor Naţionale şi Locale de Informare şi Promovare Turistică aduce o serie de beneficii precum capacitatea de a oferi, pe tot teritoriul ţării, un set integral de informaţii privind serviciile turistice, inclusiv de cazare, omogene ca şi conţinut, instrumente de suport şi mecanisme de lucru, cu scopul de a îmbunătăţi gradul de satisfacţie şi fidelizare a turiştilor care călătoresc prin România.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici