Hipermarketurile Auchan, Carrefour, Cora, amendate drastic în România pentru înţelegeri care conduceau la preţuri mai mari

Consiliul Concurenţei a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare din România (3 retaileri şi 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87.713.336 lei (aprox. 18,8 milioane euro), informează autoritatea pentru concurenţă.

10114 afişări
Imaginea articolului Hipermarketurile Auchan, Carrefour, Cora, amendate drastic în România pentru înţelegeri care conduceau la preţuri mai mari

Supermarketurile Auchan, Carrefour, Cora, amendate în România pentru înţelegeri care conduceau la preţuri mai mari pentru cumpărători

Companiile sancţionate sunt: Auchan Romania SA - 36.563.004 lei (7,84 milioane euro); Carrefour România SA - 26.995.645 lei (5,79 milioane euro); Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei (2,66 milioane euro); Quadrant-Amroq Beverages SRL - 5.984.053 lei (1,28 milioane euro); Star Foods EM SRL - 3.930.920 lei (843.599 euro); Strauss România SRL - 1.785.767 lei (383.236 euro); Nelson Prod SRL - 3.113 lei (9.252 euro).

Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri.

Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii, precizează comunicatul instituţiei de control.

Amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei se virează integral către bugetul de stat.

Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Aceasta este a doua investigaţie derulată de autoritatea de concurenţă, finalizată cu sancţiuni, pe piaţa comercializării de produse alimentare. Reamintim că, în anul 2015, autoritatea de concurenţă a sancţionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preţurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.

Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici