Mijloacele de transport RATB, implicate în aproape 2.000 de accidente în 2016

Autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele din Bucureşti au fost implicate, în anul 2016, în aproape 2.000 de accidente rutiere, cele mai multe fiind produse de şoferii care nu au acordat prioritate mijloacelor de transport în comun, se arată într-un răspuns dat de RATB la solicitarea MEDIAFAX.

1485 afișări
Imaginea articolului Mijloacele de transport RATB, implicate în aproape 2.000 de accidente în 2016

Mijloacele de transport RATB, implicate în aproape 2.000 de accidente în 2016

Astfel, au avut loc 1.191 de accidente în care au fost implicate autobuze ale RATB, 156 de cazuri în care troleibuzele au fost implicate şi 569 de situaţii în care au fost implicate tramvaie, se arată într-un răspuns dat de RATB la solicitarea MEDIAFAX.

Conform RATB, în anul 2016 au fost înregistrate, în total, 1.916 accidente rutiere în care au fost implicate vehicule de transport în comun, ceea ce înseamnă aproximativ 26 cazuri la fiecare milion de kilometri efectuaţi. În plus, o statistică realizată de Regia de Transport public arată că vinovăţia conducătorilor RATB în acest gen de incidente se situează în jurul a 10%.

Principalele cauze de producere a accidentelor, mai spune RATB, au fost depăşirea necorespunzătoare, neacordarea priorităţii de trecere şi nepăstrarea distanţei în mers.

Pentru a reduce numărul evenimentelor rutiere în care sunt implicate autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele RATB, dar şi pentru a creşte viteza de deplasare a mijloacelor de transport în comun, Primarul General al Capitalei a anunţat că vor fi implementate noi benzi unice pe marile bulevarde.

"În această primăvară, vom lansa benzile unice, benzile rutiere, pentru început cu marcaje orizontale, doar din vopsea şi ulterior, la finalizarea licitaţiei, şi cu marcaje verticale, deci cu acei stâlpi care marchează, practic, banda unică. Sunt necesare benzile unice şi le vom aplica acolo unde, atât Poliţia Locală Municipală, cât şi cele de la sector şi Poliţia Capitalei şi Brigada Rutieră, consideră că ajută la fluidizarea traficului şi nu mai mult încurcă. Aici va trebui să facem echipă, autorităţi cu cetăţeni, şi să înţelegem că banda unică este pentru mijloacele de transport în comun, pentru taxiuri şi pentru salvări, pompieri, maşini de urgenţă, dar nu şi pentru celelalte autoturisme, pentru că atunci nu mai e bandă unică şi nu am rezolvat nimic", a declarat la începutul lunii martie Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea.

În prezent, sunt amenajate benzi de circulaţie destinate transportului public pe bulevardele Mihail Kogalniceanu, Regina Elisabeta, Splaiul Independenţei, Unirii, Dacia, Ştefan cel mare, Piata Alba Iulia, Mareşal Constantin Prezan, Calea Griviţei şi Calea Dorobanţi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici