Motivele invocate de CFR Călători pentru căldura din vagoane

CFR Călători transmite, referitor la căldura din vagoane, că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depăşirea pragului de temperatură şi umiditate. Compania anunţă că România e încadrată într-o altă zonă climatică faţă de canicula din ultima vreme.

749 afișări
Imaginea articolului Motivele invocate de CFR Călători pentru căldura din vagoane

Motivele invocate de CFR Călători pentru căldura din vagoane

CFR Călători informează că reglementările privind condiţiile normale de funcţionare a instalaţiilor de climatizare a vagoanelor sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone şi internaţionale. Valorile parametrilor de lucru pentru instalaţiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaţionale la care sunt aliniate toate statele care deţin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC – Union Internationale de Chemins de Fer, Asociaţie din care şi România face parte ca membru fondator. Documentul de referinţă este Fisa UIC nr.553-1/2005, transmite CFR Călători.

Potrivit companiei feroviare, România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcţionarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%.

„Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor şi a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului şi umiditate de 80%, parametru raportat de către ANM, (este posibil - n.r.) instalaţiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcţionare. Singura modalitate de a îmbunătăţi valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operaţiile de mentenanţă preventivă şi monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condiţiile descrise anterior, lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanenţă, cu menţiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depăşirea pragului de temperatură şi umiditate”, potrivit comunicatului de presă.

CFR Călători menţionează că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor.

„Astfel că pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport şi pentru a ne putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat şi folosind întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, CFR Călători recomandă pasagerilor să îşi planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziţie în graficul unei zile de circulaţie şi să îşi procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens”, se arată în finalul comunicatului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici