- Home
- Social
- CRAIOVA, (24.05.2014, 14:14)
- Departamentul Corespondenţi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta, în primul tren electric românesc: Arată mai bine ca orice tren din Franţa sau SUA. Cum arată trenul Hyperion - FOTO
Premierul Victor Ponta a plecat, sâmbătă după-amiază, din Gara Craiova, în prima cursă a trenului electric Hyperion, produs în acest oraş, el spunând că garnitura arată mai bine decât orice alt tren din Franţa, Germania sau SUA.
22311 afișări
Ponta, în primul tren electric românesc: Arată mai bine ca orice tren din Franţa sau SUA. Cum arată trenul Hyperion - FOTO
Premierul Victor Ponta a ajuns la Craiova însoţit de Liviu Dragnea şi Dan Şova, ei mergând în Gara Craiova, unde sâmbătă după-amiază a plecat în prima sa cursă trenul Hyperion, primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Emma Stone vrea să fie strigată după numele real. Cum o cheamă, de fapt, pe actriță
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
"Am promis în urmă cu o lună că vin şi facem primul drum cu un tren electric românesc, un tren care arată mai bine ca orice tren din Germania, Franţa sau America şi sunt absolut convins că de la Craiova vor pleca foarte multe trenuri moderne. Am văzut că facem şi locomotive, după 24 de ani, se fac trenuri de care suntem mândri şi eu o sa fiu mândru să merg cu trenul făcut la Craiova, la Softronic, în toată Europa", a afirmat Ponta.
Întrebat de jurnalişti de ce trenul atinge o viteză mică, el a răspus că din cauza şinelor de cale ferată, ci nu din cauza trenului: "Este aşa din cauza şinei, nu din cauza trenului, de-aia l-am, adus pe domnul Şova, să facă şi şina, pentru că tren avem".
Premierul s-a urcat în tren împreună cu Liviu Dragnea, Dan Şova, primarul Craiovei, Lia-Olguţa Vasilescu, preşedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, liderul PSD Dolj, Claudiu Manda, şi mai mulţi directori de instituţii deconcentrate din judeţ, precum şi de reprezentanţii firmei Softronic şi ai unor bănci care au acordat împrumuturi pentru realizarea investiţiei.
În garnitură nu s-au aflat şi oameni care să plătească bilet, reprezentanţii Softrornic spunând că această cursă a trenului, pe ruta Craiova-Bucureşti, este una demonstrativă, urmând ca trenul să circule pe această rută trei zile pe săptămână, începând din luna iunie.
Victor Ponta, care pe parcursul drumului s-a aflat în cabina mecanicilor, a spus că are senzaţia că nu se află în România, întrebându-i în permanenţă pe mecanici detalii tehnice.
La Caracal, Ponta a coborât din tren împreună cu ceilalţi oficiali, aceştia fiind aşteptaţi în gară de preşedintele CJ Olt, Paul Stănescu.
"Acest tren arată şi merge la standardele cele mai înalte. Am fost cu trenuri şi în alte părţi ale lumii, în Franţa, în Germania, în America şi nu e cu nimic mai prejos trenul oltenesc şi acum rămâne să muncim să dotăm companiile cu cât mai multe asemenea facilităţi, pe de o parte, iar partea cea mai grea este să facem şi infrastructura feroviară la nivelul unor asemenea trenuri. E ca la partea rutieră - maşini facem şi la Dacia, şi la Ford, maşini ca în occident, dar nu avem drumuri ca în occident, la fel va fi şi cu trenul. Eu oricum sunt foarte mândru că după 25 de ani la Craiova se fac din nou şi locomotive şi trenuri şi am venit la Caracal să îmi găsesc prietenii aici, să le urez succes", a afirmat Ponta.
El a mai spus că garnitura este "un F 16 al trenurilor" la nivel tehnologic.
Trenul Hyperion este primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova, investiţia depăşind cinci milioane de euro.
Hyperion, tren de concepţie românească, este compus din patru vagoane, având o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorită sistemului său de alimentare bi-sistem garnitura poate fi folosită şi în alte ţări.
Hyperion, prima ramă electrică din România, cu podea joasă şi tracţiune asincronă produsă de industria românească de profil, poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră.
Compania Softronic, deţinută de patru persoane fizice - Ionel Ghiţă (30% din capital), Ion Gârniţă (26%), Augustin Popescu (26%) şi Oana-Adriana Miulescu (16%) -, a fost înfiinţată în 1991 la Craiova şi a încheiat anul 2012 cu afaceri de 68,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.
Citește pe alephnews.ro: O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ireal ce a putut păți o tânără de 21 de ani, după ce a băut o cafea de la automatul din aeroport
CANCAN.RO
Regele Charles se simte din ce în ce mai RĂU, după diagnosticul de cancer! Ce se pregătește, de fapt, la Buckingham
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe