Primăria Capitalei instituie din 2017 o taxă specială pentru promovarea turistică a Bucureştiului

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a votat, miercuri, instituirea unei taxe speciale, care va fi percepută hotelurilor şi tour-operatorilor care oferă cazare în Capitală, pentru fiecare turist pe care îl vor caza, banii urmând să fie utilizaţi pentru promovarea oraşului.

1426 afișări
Imaginea articolului Primăria Capitalei instituie din 2017 o taxă specială pentru promovarea turistică a Bucureştiului

Primăria Capitalei instituie din 2017 o taxă specială pentru promovarea turistică a Bucureştiului (Imagine: Andreea Alexandru/ Foto Mediafax)

"Se instituie taxa specială pentru promovarea turistică a Municipiului Bucureşti pentru anul 2017. Taxa se calculează prin aplicarea cotei de 1% la nivelul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA. Taxa specială se colectează de către unitatea de cazare, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate", se arată în proiectul votat de CGMB.

Acest proiect a fost aprobat în unanimitate, cu 39 de voturi pentru instituirea aacestei taxe speciale. Primarul General al Capitalei a precizat, însă, că nu este vorba despre înfiinţarea unei taxe, ci o modificare a modului în care sunt utilizaţi banii, pentru că această taxă se percepea şi înainte.

,,S-a înţeles în mod eronat înfiinţarea unei taxe, ci e taxa turistică ce s-a aplicat în toţi anii trecuţi, în toate oraşele din România, iar noi, practic, o confirmăm. Diferenţa majoră e că până acum această sumă care este colectată de cele şase sectoare ale Capitalei, aproximativ un milion euro pe an, nu a fost folosită la nimic. Nici sectoarele, nici Capitala nu au avut o direcţie dedicată acestui domeniu, iar banii nu au fost folosiţi pentru promovarea oraşului. De anul viitor, şi prin votul de azi şi printr-un proiect pe care îl vom promova la începutul anului viitor, vom putea folosi acest aproape un milion de euro pentru promovarea în realitate a oraşului ca destinaţie turistică", a explicat Gabriela Firea.

Municipalitatea doreşte să folosească banii pentru creşterea duratei de şedere a turiştilor şi introducerea Bucureştiului pe lista destinaţiilor tip ,,city break” a Uniunii Europene. Conform proiectului, se vor face investiţii în marketing şi promovarea online a oraşului, vor fi susţinute financiar evenimente care pot genera creşterea numărului de turişti, iar Primăria Generală va organiza târguri de turism, va participarea la târguri internaţionale pe profil turistic şi vor fi realizate campanii publicitare comune de promovare cu companii aeriene şi agenţii de turism.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici