REPORTAJ: "Tu ce ţi-ai luat de Black Friday?"

Black Friday a gonit sute de oameni spre magazine, ţinta finală a exodului fiind electronicele şi electrocasnicele cu preţ redus, iar numitorul comun şi firesc al discuţiilor "de shopping": nivelul reducerilor şi gama produselor puse la vânzare.

483 afișări
Imaginea articolului REPORTAJ: "Tu ce ţi-ai luat de Black Friday?"

REPORTAJ: "Tu ce ţi-ai luat de Black Friday?"

"Eu caut un televizor. Vreau o anume marcă, să fie LED, să aibă nişte facilităţi, dar părerea mea este că aceleaşi preţuri le-am văzut şi în urmă cu o săptămână. Nu mi se pare că este într-adevăr o reducere. Exact cu aceeaşi preţ am văzut televizorul acesta şi în condiţiile în care nu eşti stresat de timp şi de aglomeraţie şi poţi obţine mai multe informaţii, poţi să vezi mai multe produse. Cred că aştept să treacă nebunia şi după aceea o să vin liniştită la magazin, o să aibă timp şi reprezentantul să îmi prezinte mai multe produse şi eu să pot să aleg produsul care îmi satisface şi cerinţele mele tehnice şi preţul", spune Aura, venită într-un raion de la parterul magazinului Obor.

Însă, printre cumpărătorii din magazin sunt şi dintre cei mulţumiţi şi decişi să nu se întoarcă acasă cu mâna goală.

Marian a venit pentru un televizor: "Preţurile par bune, atractive în comparaţie cu cum erau. Sunt reduceri cam de 20 la sută, ceva de genul ăsta. O să iau sigur, dar acum mai stau să mă mai uit".

La amiază, în magazin mai erau peste o sută de persoane la toate raioanele, în căutarea, studierea, testarea preţurilor şi mărfurilor. Când şi când, nedumeriţi, cer lămuriri de la angajaţi.

"Eu caut un aragaz. Nu ştiu cât e preţul, că văd că e aici 849 (n.r. - de lei). Cred că asta este acum, dar nu spune de la cât s-a redus...Unde e reducerea la aragazul acesta, că nu scrie", încearcă să se orienteze o femeie vârstnică. La fel şi alţi clienţi: "Nici la frigidere nu am găsit exact reducerile". Deşi preţurile produselor cu reducere sunt clar marcate, prin culori distinctive şi prin stickere personalizate "Black Friday".

Cele mai "vânate" mărfuri au fost plasmele, telefoanele mobile şi tabletele, stocurile fiind aproape epuizate încă de dimineaţă.

Uneori, personalul este chemat la explicaţii telefonice, întrucât cumpărătorii, trimişi în recunoaştere de familie, se declară depăşiţi de realitatea din teren. "Vă rog eu frumos vorbiţi şi cu fiul meu la telefon, să vedeţi dumneavoastră ce vrea cu calculatorul. Că io nu înţeleg", se precipită o femeie.

"Auzi, ajută-mă şi pe mine cu ceva, te rog. Ce înseamnă un giga? Adică, dacă vreau să iau d-aia, ştii tu, pentru aparatul foto, de care să iau ? De un giga? Sau de doi?", se consultă grăbită cu "beneficiarul final" o alta.

La Obor, Black Friday a început în geana zorilor, pentru că amatorii de reduceri s-au aşezat cuminte la coadă încă de la ora 5.00.

Într-un alt magazin, de acelaşi profil, coada de la casă a fost constantă pe parcursul zilei : douăzeci de oameni. I-a făcut concurenţă cea de la birourile unde se încheiau credite pentru cumpărături.

"Eu zic să stăm liniştiţi că ne luăm ţeapă. Mai bine ne mai uităm şi zilele următoare, că acum, oricum nu înţeleg nimic", se resemnează înţelept o femeie venită cu consortul în "prospecţiuni".

La ieşirea din magazin, pe trotuar, grupuri animate de tineri fac schimb de experienţă.

"Tu ce ţi-ai luat de Black Friday?", este întrebarea repetată, care pluteşte în aerul de vineri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici