Restructurări la CFR

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor le vor trimite sindicaliştilor CFR programul de restructurare al sectorului, urmând ca o întâlnire pe această temă să aibă loc, săptămâna viitoare, după analizarea programului.

211 afișări
Imaginea articolului Restructurări la CFR

Restructurări la CFR (Imagine: Mediafax Foto)

Reprezentanţii administraţiei le vor trimite, joi sau vineri, sindicaliştilor aceste informaţii privind programul de restructurare al sectorului feroviar.

În zilele următoare, sindicaliştii le vor analiza, urmând ca o întâlnire pe această temă să aibă loc săptămâna viitoare.

Preşedintele Federaţiei Naţionale Mişcare Comercial, Gheorghe Popa, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, că sindicaliştii nu cer majorări de salarii, dar că solicită păstrarea locurilor de muncă şi a sporurilor care se acordă în acest moment angajaţilor de la CFR.

"I-am comunicat şi ministrului Radu Berceanu că nu acceptăm niciun fel de disponibilizări, mai ales că nici în contractul colectiv de muncă şi nici în bugetul alocat în 2009 nu sunt prevăzute sume compensatorii în caz de disponibilizări. Ministrul nu ne-a precizat care ar fi protecţia socială în acest sens", a precizat Popa.

Liderul sindical a subliniat faptul că la Calea Ferată angajaţii nu beneficiază decât de două sporuri permanente, iar restul de 5 sau 6 sunt acordate în funcţie de timpul lucrat şi condiţiile de muncă, de exemplu sporul de noapte, de condiţii vătămătoare.

"Fără investiţii şi fără tehnologie avansată nu poate fi vorba de restructurare, cifra de personal fiind deja redusă în ultimii doi ani. Aşteptăm însă programul de restructurare de la Ministerul Transporturilor", a afirmat Popa.

Acesta a subliniat şi faptul că, la Calea Ferată salariul minim pe economie este de 570 de lei, sub cel minim la nivel naţional, respectiv de 600 de lei.

Liderul sindical a mai spus că propunerile sindicaliştilor privind acest program de restructurare, de reducere a cheltuielior, se referă la un tratament nediscriminatoriu între infrastructura feroviară şi cea rutieră, reducerea cheltuielilor în general, nu doar cele cu munca vie, de exemplu cele de exploatare, transferarea unor servicii executate de terţi cum sunt cele de de pază, de salubrizare la Căile Ferate.

"Am propus, de asemenea, analiza oportunităţii de a absorbi Compania Naţională a unor filiale ale CFR sub formă de direcţii, pentru reducerea aparatului administrativ birocratic, acest pas însemnând reducerea cheltuielilor cu 20-30 la sută", a explicat Popa.

Liderul sindical a adăugat că CFR Marfă ar putea intra în incapacitate de plată, dacă nu va primi un sprijin de la Guvern de aproximativ 300 de milioane de lei. În acelaşi timp, CFR Infrastructură are nevoie de 500 de milioane de lei pentru reparaţii şi întreţinere.

Citeşte şi:

Sindicaliştii Federaţiei Mişcare Comercial au amânat protestele

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici