Scandalul aeroportului din Cluj. Director: Pierdem 20 milioane de euro. Ne adresăm lui Iohannis şi Dăncilă, pentru a ne ajuta/ Consiliul Judeţean: Minciuni fără scrupule

Directorul Aeroportului Cluj cere intervenţia preşedintelui Iohannis şi a premierului Dăncilă, spunând că activitatea este blocată şi aeroportul pierde 20 de milioane de euro. Consiliul Judeţean Cluj susţine că, de fapt, sunt „minciuni fără scrupule” ale directorulului Aeroportului Cluj.

4669 afişări
Imaginea articolului Scandalul aeroportului din Cluj. Director: Pierdem 20 milioane de euro. Ne adresăm lui Iohannis şi Dăncilă, pentru a ne ajuta/ Consiliul Judeţean: Minciuni fără scrupule

Scandal Director aeroport: Să intervină Iohannis, pierdem 20 mil. euro. CJ Cluj: Minciuni fără scrupule

Directorul Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că prejudiciul estimat în urma blocajelor şi a pierderii unor proiecte cu finanţare europeană se ridică la 20 de milioane de euro.

„Trei membri ai Consiliului de Administraţie a Aeroportului Cluj au blocat nejustificat proiectele aeroportului, prejudiciul iminent legat de fondurile europene poate să ajungă la 20 de milioane de euro şi chiar mai mare pe termen lung. Este halucinant că cei trei refuză achiziţionarea a două maşini noi de pompieri, în condiţiile în care 98% din valoare este finanţare nerambursabilă europeană şi doar 2% este contribuţia aeroportului. Calea de rulare, vechea pistă în funcţiune de 50 de ani, are probleme grave legate de starea tehnică, trebuie să facem una nouă, dar cei trei se opun cu scopul de a bloca aeroportul. Având în vedere aceste blocaje şi faptul că o consecinţă este favorizarea aeroporturilor din Debrecen şi Budapesta, ne adresăm preşedintelui Klaus Iohannis şi premierului Viorica Dăncilă, pentru a ne ajuta să evităm acest blocaj”, a spus Ciceo.

Potrivit acestuia, calea de rulare Delta este prioritate zero şi mai poate fi folosită până la începutul anului 2021, după care va fi scoasă din uz, ceea ce va genera pierderi de trafic de 50% şi pierderi financiare.

„Calea de rulare este cuprinsă în Masterplanul de Transport al României, acolo sunt suprafeţe de mişcare aferente, este inclusă. (...) Masterplanul este doar orientativ”, a subliniat directorul aeroportului clujean.

O altă problemă identificată este neaprobarea de către CA a Aeroportului Internaţional ”Avram Iancu” Cluj a condiţiile Ministerului Transporturilor pentru proiecte de investiţii din fonduri europene în echipamente de securitate, în special cele legate de controlul bagajelor de cală, operaţiune periclitată dacă nu se fac achiziţiile până în septembrie 2020.

În replică, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Cluj, Valentin Jucan, a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX, că tot ceea ce a întreprins directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, în ultimele săptămâni, a fost de natură de a influenţa justiţia, deoarece miercuri Curtea de Apel Cluj trebuie să se pronunţe în legătură cu legalitatea hotărârii CJ Cluj de numire a noilor membri în Consiliul de Administraţie a aeroportului clujean.

„Declaraţiile legate de cei trei membri ai CA că sabotează, că blochează activitatea, că se favorizează aeroporturile din Debrecen şi Budapesta, sunt minciuni fără scrupule cu scopul de a pune presiune pe un judecător. În legătură cu afirmaţiile publice făcute de David Ciceo, CJ Cluj a sesizat CSM, respectiv Inspecţia Judiciară, considerând că este vorba de presiuni inadmisibile”, a spus Jucan.

În ceea ce priveşte calea de rulare a aeroportului, purtătorul de cuvânt al CJ Cluj a precizat că aceasta este o investiţie neavizată de Consiliul de Administraţie şi neaprobată de plenul Consiliului Judeţean Cluj.

„Cu toate acestea, directorul aeroportului îşi permite, în fals, să urce în sistemul public de licitaţii proiectul de scoatere la licitaţie a căii de rurale. Înainte de a angaja banii publici, ar trebui să îşi valideze, legal, acest decizii luate ca şi când ar fi singur acasă. Dânsul conduce aeroportul ca şi când este curtea proprie. Există o prioritizare, există nişte sume pe care CJ le poate sau nu să le pună la dispoziţie. Faptul că Masterplanul de Transport al României, adoptat prin HG, este orientativ pentru dânsul, este o nebunie totală, adică o respectă sau nu. Dânsul se poate adresa şi preşedintelui României, deşi acesta nu are nicio competenţă în acest caz, şi premierului, poate face orice doreşte, dar din punctul nostru de vedere legea prevalează, fiind înaintea intereselor d-lui Ciceo”, a mai spus Valentin Jucan.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici