Schimbare pe piaţa muncii. Perioada pandemiei i-a împins pe tot mai mulţi spre freelancing

  • În perioada pandemiei mulţi angajaţi au ales calea freelancingului
  • Cei care doreau să devină au fost grăbiţi de pandemie în această direcţie
  • Pe eJobs sunt în prezent 300 de poziţii deschise pentru liberii profesionişti
883 afișări
Imaginea articolului Schimbare pe piaţa muncii. Perioada pandemiei i-a împins pe tot mai mulţi spre freelancing

Pe timpul pandemiei oamenii au tins mai mult spre freelancing. Mulţi au fost nevoiţi de context, alţii aveau deja planificat drumul spre o carieră în freelancing.

Alexandru Damian Mihăilă spune că s-a apucat de freelancing în domeniul digital marketing în perioada pandemiei. Este oarecum obişnuit cu contractele pe proiecte din activitatea sa întreprinsă în domeniul muzical.

Alexandru Damian Mihăilă: Sunt de mai mult timp freelancer pentru că am activat în zona asta creativ muzicală şi acolo am fost mereu pe ideea de contract de proiecte, deci cam ca şi un freelancer. Pandemia a făcut cumva să ma mute puţin, adică să îmi schimb focusul, să ma duc pe zone pe care m-am specializat şi anume digital marketing. M-am specializat pe partea asta ce ţine de strategie, ce ţine de social media şi pe partea de content. Fiind la început, e o perioadă de tranziţie şi deocamdată ce proiecte am avut nu au avut un revenue care să poată să îmi asigure un trai. Până în momentul de faţă am nişte proiecte barter. Dacă eşti bun, dacă eşti profesionist şi dacă ai un portofoliu de clienţi poţi să trăieşti din asta lejer. O să merg în continuare în direcţia asta pentru că era ceva ce pregătisem şi era o tranziţie ce îmi doream să o fac, numai că pandemia m-a împins cumva să o fac mai repede.

Marian Paraleu este un freelancer care a fost iniţial încercat de pandemie. În 5 luni din anul 2020 a contractat clienţi mai greu, însă după a avut succes căci antreprenorii s-au îndreptat către online.

Marian Paraleu: Această pandemie pot să zic că m-a influenţat negativ, deoarece în 2020, din 12 luni aproape 5 luni am avut mai puţin de lucru şi acest feedback l-am mai avut şi de la alţi colegi din piaţă. Însă acum, la începutul anului 2021, lucrurile par că se îndreaptă. Profesez în tot ceea ce înseamnă marketing online. Această pandemie de coronavirus a venit la pachet cu creşterea interesului pe partea de creare de magazin online, ceea ce denotă faptul că antreprenorii încep uşor, uşor să treacă din offline în online. Ca freelancer trebuie să munceşti tot timpul, să îţi aduci clienţi noi, să investeşti în imaginea ta ca specialist pentru a îţi crea un portofoliu de clienţi care să îţi asigure în viitor un venit constant. Intenţia mea ar fi să trec de la statutul de freelancer la agenţie sau mai am o variantă pe care vreau să o dezvolt. Să creez o echipă de specialişti freelanceri.

Specialistul de resurse umane Raluca Pârvu spune că există un număr constant de freelanceri, însă cei care au luat calea freelancing-ului în pandemie nu sunt antreprenori prin dorinţă.

Raluca Pârvu, specialist resurse umane: Din momentul în care ai nevoie de mai multă mână de lucru decât ceea ce poţi tu furniza cu cele două mâini ale tale şi cu capul tău atunci vrei să creezi o afacere un pic mai mare şi treci la un alt statut. Sunt în zona de instabilitate pentru că azi ai un proiect şi mâine poţi să nu îl mai ai. Veniturile tale sunt variabile, ăsta e al doilea inconvenient major.

Tot Raluca spune care sunt cele mai apropiate activităţi de zona freelancingului.

Raluca Pârvu, specialist resurse umane: Activităţile din zona de marketing, din zona de comunicare, anumite activităţi din zona de inginerie, de exemplu în construcţii pot să fie, probabil şi pe partea de media, undeva e şi o tradiţie a activităţii acesteia, sunt poate şi unele activităţi financiare, spre exemplu cele din zona de contabilitate, sunt pretabile pentru o meserie de tip freelance. Cei care doresc să aleagă o asemenea carieră, de freelancer, să îşi gândească foarte bine la început opţiunile de carieră şi de viaţă pe care se pregătesc să le aleagă.

Bogdan Badea, CEO-ul eJobs Romania, spune că domeniile în care se vede o fluctuaţie a numărului de specialişti sunt în special marketingul, IT-ul, comunicarea, jurnalismul şi contabilitatea.

În prezent, pe eJobs sunt 300 de poziţii deschise pentru freelanceri şi în jur de 1.000 de joburi remote care se adresează către freelanceri.

Exclusiv cu titlul de „freelancer" sunt aproximativ 300 de poziţii deschise în acest moment pe eJobs.ro. Lor li se alatură alte aproape 1.000 de joburi remote, care au adresabilitate şi pentru freelanceri.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici