Şoferul camionului care a dărâmat pasarela nu avea autorizaţie să circule pe acest drum

Camionul care a dărâmat o pasarelă pietonală, miercuri seară, pe DN1, în comuna ilfoveană Tâncăbeşti nu avea autorizaţia necesară de a circula pe acest tronson, a declarat agenţiei MEDIAFAX ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, arătând că firma căreia maşina îi aparţine riscă să piardă licenţa.

36 afișări
Imaginea articolului Şoferul camionului care a dărâmat pasarela nu avea autorizaţie să circule pe acest drum

Şoferul camionului care a dărâmat pasarela nu avea autorizaţie să circule pe acest drum

"Această maşină nu avea autorizaţia specială necesară pentru ca maşinile de mare tonaj să circule pe DN1. Pe acest drum este interzisă, cu câteva excepţii, circulaţia maşinilor de mare tonaj în absenţa acestei autorizaţii", a declarat ministrul Orban, miercuri noapte, precizând că firma proprietară a camionului riscă să rămână fără licenţa de transport.

Orban a precizat că şi în legătură cu acest lucru există o anchetă în curs, Autoritatea Rutieră Română urmând să stabilească dacă şoferul făcea o cursă în interesul firmei sau una cu maşina firmei, dar în interes personal, caz în care sancţiunea pentru companie este mai mică.

Toate detaliile în acest sens vor fi stabilite de ARR în cursul zilei de joi, a mai afirmat Orban.

Directorul general al  firmei Servomont Import Export Srl Craiova, constructoare a pasarelei, Constantin Popescu, a declarat, miercuri seară, pentru corespondentul MEDIAFAX, că firma sa a executat lucrarea în 2002 conform proiectului unei firme româno-americane.

Constantin Popescu spune că nu îşi face griji cu privire la calitatea lucrărilor executate la pasarela care s-a prăbuşit miercuri seară, după ce a fost acroşat de bena ridicată a unui camion.

"Eu la data cu pricina, prin 2002, când am făcut recepţia lucrării, am fost felicitat de proiectant, firma româno-americană Search Corporation, şi de bendeficiarul lucrării Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri, pentru calitatea lucrării şi pentru faptul că m-am încadrat în termene", a declarat Constantin Popescu, directorul general al firmei Servomont Import Export Srl Craiova.

Constantin Popescu a explicat că firma sa a folosit la realizarea pasarelei care s-a prăbuşit, miercuri seară, aceeaşi tehnică utilizată la construcţia podurilor mari. Este vorba de o tehnică ce conferea pasarelei flexibilitate, în caz de dilataţie din cauza căldurii.

"Pasarela este facută pe nişte suporţi elastici, fiind pusă în capul stâlpului de beton şi este prevăzută cu nişte opritori astfel că atunci când apare fenomenul de dilataţie din cauza căldurii să se poată opri în aceste opritori. Pasarela nu este facuta pe sudură pentru că în momentul dialtaţiei nu i-ar putea permite să se deplasarea şi atunci s-ar rupe. Nu-mi fac griji în prinvinţa calităţii lucrării pentru eu am executat-o conform proiectului executat de Search Corporation, firmă româno-americană", a declarat corespondentului MEDIAFAX Constantin Popescu.

Directorul firmei Servomont Import Export Srl Craiova a mai spus că în aceeaşi perioadă, tot pe DN1, au fost făcute 15 pasarele între Bucureşti şi Ploieşti şi ar mai fi trebuit făcute şi între Bucureşti şi Braşov alte 15, dar că firma sa a construit pe segmentul respectiv doar pe cea care s-a prăbuşit, iar în judeţul Prahova a mai realizat o pasarelă în zona Gura Beliei, la 15 km de Sinaia, la Km 104.

O pasarelă pitenonală s-a prăbuşit pe DN1, în localitatea Tâncăbeşti, la câţiva kilometri de Bucureşti, căzând peste două maşini aflate în trafic, în urma accidentului o persoană peirzându-şi viaţa şi alte două fiind grav rănite. O a patra persoană, şofer de camion, a fost rănită uşor, nefiind cazul să rămână internată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici