Ştefan Mandachi către Orban: Timpul să ştim una şi bună! Când începe şi când se finalizează autostrada Moldovei?

Ştefan Mandachi, anteprenorul care a construit primul metru de autostradă din Moldova, îl întreabă pe premierul Orban când începe şi când se finalizează autostrada Moldovei, insistând că vrea să afle anul, luna şi ziua: „Dacă n-avem nici scenariul, ce ne facem cu regia?”.

Imaginea articolului Ştefan Mandachi către Orban: Timpul să ştim una şi bună! Când începe şi când se finalizează autostrada Moldovei?

„Timpul să ştim una şi bună! Când începe şi când se finalizează autostrada Moldovei?”

Anteprenorul scrie pe Facebook că de când „a plecat acasă guvernul praf al duamnei Dăncilă” a trecut un sfert de an, perioadă în care „nu s-a rostit nicio propoziţie clară despre autostrăzi”. Astfel, Mandachi se întreabă când se vor construi efectiv.

„Dacă n-avem nici scenariul, ce ne facem cu regia? A fost Revelionul, Boboteaza, am înţeles, dar totuşi suntem în 2020. (Sau rămâne valabil cum am stabilit în 2019, după Revelion?) Sper că nu. Începe clasicul bâlci al scuzelor? Aşa că, m-am gândit să adresez cârmuitorilor ţării o întrebare logică şi de bun simţ, ca să-mi fac şî eu planul de afaceri pe anul 2020. (...) Deja a trecut jumătate de lună din 2020 şi nu-mi pot începe planul, pentru că nu pot să fac o strategie legat la ochi şi cu dopuri în urechi”, scrie Ştefan Mandachi.

Adresându-se premierului Ludovic Orban, omul de afaceri, „în calitate de om de afaceri român, investitor local, contributor la Bugetul de stat al României, plătitor de impozite şi taxe”, cere urgent clarificări, pentru că vrea să îşi facă un plan de afaceri la început de an.

„După cum bine ştiţi, ca să îţi faci un plan de afaceri, ai nevoie de date concrete. Doar cu gândire pozitivă şi cu vorbe, nu rezistă în timp nicio afacere. Orice plan are un termen limită, nu se fac planuri cu scadenţa la veşnicie. Nu putem să întocmim o strategie pe termen lung, fără să ne bazăm pe date precise şi reale. Ar fi o înşelătorie la adresa salariaţilor şi colaboratorilor noştri, o iluzie antreprenorială, un proiect mincinos şi fantezist. Există plan pentru o zi sau pentru o lună – pe acestea deja le-am terminat. Dar cel mai important pentru afacerea mea este planul pe un an, trei, cinci sau zece ani. Cel puţin, aşa înţeleg eu că se scrie viitorul sănătos al unei companii. În funcţie de termen, se trasează investiţiile, se gândeşte marketingul, se estimează vânzările, se angajează managerii etc. O ţară se poate conduce fără plan? Fără strategie? Imposibil! Prin urmare, cunoaşteţi importanţa planificării. Noi nu am intrat în N.A.T.O şi U.E. fără un plan solid. La un alt nivel, desigur, şi companiile au nevoie de această unealtă de orientare în viitor”, adaugă Mandachi.

Acesta adaugă să şi-a propus să cumpere un teren pentru construirea unor fabrici de producţie la Suceava, pentru a aproviziona reţeaua de francize şi vrea să dezvolte 20 de restaurante noi în Moldova în următorii ani: „Nădăjduiesc să atrag investitori şi colaboratori şi să dezvolt noi francize, aici, la mine acasă. Totul cu capital autohton 100% românesc, cu banii câştigaţi prin muncă fiscalizată. Întrebare: are sens? Trec asta pe plan? Moldova este cea mai săracă regiune din România şi din Uniunea Europeană. Trebuie să beneficiem de investiţii mult superioare pentru a recupera decalajele de dezvoltare. Avem cele mai mici exporturi din toată România şi cel mai mic PIB pe cap de locuitor din ţară. În cinci ani, în şoselele Moldovei s-au investit de 15 ori mai puţin decât în Banat şi Ardeal. Mă simt izolat în ţara mea.Una e să faci trei ore de la Suceava la Bucureşti (pe autostradă) şi alta e să faci opt ore (prin sute de sate). Pentru diferenţa de cinci, şoferii sunt plătiţi la oră, iar maşinile reparate la săptămână. Cinci ore înmulţit cu vreo cinci-şase ani, rezultă milioane de euro, diferenţe care se trec în tabel, la secţiunea cheltuieli. Ce notez în plan? Inclusiv eu, investitorul român, ca să-mi verific prăvăliile din Târgu Jiu sau Timişoara, <consum> 12-15 ore în loc de 4-5. Diferenţele ar trebui trecute într-o coloană în excel, la capitolul <cheltuieli> psihice/ stres/ nervi/ pericole/ riscuri/ absurdităţi”.

Antreprenorul îşi continuă postarea spunând că premierul era convins că dacă dispare din peisaj „inaptul vechi guvern”, se va face autostradă.

„Am aşteptat cu nerăbdare o clarificare la început de ianuarie 2020. Nimic! Ajunge! Este timpul să ştim una şi bună: vă rog în mod respectuos să ne clarificaţi cu subiect şi predicat, pe româneşte, cu date fixe şi cifre concrete: 1. Când începe şi când se finalizează autostrada Moldovei? Anul, luna, ziua! Va ajunge această autostradă şi la Suceava? Da sau ba?”, întreabă omul de afaceri, adăugând: „Măcar să ştim o treabă: se face autostradă peste 50 ani. Foarte bine! Dar măcar să nu o mai bâjbâim. Şi cu asta basta, ne vedem de treabă. Ce-i aşa mare şoc într-un astfel de răspuns? De 30 ani ne-am obişnuit. Nu suntem virgini la primirea unor astfel de veşti. Ne luăm de-o grijă şi ne alcătuim şi noi planul de afaceri. Mai bine aşa decât să reînceapă incertitudinea, camuflarea realităţii, scuzele”.

Omul de afaceri Ştefan Mandachi, din Suceava, a construit primul şi singurul metru de autostradă din Moldova.

La momentul respectiv, Mandachi anunţa, într-un videoclip postat pe youtube, că a făcut un calcul şi, până acum, a pierdut un an şi jumătate din viaţă la volan, parcurgând mai mult de 500.000 de kilometri în 15 ani de când are permis de conducere, dar şi că în ultimii 30 de ani, pe şoselele din România au murit 60.000 de oameni, echivalentul populaţiei unui oraş precum Alba Iulia.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici