Video Transportatorii blochează din nou Bucureştiul: Peste 5.000 de maşini, aduse în faţa Guvernului/ UPDATE Reacţia UBER: Mulţi şoferi de taxi deja folosesc aplicaţia noastră

Confederaţia Operatorilor şi Transportorilor Autorizaţi din România (COTAR) protestează, miercuri, în Piaţa Victoriei, împotriva proiectului de lege privind activităţile de transport alternativ cu un vehicul cu şofer „VTS”, estimând 5.000 de participanţi, în intervalul orar 6:30 - 18:00. Maşinile au început să vină la ora 6:30, iar piaţa va fi eliberată la ora 18:00, după cum a precizat, pentru MEDIAFAX, Eugen Costan, secretarul general al COTAR.

4711 afișări

UPDATE ORA 14:50 - Ca urmare a protestului transportatorilor, de miercuri, Clever a anunţat că susţine practicarea transportului de persoane în condiţii legale, civilizate şi de siguranţă. În plus, a contestat poziţia COTAR, deoarece majoritatea şoferilor de taxi utilizează aplicaţiile pentru a prelua comenzi.

„De aceea, apreciem faptul că actualul executiv face eforturi reale pentru a elimina pirateria şi transportul ilegal. Ordonanţa de urgenţă publicată ieri, în Monitorul Oficial nr. 289, este cel mai recent exemplu în acest sens”, au precizat reprezentanţii Clever.

Aceştia au mai susţinut că vicepremierul Daniel Suciu, care este şi Ministrul Dezvoltării, şi Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, le-au transmis că doresc reglementarea aplicaţiilor pentru cele 2,5 milioane de români care le folosesc în fiecare zi.

„Obiectivul principal este acela de a crea o concurenţă loială pe piaţa din România. Fără o reglementare pentru aplicaţiile de transport, vom avea doar un monopol al dispeceratelor, o soluţie care s-a dovedit a fi ineficientă pentru milioanele de cetăţeni. Toate acţiunile COTAR şi solicitarea de a elimina de pe piaţă aplicaţiile arată frica de avans tehnologic, de modernizare şi de concurenţă, totul din nevoia de a conserva un sistem monopolist care ignoră complet nevoile pasagerilor. Aceste patronate nu se gândesc nici la binele pasagerilor, nici la cel al şoferilor de taxi, pentru că, în acest moment, mai mult de 70% dintre şoferii de taxi folosesc aplicaţiile pentru a prelua comenzi”, au subliniat reprezentanţii Clever.

Compania susţine că şi-a reafirmat cu fiecare ocazie poziţia pro-modernizare şi sprijinul pentru un progres autentic în domeniul transportului de persoane, mai ales că au „un parteneriat pe termen lung cu taximetriştii”.

„Obiectivul nostru este crearea unei concurenţe loiale pe piaţă între diferite forme de transport, totul în beneficiul acelora care au nevoie de soluţii şi alternative civilizate de transport. Liberalizarea licenţelor de taxi, încurajarea aplicaţiilor şi a serviciilor de transport alternativ reprezintă o garanţie pentru accesul la cele mai bune servicii. Ştim asta din experienţa noastră în peste 20 de oraşe din România, din relaţia de colaborare cu milioane de pasageri şi zeci de mii de şoferi care utilizează serviciile noastre realizând lunar peste 10 milioane de curse”, au subliniat reprezentanţii Clever.

UPDATE ORA 12:40 - „Oamenii sunt foarte bulversaţi în toată ţara şi este posibil să iasă şi la proteste spontane”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR. 

„Oamenii sunt foarte bulversaţi în toată ţara şi este posibil să iasă şi la proteste spontane. Nu ştim sigur ce va fi. Ceream Guvernului să nu se dea ordonanţe de urgenţă pentru acest transport alternativ, să lase Parlamentul să legifereze şi dacă se doreşte un transport alternativ să fie separate pe Legea 38/2003, în care acest transport să aibă aceleaşi criterii de funcţionare, control, fiscalizare. Cerem să fie limitaţi. Noi suntem 4 la mie, ei probabil că trebuie să fie 1 la mie şi anume 17.500 de maşini. Considerăm că este suficient, pentru că noi suntem 70.000 în toată ţara. Cerem Guvernului să avem o concurenţă loială. Nu putem să creăm pentru unii un paradis fiscal în România şi pe alţii să îi amendăm”, a declarat Ştefănescu.


Membrii COTAR îşi continuă protestul început din martie şi cer Guvernului să ia măsuri pentru interzicerea pirateriei şi să excludă falşii transporturi de pe drumurile din România.

Maşinile vor începe să vină la 6:30 iar piaţa va fi eliberată la ora 18:00, a precizat secretarul general al confederaţiei transportatorilor.

Uber România, faţă de protestul COTAR: Mulţi şoferi de taxi deja folosesc aplicaţia noastră

Compania Uber România a precizat, miercuri, că îşi doreşte să colaboreze cu industria de taxi, în contextul protestului COTAR împotriva intenţiei Guvernului de a crea un cadru de reglementare şi pentru serviciile de ridesharing.

„Vrem să colaborăm cu industria de taxi aşa cum facem în alte ţări. De fapt, mulţi şoferi de taxi deja folosesc aplicaţia noastră. Însă nu vom fi niciodata de acord cu patronatele care se opun tehnologiei şi dreptului consumatorilor de a alege. Avem încredere că Guvernul va opta să nu limiteze serviciile de ridesharing, ci să le reglementeze corect, în interesul a milioane de români care folosesc şi aceste aplicaţii şi vor să aibă în continuare mai multe opţiuni de transport”, au subliniat miercuri, oficialii Uber România, într-o declaraţie de presă.

Astfel, membrii COTAR îşi continuă protestul început din martie, cerând Guvernului să ia măsuri pentru interzicerea pirateriei şi să excludă falşii transportatori de pe drumurile din România. În plus, anterior, membrii Confederaţiei au protestat, în mai multe rânduri, pentru legiferarea companiilor de transport alternativ.

Ordonanţa de urgenţă pentru interzicerea pirateriei în transportul auto a fost publicată în Monitorul Oficial marţi, respectiv OUG nr. 21/2019 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, actul normativ fiind adoptat de Guvern la data de 29 martie.

„Am spus foarte clar, şi nu mă schimb, că pregătim să legiferăm şi să reglementăm şi tot ceea ce înseamnă VTS, platforme, Uber, Taxify. Acest lucru se va întâmpla. Există un grup de lucru care de două săptămâni se ocupă de acest subiect şi din acest grup de lucru fac parte reprezentanţi ai Ministerului Transportului, Finanţelor, Autorităţii Rutiere Române, Ministerului Dezvoltării Regionale. Suntem aproape pe final cu o formulă pe care, evident, o vom pune în transparenţă şi vom aştepta observaţiile tuturor actorilor implicaţi în acest subiect. Dar, ceea ce mi-am dorit şi ne dorim la nivelul Guvernului este să oferim cadrul concurenţial echitabil pentru absolut toată lumea şi nu să blocăm sau să favorizăm pe cineva”, a afirmat Ministrul Dezvoltării, Daniel Suciu, luni, la Palatul Victoria.

Reprezentanţii FORT susţin că miercuri va fi pus în dezbatere publică acest al doilea act normativ şi că acesta este deja contestat de reprezentanţii transportatorilor.

Restricţii de circulaţie rutieră la mitingul transportatorilor din Piaţa Victoriei

Brigada Rutieră a Capitalei va dispune restricţii temporare de circulaţie, miercuri, în timpul mitingului transportatorilor din Piaţa Victoriei. Sunt vizate trei artere importante care duc în Piaţa Victoriei iar circulaţia va fi deviată pe bulevardele Aviatorilor şi Mihalache.

La manifestaţia orgnizată miercuri, în Piaţa Victoriei, în intervalul orar 06.00-18.00, traficul rutier va fi restricţionat temporar sau atunci când situaţia va impune, transmite Brigada Rutieră, într-un comunicat remis MEDIAFAX, cu privire la măsurile pe care le va lua în timpul mitingului Confederaţiei şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), care va avea loc pe 17 aprilie în faţa guvernului.

Astfel, vor fi instituite următoarele restricţii de circulaţie:

- începând cu ora 06.00, se va restricţiona traficul rutier pe Şos. Kiseleff, de la Arcul de Triumf până la Piaţa Victoriei, respectiv Şos. Kiseleff, de la Arcul de Triumf până la Piaţa Presei Libere (zona central - mediană, gradual, în funcţie de sosirea participanţilor), permiţându-se circulaţia pe ambele sensuri ale Str. Arh. Ion Mincu;
- la nevoie, se va restricţiona traficul şi pe Str. Paris şi breteaua care leagă Bd. Iancu de Hunedoara de Piaţa Victoriei;
- începând cu ora 06.00, circulaţia în Piaţa Victoriei va fi resistematizată, prin asigurarea traficului rutier pe două benzi de circulaţie pe sens, în faţa Guvernului României, între Bd. Aviatorilor şi Cal. Victoriei, respectiv Bd. Lascăr Catargiu, asigurându-se circulaţia pe Cal.Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Str. Buzeşti şi Bd. Lascăr Catargiu.

Rute alternative:

- Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Bd. Aerogării – Şos. Bucureşti-Ploieşti;
- Bd. Ion Mihalache – Bd. Mareşal Averescu – Bd. Mărăşti – Piaţa Montreal – Şos. Bucureşti-Ploieşti.

Brigada Rutieră va dispune măsuri de fluidizare a traficului rutier şi solicită conducătorilor de autovehicule:

* să circule cu prudenţă;
* să respecte semnalele şi indicaţiile poliţiştilor rutieri aflaţi în trafic;
* să nu oprească ori să staţioneze decât în locurile special amenajate;
* să îşi păstreze calmul şi să nu claxoneze abuziv;
* să evite pe timpul deplasărilor manifestările de natură a pune în pericol siguranţa lor, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Pietonii au obligaţia să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate şi semnalizate sau la culoarea verde a semaforului electric, după o temeinică asigurare şi să nu staţioneze pe partea carosabilă.

Harta cu restricţii şi rute ocolitoare poate fi consultată pe site-ul https://bpr.politiaromana.ro

Proteste COTAR

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a protestat în mai multe rânduri pentru legiferarea companiilor de transport alternativ.

La începutul acestei săptămâni Ministrul Dezvoltării Daniel Suciu anunţa că ordonanţa de urgenţă pentru interzicerea pirateriei în transportul auto va fi publicată în Monitorul Oficial cel târziu miercuri. Actul normativ a fost adoptat de Guvern pe 29 martie. „Am spus de la bun început că vom reglementa şi vom lua măsuri pentru interzicerea pirateriei în transportul auto, lucru care s-a întâmplat. Estimez că, dacă nu în seara asta, mâine, cel târziu, poimâine, acea ordonanţă de urgenţă va fi publicată în Monitorul Oficial, pentru că mai aveam nevoie de avizul Consiliului Legislativ. Am spus foarte clar, şi nu mă schimb, că pregătim să legiferăm şi să reglementăm şi tot ceea ce înseamnă VTS, platforme, Uber, Taxify. Acest lucru se va întâmpla. Există un grup de lucru care de două săptămâni se ocupă de acest subiect şi din acest grup de lucru fac parte reprezentanţi ai Ministerului Transportului, Finanţelor, Autorităţii Rutiere Române, Ministerului Dezvoltării Regionale. Suntem aproape pe final cu o formulă pe care, evident, o vom pune în transparenţă şi vom aştepta observaţiile tuturor actorilor implicaţi în acest subiect. Dar, ceea ce mi-am dorit şi ne dorim la nivelul Guvernului este să oferim cadrul concurenţial echitabil pentru absolut toată lumea şi nu să blocăm sau să favorizăm pe cineva”, a afirmat Daniel Suciu, luni, la Palatul Victoria.

Întrebat de ce a fost adoptată o ordonanţă de urgenţă când există un proiect legislativ în Parlament pe acest subiect, vicepremierul a spus că deoarece multe iniţiative sunt contestate la CCR Guvernul şi-a asumat un act normativ în acest sens.

„Foarte multe proiecte bune prin procedură parlamentară sunt atacate la Curtea Constituţională, sunt trimise înapoi de către domnul preşedinte şi procedura parlamentară în unele cazuri durează foarte mult. Am bunul obicei, atât eu, cât şi ministrul Transporturilor, domnul Răzvan Cuc, atunci când ne asumăm un lucru să îl facem. Şi exact acelaşi lucru îl vom face şi acum. Am spus că, în condiţiile în care am dat ordonanţă de urgenţă pentru interzicerea pirateriei, lucru solicitat şi de reprezentanţii COTAR, FORT şi ai taximetriştilor, în condiţiile în care am reglementat aşa, exact aşa vom reglementa, ca să nu existe sincope şi perioade neacoperite pentru cei de la platformele alternative VTS”, a conchis Suciu.

Pe 29 martie, Executivul a adoptat OUG pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi şi de închiriere, printre altele eliminând din lege expresia „în mod repetat”.

Ulterior şedinţei de Guvern ministrul Dezvoltării spunea că actul normativ „nu este îndreptat împotriva nimănui” şi că Executivul doreşte stoparea pirateriei din domeniul transporturilor. El a adăugat că Executivul va emite, în maxim trei săptămâni, un alt act normativ pentru reglementarea activităţii de ride-sharing.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici