Achiziţionarea Lotus F1 va costa Renault o sută de milioane de euro

Renault a început, de mai multe luni, procesul de achiziţionare a echipei de Formula 1 Lotus, preluarea în totalitate urmând a fi încheiată în următoarele zile, la un cost de aproximativ o sută de milioane de euro, informează autosport.com.

251 afișări
Imaginea articolului Achiziţionarea Lotus F1 va costa Renault o sută de milioane de euro

Achiziţionarea Lotus F1 va costa Renault o sută de milioane de euro

Astfel, francezii revin în F1 cu aceeaşi echipă "sută la sută" Renault, pe care o vânduseră în 2010 fondului de investiţii Genii Capital.

"Renault a avut două opţiuni: să se întoarcă 100% sau să părăsească domeniul. După un studiu detaliat, am decis ca Renault să participe în Formula 1 începând cu 2016. Detaliile finale furnizate de principalii actori implicaţi în F1 ne-au dat încrederea necesară pentru a accepta această nouă provocare. Ambiţia noastră este de a câştiga - chiar dacă va dura ceva timp", a declarat Carlos Ghosn Preşedinte şi CEO Renault, într-un comunicat.

În septembrie, producătorul de automobile Reanult şi compania Gravity Motorsports, afiliată fondului de investiţii Genii Capital şi care deţine Lotus, au semnat o scrisoare de intenţie, cu privire la achiziţia echipei de Formula 1 de către constructorul francez.

Lotus se confunta cu mari probleme financiare, fiind aproape de faliment. Echipa cu sediul la Enstone este în insolvenţă şi are numai la fiscul britanic taxe neachitate de aproximativ 900.000 de lire sterline (1,2 milioane de euro).

De partea cealaltă, Renault a decis să rămână în Formula 1 şi să preia o echipă, după ce a primit asigurări de la administratorul drepturilor comerciale ale Marelui Circ, Bernie Ecclestone, că va fi tratată ca un team istoric, cu o contribuţie importantă la dezvoltarea acestui sport, ceea ce îi va aduce venituri suplimentare din partea Formula One Management. Autosport scrie că Renault a ajuns la un acord cu Ecclestone pentru a rămâne în Marle Circ nouă ani, până la finalul lui 2024. În schimb, francezii vor primi de la Formula One Management bani în avans pentru primii şase ani.

"Redevenind o echipa completă, Renault va avea beneficii maxime de la victoriile sale. Recompensa pentru rolul de furnizor de motoare s-a dovedit a fi limitată. Randamentul investiţiei impusă de noile reglementări ce privesc motoarele şi rentabilitatea în termeni de imagine au fost reduse", au explicat francezii decizia de a se implica mai mult în F1.

Renault a avut o implicare neîntreruptă în Formula 1 timp de aproape 40 de ani, fie cu participaţii la o echipă, fie ca furnizor de motoare. Renault a obţinut cele mai bune rezultate cu o echipă proprie în 2005 şi 2006, când a câştigat atât titlul la piloţi, prin Fernando Alonso, cât şi la constructori.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici