ANALIZĂ: Victorie muncită pentru Vettel la Suzuka

Pilotul Red Bull Sebastian Vettel s-a impus a cincea oară la rând în Campionatul Mondial de Formula 1, câştigând, duminică, Marele Premiu al Japoniei, dar succesul său de la Suzuka a fost unul în care a trebuit să se întrebuinţeze serios pentru a trece primul linia de sosire.

144 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Victorie muncită pentru Vettel la Suzuka

Sebastian Vettel (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Plecare din pole position, ritm alert de cursă şi locul întâi fără probleme, aceste era scenariul cu care germanul, aflat aproape de al patrulea titlu mondial consecutiv, îşi obişnuise fanii în acest sezon. Însă în Japonia, Vettel a trebuit să depună ceva efort pentru a câştiga.

Sâmbătă, în calificări, o problemă suferită l-a sistemul KERS l-a privat pe triplul campion mondial de obţinerea primei poziţii pe grila de start. Totuşi, el a fost al doilea cel mai rapid pilot, după colegul său Mark Webber, dar înaintea lui Lewis Hamilton (Mercedes) şi a lui Romain Grosjean (Lotus-Renault), clasaţi pe locurile 3, respectiv 4.

Duminică, la start, Hamilton a încercat să-i surpindă pe piloţii Red Bull, încercând să se strecoare printre ei. Din nefericire pentru pilotul britanic, el a atins cu roata dreapa-spate aripa frontală a monopostului lui Vettel. Cauciucul maşinii Mercedes s-a spart şi Hamilton a mers în trei roţi până la boxe. Avariile suferite l-au făcut pe campionul mondial din 2008 să abandoneze câteva tururi mai târziu.

Profitând de duelul Red Bull-Mercedes, Grosjean i-a depăşit pe cei trei piloţi dinaintea sa şi s-a instalat la conducere, înaintea lui Webber şi a lui Vettel. Francezul nu s-a putut distanţa la mai mult de două secunde şi jumătate de următorii săi, care au primit ordin de la boxe să nu îl atace pe lider, ci doar să păstreze o diferenţă de circa două secunde de el.

Grosjean, Webber şi Vettel s-au îndepărtat constant de restul plutonului şi a devenit limpede faptul că lupta pentru victorie se va da între ei. Grosjean a efectuat primul schimb de pneuri în turul 12, Webber un tur mai târziu, iar Vettel în turul 15. După această trecere pe la boxe, ordinea lor s-a păstrat, însă fiecare dintre ei a optat ulterior pentru o altă strategie.

La jumătatea cursei, piloţii Red Bull au primit undă verde să declanşeze atacul asupra lui Grosjean. Webber a schimbat a doua oară pneurile în turul 26/53, ceea ce a arătat că australianul miza pe trei opriri, una în plus faţă de ceilalţi piloţi. Francezul de la Lotus a schimbat în turul 29, dar a ieşit pe locul 3, în urma lui Webber. Vettel a trecut la conducere şi a rămas pe pistă până în turul 38, când a efectuat şi el a doua oprire. El a revenit de la standuri după Grosjean, dar cu pneurile dure mult mai proaspete decât ale acestuia, astfel că francezul a fost o pradă uşoară pentru adversarul său.

Vettel l-a depăşit lejer pe Grosjean în turul 41, apoi a devenit lider odată cu intrarea colegului său la boxe, în turul 43, pentru al treilea schimb de pneuri. Webber a pus pentru ultima parte a cursei pneurile de compoziţie medie, cu care spera să dea atacul decisiv şi să-i întreacă atât pe Grosjean, cât şi pe Vettel, ambii "încălţaţi cu dure".

Socoteala lui s-a potrivit numai parţial. El a reuşit cu greu să-l depăşească de Grosjean, cu două tururi înainte de final, dar nu s-a mai putut apropia de lider. Astfel, Vettel a triumfat a noua oară în acest sezon, urmat de Webber şi de Grosjean.

"Liga a doua" a cursei de la Suzuka a fost câştigată de Fernando Alonso. Şalangerul la titlul mondial a reuşit spre final să treacă de "coşmarul" său din ultima vreme, germanul Nico Hilkenberg de la Sauber. Alonso a terminat al patrulea, la peste 45 de secunde de câştigător şi mai păstrează doar şanse teoretice la titlu. Finlandezul Kimi Raikkonen (Lotus-Renault) a fost al cincilea, iar Hulkenberg al şaselea.

Locurile 7-10 au fost ocupate în ordine de următorii piloţi: mexicanul Esteban Gutierrez (Sauber), aflat la prima clasare în puncte din carieră, germanul Nico Rosberg (Mercedes), britanicul Jenson Button (McLaren-Mercedes) şi brazilianul Felipe Massa (Ferrari).

Cu patru etape rămase de disputat în acest an, Vettel (297) are 90 de puncte avans în clasamentul general, faţă de Alonso (207). Decernarea titlului mondial la piloţi a fost amânată pentru următorul Mare Premiu, care va avea loc în 27 octombrie, la New Delhi. Şi titlul mondial la constructori este aproape adjudecat, Red Bull având 445 de puncte, faţă de Ferrari, 297 de puncte, Mercedes, 287 de puncte, şi Lotus, 264 de puncte.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici