Cum arată finanţele fenomenului Rafael Nadal

  • Performanţele lui Rafael Nadal pe terenul de tenis nu doar că i-au adus renumele de „regele zgurii”, dar au avut un impact semnificativ şi în sectorul financiar, atrăgând sponsori importanţi.
  • Nadal a influenţat succesul financiar al companiilor care l-au susţinut şi şi-a consolidat propria poziţie economică prin decizii strategice în afaceri, potrivit analizei XTB.
Urmărește
1534 afișări
Imaginea articolului Cum arată finanţele fenomenului Rafael Nadal

Cum arată finanţele fenomenului Rafael Nadal

Rafael Nadal, jucătorul de tenis supranumit „regele zgurii”, care a anunţat în lacrimi că se retrage din tenis, lasă în urmă o moştenire de neegalat. Însă performanţa înregistrată de acesta s-a reflectat şi în segmentul finanţelor, atât pentru companiile care l-au susţinut de-a lungul anilor, cât şi pentru deciziile sale de business, arată analiştii XTB.

Printre principalele realizări în tenis ale lui Rafa se numără faptul că a reuşit să câştige mai mult de 90 de titluri, inclusiv 22 de Grand Slam-uri, câştigând un titlu ATP în 19 sezoane consecutive între 2004 şi 2022 şi deţinând recordul cu 869 de săptămâni consecutive în Top 10.

Această constanţă i-a permis să fie o „valoare sigură" pentru sponsorii săi, dintre care unii l-au însoţit în cea mai mare parte a carierei sale.

Cel mai surprinzător caz este Nike, care i-a semnat primul contract când avea doar 13 ani. Firma nord-americană l-a „îmbrăcat” de-a lungul carierei, iar în 2018 a anunţat ultima sa prelungire de contract, în schimbul a zece milioane de dolari. Spre deosebire de alţi mari tenismeni precum Federer, care a părăsit Nike pentru Uniqlo, sau Djokovic, care a trecut prin mai multe branduri, Nadal a rămas fidel Nike.

Cel mai important punct forte al companiei Nike este recunoaşterea socială, care i-a permis să introducă produse noi cu mare succes. Cu toate acestea, în acest an, acţiunile au pierdut aproape 30%, trase în jos de creşterea preţurilor materiilor prime, de rezultatele sale slabe rezultate dintr-o strategie de vânzări nereuşită şi de o perspectivă de consum mai scăzută, punctează analiştii XTB.

Totuşi, în ultimii ani, Nike a demonstrat capacitatea de a depăşi obstacolele. În prezent, brandul se concentrează pe îmbunătăţirea distribuţiei şi pe promovarea vânzărilor directe către clienţi. Compania a redus cu peste 50% conturile angro cu care lucra, aplicând strategia de evitare a reducerilor la volum şi de a menţine un control mai mare asupra stocurilor. De altfel, la acest lucru lucrează noul său CEO, Elliott Hill, care şi-a început activitatea la Nike în anii 1980, ca stagiar.

O altă companie care îl susţine pe Nadal de cel mai mult timp este Kia, compania auto, care l-a numit ambasador global în 2006 şi cu care a avut iniţial un contract până în 2025. În acea perioadă, preţul acţiunilor a cunoscut o creştere vertiginoasă, cu peste 400%. Totuşi, în ultimele luni, acţiunile companiilor din sectorul auto au suferit din cauza cererii mai scăzute pentru vehiculele electrice şi a concurenţei ridicate.

Recent, Nadal şi-a reînnoit angajamentele cu câteva dintre cele mai mari companii din ţara natală, precum Banco Santander şi Telefónica. Santander a avut un an deosebit de bun pe piaţa bursieră datorită creşterii ratelor, însă incertitudinea cu privire la următorii paşi pe care îi va lua BCE, devalorizarea monedelor emergente şi instabilitatea generală pot reprezenta obstacole importante în calea preţului acţiunilor sale.

În ceea ce priveşte societatea de telecomunicaţii Telefonica, cesionarea domeniilor nestrategice pentru a se concentra pe principalele sale pieţe, Spania, Regatul Unit, Germania şi Brazilia, începe să dea roade. Aceasta continuă să reducă progresiv datoriile şi se aşteaptă ca schimbările în materie de reglementare şi concurenţă să o ajute să încheie noi alianţe care să îi permită să reducă costurile pe o piaţă din ce în ce mai competitivă.

Există şi alte companii, cum ar fi marca franceză de rachete Babolat sau marca elveţiană de ceasuri de lux Richard Mille, care au pariat, de asemenea, pe jucătorul spaniol de tenis, dar care nu sunt cotate la bursă, subliniază analiştii XTB.

Cum arată viitorul finanţelor lui Nadal

Meliá Hotels şi Rafael Nadal au semnat o alianţă în cadrul căreia au convenit să deschidă împreună noi spaţii de cazare de lux. La ultima ediţie a Fitur (unul dintre cele mai mari târguri internaţionale de turism), Meliá şi Nadal au anunţat că vor deschide patru hoteluri Zel în Caraibe şi Spania, unul dintre acestea fiind situat în Madrid.

Legenda spaniolă investeşte şi în sectorul imobiliar. De fapt, el a creat o nouă companie imobiliară, numită Palya Invest, cu ajutorul căreia intenţionează să investească peste 200 de milioane de euro în construcţia de case de lux pe Costa del Sol.

În ultimii ani, tenismenul a fost interesat şi de sectorul ospitalităţii, care este esenţial pentru portofoliul său de investiţii. Nadal este coproprietar al Tatel, un lanţ de restaurante de lux cu filiale în Madrid, Ibiza, Miami şi Beverly Hills. Acest brand s-a extins rapid şi are şi alţi parteneri cunoscuţi, precum cântăreţul Enrique Iglesias şi fostul baschetbalist Pau Gasol, explică analiştii XTB.

Nu în ultimul rând, există Academia Rafa Nadal, un centru educaţional şi sportiv de renume mondial care a fost deschis în 2016 şi are mai multe terenuri de tenis, precum şi alte facilităţi legate de fitness, bunăstare şi frumuseţe.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici