- Home
- Sport
- BUCUREŞTI, (17.03.2014, 15:50)
- Adrian Petculescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Explicaţia descalificării lui Ricciardo: Monopostul Red Bull a depăşit 100 kg/h consum instantaneu
Monopostul Red Bull a depăşit 100 de kilograme pe oră consum instantaneu de combustibil şi din acest motiv pilotul australian Daniel Ricciardo a fost descalificat, duminică, după Marele Premiu de Formula 1 al Australiei, cursă în care ocupase locul 2.
Urmărește
208 afișări
Explicaţia descalificării lui Ricciardo: Monopostul Red Bull a depăşit 100 kg/h consum instantaneu (Imagine: Mediafax Foto / AFP)
Prin regulamentul tehnic adoptat pentru acest sezon, FIA a limitat la 100 de kilograme (aproximativ 135 de litri) consumul total de combustibil pe cursă. Totodată, consumul instantaneu a fost limitat la 100 de kilograme de combustibil pe oră, în scopul ca motoarele monoposturilor să nu depăşească 10.500 de rotaţii/minut, informează autosport.com.
Un consum instantaneu mai mare de 100 de kilograme/oră duce la un câştig suplimentar de putere pentru motoare, care este interzis de regulament. Pentru a împiedica posibilitatea ca în anumite momente ale cursei un monopost să beneficieze de o putere superioară, FIA a limitat consumul instantaneu, regula fiind valabilă şi în calificări.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ești de acord ca Iohannis să rămână în funcție, deși mandatul lui expiră pe 21 decembrie? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Corneliu Bjola, profesor la Oxford: Nu-mi venea să cred ochilor ce am văzut la alegerile din România
-
Statele Unite au deblocat 20 de miliarde de dolari pentru Ucraina
-
Coreea de Nord din inima Europei. Lukaşenko: avem zeci de focoase nucleare
Monopostul Red Bull pilotat de Ricciardo s-a înscris în limita unui consum de 100 de kilograme pe cursă (care a durat cam o oră şi jumătate), dar în unele momente maşina a avut un consum instantaneu de peste 100 de kilograme/oră.
Pentru a controla respectarea regulilor, FIA furnizează echipelor un senzor cu ultrasunete care măsoară masa de carburant ce pătrunde în motor, trimiţând valorile către comisarii federaţiei şi către boxele team-urilor. Senzorul doar măsoară, nu restricţionează nimic.
Senzorii trebuie să fie precişi şi fiabili, dar la Melborune majoritatea echipelor s-a plâns de deficienţe cu privire la cele două calităţi ale acestora. În situaţiile în care precizia este afectată, FIA poate aplica un factor de corecţie, aşa cum s-a întâmplat în Australia.
În cazul în care un senzor se strică, se poate determina debitul de combustibil care intră în motor pe baza unei formule de calcul care ţine cont de presiunea carburantului şi temporizarea injectorului, însă aceasta nu este la fel de precisă.
În concluzie, FIA poate folosi datele transmise de senzor, cu eventuala aplicare a factorului de corecţie, sau poate folosi formula de calcul pentru a stabili consumul instantaneu.
Pilotul australian al echipei Red Bull, Daniel Ricciardo, care încheiase pe locul 2 cursa de la Melbourne, a fost descalificat, duminică, după ce comisarii FIA au constatat că monopostul său a consumat mai mult combustibil. Monopostul lui Ricciardo a înregistrat în multe momente un consum "consistent" peste limita admisă, a stabilit FIA, care a dat decizia la mai bine de cinci ore de la încheierea cursei.
Red Bull a respins aceste acuzaţii, considerând că FIA a stabilit consumul în mod incorect, şi a anunţat că va face apel la această hotărâre.
Astfel, după ce Seabstian Vettel a abandonat duminică, campioana mondială Red Bull a rămas fără niciun punct acumulat la Marele Premiu al Australiei, prima etapă a sezonului.
În urma acestei decizii, danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) urcă pe locul 2, iar coechipierul său Jenson Button pe 3, după câştigătorul Nico Rosberg (Mercedes).
Citește pe alephnews.ro: Cât de importantă este o viață sexuală activă? Intimitatea fizică joacă un rol esențial în menținerea relațiilor sănătoase
Citește pe www.zf.ro: Cum a fost invadată Polonia de ruşi prin Belarus
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este, de fapt, în spatele TikTok. Povestea omului care a creat un fenomen pe care preşedintele Donald Trump vrea să îl distrugă, iar unele dintre cele mai importante companii americane vor să-l cumpere
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali a început să plângă în biserică. Imagini copleșitoare cu milionarul în momentul în care s-a prăbușit emoțional în fața icoanelor
PROSPORT.RO
Ce a prezis Nostradamus pentru 2025: se pune la cale un război și 2 țări intră în conflict
CANCAN.RO
Medicul neurochirurg Vlad Ciurea ne spune care sunt cele 2 alimente care ne fac cei mai INTELIGENȚI
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:50
Lasconi: Înainte de orice, sunt un om care doreşte binele României
-
ieri, 22:49