Ferrari nu renunţă la sistemul automat de semnalizare de la boxe

Oficialii Ferrari au anunţat că vor folosi, în sezonul 2009, o versiune îmbunătăţită a sistemului de semnalizare a încheierii operaţiunilor de la boxe pentru monoposturile scuderiei, după ce anul trecut acesta a provocat un incident major la Singapore, informează www.f1-today.com.

22 afișări
Imaginea articolului Ferrari nu renunţă la sistemul automat de semnalizare de la boxe

Ferrari nu renunţă la sistemul automat de semnalizare de la boxe

Atunci, pilotul Felipe Massa a intrat la boxe, în turul 20 al Marelui Premiu al statului Singapore, din postura de lider. Brazilianul trebuia să plece din nou în cursă în momentul în care sistemul pe bază de lumini ce trebuia să semnalizeze încheierea realimentării şi schimbării pneurilor arăta culoarea verde. În mod normal, sistemul funcţiona automat, pilotul primind permisiunea să plece în momentul în care era extras furtunul de alimentare din rezervor, dar la Singapore acesta a fost operat manual din cauza aglomeraţiei de la boxe, survenită în urma întrării pe pistă a Safety Car-ului.

Lumina verde s-a aprins în momentul în care realimentarea nu era finalizată, iar Massa a plecat prompt, smulgând furtunul. El a fost nevoit să oprească la capătul liniei boxelor, pentru ca mecanicii să elibereze furtunul de monopost, şi a pierdut secunde preţioase, ajungând din primul, ultimul.

Majoritatea specialiştilor a apreciat că brazilianul a pierdut titlul mondial la Singapore, unde a terminat pe locul 13, din cauza acestui incident. El ar fi avut nevoie de numai un punct pentru a deveni campion mondial în locul britanicului Lewis Hamilton de la Ferrari.

De asemenea, eroarea mecanicului Ferrari care a aprins lumina verde mai devreme a provocat un schimb de replici amuzant între preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, şi patronul drepturilor comerciale ale Formulei 1, Bernie Ecclestone.

"Când concurăm pe un traseu care ar trebui folosit pentru circ, se poate întâmpla orice, pentru că spectacolul este furnizat de Safety Car. Este umilitor pentru Formula 1", a spus Montezemolo.

"Dacă Grand Prix-ul din Singapore a fost un circ, atunci trebuie să-i fim recunoscători lui Montezemolo pentru că a furnizat clovnii. Preşedintele Ferrari ar fi trebuit să tacă şi să lase capul jos. Dacă Massa va pierde titlul mondial, va şti că echipa este de vină", a răspuns Ecclestone.

Când funcţiona, dispozitivul "minune" de tip semafor ar fi trebuit să scurteze cu trei zecimi de secundă durata operaţiunilor la boxe pentru o maşină. După incidentul de la Singapore, Ferrari a folosit în ultimele trei curse ale sezonului obişnuita pancartă cu inscripţiile "stop" şi "go", numită "lollipop".

Acum, oficialii scuderiei spun că sistemul a fost perfecţionat şi va folosit din nou în 2009. "Am analizat erorile din 2008 şi am îmbunătăţit sistemul. Un program electronic va împiedica monopostul să plece de pe loc atunci când încă mai are ataşat furtunul de realimentare", a declarat mangerul echipei Ferrari, Luca Baldisserri, cotidianului italian La Stampa.

Pe de altă parte, Ferrari, campionana mondială la constructori, va fi prima echipă care îşi va lansa noul monopost. Evenimentul va avea loc luni, la sediul scuderiei de la Maranello. În aceeaşi zi, vicecampionul mondial Felipe Massa va face câteva tururi pe circuitul de la Fiorano cu noua maşină, F2009, care, potrivit reprezentanţilor Ferrari, nu va avea toate specificaţiile conforme regulamentului pentru noul sezon.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici