FOCUS: Button şi McLaren-Mercedes trec la conducerea clasamentelor generale

Cele 25 de puncte obţinute de Jenson Button după victoria din Marele Premiu al Chinei l-au propulsat pe campionul mondial en-titre de pe locul cinci la conducerea clasamentului piloţilor, iar dubla realizată de McLaren-Mercedes a instalat echipa din Woking în fruntea ierarhiei constructorilor.

16 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Button şi McLaren-Mercedes trec la conducerea clasamentelor generale

FOCUS: Button şi McLaren-Mercedes trec la conducerea clasamentelor generale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Noul sistem de punctaj îi avantajează pe cei care câştigă curse, iar Button, cu două victorii reuşite în primele patru etape ale acestui sezon, are acum zece puncte avans faţă de ocupantul locului doi, Nico Rosberg (Mercedes), şi 11 faţă de coechipierul său Lewis Hamilton şi faţă de Fernando Alonso (Ferrari), situaţi pe poziţiile 3-4.

Totodată, McLaren-Mercedes, cu 109 puncte acumulate, a "sărit" peste Ferrari în clasamentul constructorilor, scuderia având 90 de puncte, în timp ce pe locul trei se situează echipa Red Bull, cu 73 de puncte.

Duminică nu se anunţa a fi o zi fastă pentru piloţii de la McLaren, după ce aceştia au ocupat poziţii modeste pe grila de start a cursei de la Shanghai: locul 5 pentru Button şi 6 pentru Hamilton. Dar cei doi au avut din nou de partea lor aliaţi de nădejde, ploaia căzută la Shanghai şi strategia potrivită. La polul opus, Sebastian Vettel a demonstrat încă o dată că primul loc al grilei de start nu îi poartă noroc, după ce germanul nu a reuşit să se impună în niciuna din cele trei curse în care a plecat din pole-position. Vettel a obţinut singura sa victorie din 2010, la Sepang, după ce a fost al treilea pe grila de start.

Cursa de duminică a început cu câteva picături de ploaie căzute pe circuit, însă acestea nu i-au determinat pe piloţi să renunţe la cauciucurile de uscat. Alonso (locul trei pe grilă) a "ciupit" acceleraţia cu o fracţiune de secundă înainte ca luminile semafoarelor de pe circuit să se stingă, timp suficient pentru spaniol să îi depăşească pe cei doi piloţi dinaintea sa, Vettel şi coechipierul lui, Mark Webber. Alonso a condus foarte puţin plutonul, deoarece a fost penalizat cu o trecere pe la boxe pentru start furat.

Apoi ploaia s-a înteţit un pic şi majoritatea piloţilor a decis să treacă pe intermediare, iar un mic grup, printre care Nico Rosberg, Jenson Button, Robert Kubica şi Vitali Petrov, a optat să rămână pe slick-uri, ultima variantă dovedindu-se a fi cea potrivită, deoarece pista nu s-a udat prea mult. Astfel, cei patru s-au instalat la conducere, iar diferenţa de timp faţă de ceilalţi s-a mărit considerabil, la peste 40 de secunde, mai ales după ce aceştia din urmă şi-au dat seama de eroarea făcută şi au revenit la pneurile de uscat. În turul 20, cantitatea de apă de pe pistă s-a mărit şi, de data aceasta, toţi piloţii s-au echipat cu pneuri intermediare, nu înainte ca Button să profite de o greşeală a lui Rosberg şi să preia conducerea cursei. După această intrare la boxe, avansul liderului faţă de grupul piloţilor cu trei intrări la boxe a ajuns la aproape un minut, dar o decizie curioasă a comisarilor de cursă a "evaporat" această diferenţă uriaşă de timp. Maşina lui Jaime Alguersuari a avut un contact cu un alt monopost, soldat cu sfărâmarea aripii sale frontale şi Safety Car-ul a fost trimis pe pistă pentru a fi îndepărtate cele câteva resturi rămase pe circuit.

Piloţii s-au aliniat în spatele maşinii de siguranţă, iar cursa a fost relansată. Hamilton a profitat şi şi-a depăşit pe rând adverasarii din faţă, până a ajuns în spatele lui Button, pe locul doi, Alonso a făcut acelaşi lucru, postându-se în spatele lui Rosberg, pe poziţia a patra, iar aceasta a fost ordinea finală. De altfel, Hamilton a fost din nou cel mai spectaculos pilot, încheind Marele Premiu al Chinei la numai o secundă şi jumătate în spatele lui Button, deşi a trecut de patru ori pe la boxe pentru a-şi schimba pneurile, de două ori mai mult decât coechipierul său.

Kubica şi Petrov şi-au pierdut poziţiile 3, respectiv 4, dar au reuşit să termine pe 5, respectiv 7. Între cei doi piloţi Renault s-a strecurat Vettel, germanul trebuind să se mulţumească numai cu un loc şase, după ce a plecat din pole position. Pentru Webber a fost şi mai rău, doar locul opt după ce a fost al doilea la start., iar Massa a "smuls" pe ultimii kilometri un loc nouă, după ce l-a depăşit pe Michael Schumacher.

Septuplul campion mondial, revenit în F1 după trei ani de pauză, dezamăgeşte de la cursă la cursă. Printre cei care l-au surclasat s-au numărat Hamilton de două ori, Vettel şi Petrov, câte o dată. Doar un loc zece la final pentru Schumacher, în timp ce mai tânărul său coleg Nico Rosberg a încheiat al treilea.

Grand Prix-ul Chinei a fost, probabil, cel mai frumos din acest sezon, dar din nou "show-ul" a fost înlesnit de condiţiile meteorologice vitrege. Odată cu etapa a V-a a Campionatului Mondial, caravana Formulei 1 îşi începe periplul european, la 9 mai fiind programat, la Barcelona, Marele Premiu al Spaniei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici