FOCUS: Jocurile Olimpice de iarnă de la Vancouver în cifre

După 17 zile de competiţii emoţionante, sportivitate dusă până la extrem şi momente magice, când visele de o viaţă au fost în final realizate prin obţinerea unei medalii, Jocurile Olimpice de la Vancouver s-au încheiat duminică.

33 afișări
Imaginea articolului FOCUS: Jocurile Olimpice de iarnă de la Vancouver în cifre

FOCUS: Jocurile Olimpice de iarnă de la Vancouver în cifre (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Comitetul de Organizare al Jocurilor Olimpice a oferit câteva date statistice privind competiţia de la Vancouver, pe care le prezentăm în continuare:

17 zile de competiţii;

15 discipline sportive;

9 baze pentru desfăşurarea competiţiilor;

3 baze de antrenament olimpice;

86 de competiţii;

615 medalii acordate;

1.055 de buchete de flori oferite la ceremonia florilor;

82 de Comitete Olimpice Naţionale prezente;

6.500 de sportivi şi oficiali prezenţi în total;

2.632 de sportivi înregistraţi;

50.000 de oameni au muncit pe durata JO. Din acest total, 18.500 au fost voluntari, iar 6.500 de voluntari vor ajuta şi în timpul Jocurilor Paralimpice;

25.000 de uniforme distribuite celor care au lucrat pentru buna desfăşurare a JO;

96.409 de persoane acreditate pentru Jocuri;

10.800 de reprezentanţi ai mass-media, 7.000 deţinători de drepturi de transmisie, 2.800 de reporteri, fotografi şi nedeţinători de drepturi, precum şi 1.000 de membri ai Serviciului Olimpic de Transmisiune;

3,5 miliarde de persoane s-au uitat la Jocurile Olimpice;

Deţinătorii de drepturi de transmisie au oferit Jocurilor Olimpice acoperire pe mai mult de 300 de posturi de televiziune şi 100 de site-uri din întreaga lume;

Cu 47 la sută mai multă acoperire televizată a Jocurilor Olimpice de la Vancouver decât la Torino 2006, ceea ce reprezintă aproximativ 24.000 de ore de transmisii;

50.000 de ore dedicate Jocurilor Olimpice pe toate platformele media din lume;

6.000 de ore de transmisie pe platformele de telefonie mobilă;

În ziua a 15-a a Jocurilor Olimpice, 33,1 milioane de canadieni (99 la sută) au urmărit competiţiile;

1.500 de apariţii ale mascotelor de la Vancouver 2010: Quatchi, Miga şi Sumi;

20.567 de livrări făcute către locurile de desfăşurare a probelor olimpice;

1,6 milioane de tichete de acces disponibile;

Peste 3,3 milioane de perechi de mănuşi roşii având sigla Vancouver 2010 vândute;

500 de milioane de dolari încasaţi din vânzarea de produse cu brandul Vancouver 2010;

2,2 milioane de persoane participante la Olimpiada Culturală, care va mai continua încă trei săptămâni;

Peste 4.000 de artişti participanţi şi 600 de evenimente în cele 60 de zile ale Olimpiadei Culturale;

Peste 12.500 de ore de pregătiri voluntare a ceremoniei de închidere a JO. Miile de voluntari implicaţi în acest eveniment aveau vârste cuprinse între 10 şi 68 de ani;

Peste 450 de costume, 3.600 de metri de elastic, 4.100 de perechi de pantofi, 18 kilograme de artificii, 10.000 de fluturi verzi, 200 de sfere gigant şi baloane folosite la ceremonia de închidere;

275 de milioane de vizitatori a avut site-ul oficial www.vancouver2010.com, care a depăşit recordul precedent realizat la ediţia din 2008 a JO de vară de la Beijing, 105 milioane;

78 de milioane de vizitatori unici a avut site-ul oficial;

Recordul de vizitatori unici într-o zi a fost de 9.185.306 la 24 februarie. Recordul precedent, realizat la 11 august 2008 a fost de 8.797.614;

19,1 la sută din populaţia nord-americană cu acces la internet a vizitat site-ul în cursul lunii februarie;

4,6 la sută din populaţia întregii lumi cu acces la internet a vizitat site-ul;

14.000 de persoane au urmărit ştiri prin intermediul reţelei de socializare Twitter, pe pagina dedicată Twitter.com/2010Tweets;

Peste 1,25 de milioane de descãrãcri ale ghidului spectatorilor realizat pentru telefoanele mobile, ceea ce a făcut ca timp de 10 zile să fie aplicaţia gratuită numărul 1 din Canada;

1,1 milioane de fani pe Facebook, de aproape patru ori mai mulţi decât la Beijing 2008.

Jocurile Olimpice de la Vancouver s-au încheiat în noaptea de duminică spre luni.

(Material realizat de Andrei Mazurchievici, andrei.mazurchievici@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici