Federația Română de Fotbal a lansat de Ziua Copilului, platforma FRF B.R.A.V.O., un acronim format din inițialele cuvintelor ce definesc valorile platformei: Bucurie, Respect, Afecțiune, Voință și Optimism, pornind de la ideea că ceea ce aud copiii de pe marginea terenului le poate influența nu doar performanța sportivă, ci și viitorul. Inițiativa urmărește „să readucă bucuria în jocul copiilor și să combată presiunea venită de la marginea terenului sau din tribune, de la părinți sau antrenori, au comunicat reprezentanții FRF.
Evenimentul de lansare, desfășurat la Centrul Național de Fotbal din Mogoșoaia, a inclus o vizită în vestiarul-concept al „generației pe care nu o vrea nimeni”, unde tricourile copiilor erau marcate cu insulte frecvent auzite în tribune, cum ar fi „Măfaci Derâs” sau „Nai Talent”.
Platforma B.R.A.V.O. atrage atenția asupra comportamentelor nepotrivite, în special a jignirilor adresate copiilor, care constituie forme de abuz emoțional și afectează grav încrederea și dorința celor mici de a continua sportul, aratând că problema reală a abandonului sportului de către mulți copii „nu este lipsa talentului, ci presiunea și abuzul verbal venite tocmai din partea celor care ar trebui să îi susțină.”
“În fotbal, fiecare copil visează să-și vadă numele pe spatele tricoului. Însă, uneori, părinții «scriu» altceva în locul lor. În loc de susținere, cei mici primesc insulte și critici, iar în locul bucuriei, ajung să simtă rușine. Fiecare cuvânt dur devine o povară pe care o poartă atât în suflet, cât și pe teren”, a precizat președintele FRF, Răzvan Burleanu. Oficialul a explicat că, prin campania B.R.A.V.O., FRF și-a propus „să creeze un mediu în care copiii să se bucure de joc cu libertate și plăcere.”
Demersul federației de fotbal este susținut o serie de acțiuni și materiale educative, inclusiv o banderolă simbolică, spoturi video și radio, dar și resurse dedicate părinților, precum Ghidul Părinților și un kit cu reguli de conduită, ce vor fi distribuite cluburilor sportive. De asemenea, vor fi organizate cursuri de safeguarding, iar pe platforma campaniei va fi disponibilă o secțiune pentru raportarea comportamentelor nepotrivite.
„Vestiarul generației pe care nu o vrea nimeni” va fi prezent și la următorul meci al echipei naționale, partida cu Cipru din 10 iunie, unde copiii vor construi un „perete al visurilor”, alcătuit din mesaje pozitive sub formă de tricouri cu cuvinte precum „Curajos”, „Ambițios” sau „Optimist”, mesaje care simbolizează că generația lor poate fi crescută prin respect, nu prin frică.
Și la meciul României cu Austria, care se desfășoară luni, 7 iunie, la Viena, copiii care vor însoți jucătorii pe teren vor purta banderole FRF B.R.A.V.O.
Inițiativa FRF B.R.A.V.O. este începutul unui demers pe termen lung, dedicat educării și sprijinirii generațiilor tinere din fotbalul românesc, iar „succesul acesteia depinde de implicarea părinților, a antrenorilor, oficialilor și suporterilor”, au transmis oficialii federației.