Hamilton a câştigat Marele Premiu al Arabiei Saudite, după un parcurs plin de evenimente şi o coliziune cu Verstappen

Lewis Hamilton l-a învins pe Max Verstappen într-un Grand Prix al Arabiei Saudite haotic şi controversat, al cărui deznodământ duce la un final de sezon în care învingătorul va lua totul, la Abu Dhabi, la sfârşitul săptămânii viitoare.

737 afișări
Imaginea articolului Hamilton a câştigat Marele Premiu al Arabiei Saudite, după un parcurs plin de evenimente şi o coliziune cu Verstappen

Sursa foto: Mediafaxfoto

Într-unul dintre cele mai dramatice mari premii din ultimii ani, cursa a fost oprită de două ori, a avut trei starturi şi a avut parte de o serie extraordinară de evenimente între pretendenţii la titlu.

Hamilton a câştigat, în ciuda faptului că s-a izbit la un moment dat din spate de monopostul lui Verstappen, în timpul unei curse în care olandezul a fost nevoit de două ori să cedeze pilotului Mercedes o poziţie pe care o câştigase ilegal.

Cursa s-a încheiat cu victoria lui Hamilton şi cu cei doi piloţi la egalitate de puncte, înainte de ultima etapă a sezonului.

S-au întâmplat atât de multe lucruri pe parcursul cursei încât a fost greu de ţinut pasul, în timp ce avantajul a oscilat de mai multe ori între Hamilton şi Verstappen.

Dar, în momentul decisiv, Verstappen a primit ordin să îi predea conducerea lui Hamilton, deoarece a obţinut-o forţându-l pe septuplul campion să iasă de pe pistă în virajul 1, cu 13 tururi înainte de final.

După ce Red Bull a primit ordinul de a-i preda conducerea lui Hamilton, Verstappen a încetinit pentru a face acest lucru, înainte de ultimul viraj, iar britanicul l-a acroşat din spate pe olandez, deteriorându-şi aripa faţă.

Cursa a continuat cu Verstappen în frunte, până când olandezul a cedat în cele din urmă conducerea, şase tururi mai târziu.

Ce s-a întâmplat într-una dintre cele mai palpitante curse din toate timpurile?

Haosul a început când Mick Schumacher şi-a accidentat Haas-ul în virajul rapid 22, în turul 10.

Hamilton conducea în acel moment în faţa lui Valtteri Bottas şi Verstappen, iar Mercedes şi-a oprit piloţii la boxe pentru schimb de pneuri în timp ce safety car-ul se afla pe circuit.

Red Bull a rămas pe pistă, ceea ce a făcut ca Verstappen să fie în frunte, urmat de Hamilton şi Bottas. Ulterior, cursa a fost oprită pentru a repara elemente de protecţie de pe circuit.

Acest lucru a fost în avantajul lui Verstappen, deoarece regulile permit piloţilor să schimbe pneurile în timpul afişării steagului roşu.

La reluarea, Hamilton a fost mai rapid decât Verstappen şi a intrat în faţă în primul viraj.

Dar olandezul l-a depăşit din nou, înainte ca cursa să fie oprită din cauza altor două accidente, unul în care pilotul Haas, Nikita Mazepin, a lovit din spate Williams-ul lui George Russell, iar altul în care Sergio Perez de la Red Bull a abandonat după o coliziune cu Charles Leclerc, de la Ferrari.

Au urmat apoi scene inedite, cu cei de la Red Bull Racing negociind cu directorul de cursă Michael Masi asupra poziţiei pe care ar trebui să se afle Verstappen la reluarea cursei, convenind în cele din urmă că acesta va fi al treilea, în spatele lui Ocon şi Hamilton.

La startul final, Verstappen a montat pneuri medii, cu Hamilton pe hard şi, în timp ce britanicul se pregătea să-l depăşească pe Ocon în primul viraj, Verstappen s-a interpus cu Red Bull-ul pe interior şi a preluat conducerea.

Hamilton a coborât pentru scurt timp pe locul trei în spatele lui Ocon, dar l-a depăşit în turul următor şi a pornit în urma lui Verstappen.

În turul 37, Hamilton a profitat de DRS şi a încercat să depăşească pe exteriorul lui Verstappen în primul viraj. Verstappen a refuzat să cedeze şi amândoi au ieşit de pe pistă, un moment care aminteşte de incidentul lor controversat din Brazilia, în urmă cu două curse.

Directorul de cursă le-a spus apoi celor de la Red Bull că Verstappen trebuie să predea poziţia, dar, în momentul în care olandezul a intenţionat să facă asta, Hamilton a lovit partea din spate a Red Bull-ului şi şi-a deteriorat aripa faţă.

Verstappen a declarat că nu a înţeles de ce Hamilton nu a trecut, în timp ce Hamilton a spus că nu ştie de ce Verstappen a frânat.

În urma acestui incident comisari de cursă au decis penalizarea lui Verstappen cu 5 secunde.

Verstappen a continuat în frunte, dar în cele din urmă l-a lăsat din nou pe Hamilton să treacă în ultimul viraj, şase tururi mai târziu, moment în care deznodământul cursei era deja clar.

Cei doi vor începe ultima cursă a sezonului la egalitate de puncte, ceea ce înseamnă că cel care va câştiga va deveni campion mondial.

În spatele lor, Bottas i-a luat locul trei lui Ocon, chiar înainte de ultimul viraj. Daniel Ricciardo de la McLaren, un alt pilot care a beneficiat de faptul că nu a ieşit la schimb de pneuri la prima intervenţie a safety car-ului, a fost al cincilea, în faţa lui Pierre Gasly, de la Alpha Tauri şi a Ferrari-urilor lui Leclerc şi Carlos Sainz Jr.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici