Hamilton se impune lejer la Monza, dar riscă o penalizare sau chiar descalificarea

Pilotul echipei Mercedes Lewis Hamilton a dominat de o manieră categorică Marele Premiu al Italieide la Monza, dar riscă o penalizare de până la 30 de secunde sau chiar descalificarea, deoarece unul dintre pneurile monopostului său a avut o presiune mai mică decât cea minimă stabilită de Pirelli.

108 afișări
Imaginea articolului Hamilton se impune lejer la Monza, dar riscă o penalizare sau chiar descalificarea

Hamilton se impune lejer la Monza, dar riscă o penalizare sau chiar descalificarea (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Două momente importante au marcat o cursă care nu a oferit spectacol, nici prea mult dramatism, cu excepţia ultimelor tururi, când mesaje ciudate au fost transmise de la boxele Mercedes către liderul clasamentul piloţilor, Lewis Hamilton.

Britanicul a fost pentru a 11-a oară în acest sezon cel mai rapid în calificări. El nu a fost urmat imediat pe grilă de coechipierul său, Nico Rosberg, ca de obicei, ci de rivalii de la Ferrari, Kimi Raikkonen şi Sebastian Vettel. Rosberg a fost abia al patrulea cel mai arpid în calificări, devansându-i pe piloţii de la Williams, Felipe Massa şi Valtteri Bottas.

Hamilton a plecat bine din cel de-al şaptelea pole-position consecutiv şi şi-a păstrat locul după primele viraje. În mod inexplicabil, Raikkonen a rămas ţintuit pe pistă la stingerea luminilor roşii ale semafoarelor şi a urmărit cum toţi piloţii se scurg pe lângă el, astfel că Vettel a fost primul care a profitat şi a urcat pe locul 2. De asemenea, Rosberg a pierdut două locuri la start, fiind întrecut de piloţii Williams şi de Sergio Perez de la Force India.

Raikkonen şi Rosberg au început apoi cursa de recuperare a locurilor pierdute. Finlandezul a revenit în Top 10 după numai şase tururi, însă Rosberg nu a recuperat decât o poziţie la început, întrecându-l pe Sergio Perez. Şalangerul lui Hamilton la titlul mondial a mai urcat două locuri după primul schimb de pneuri, când i-a depăşit pe Massa şi pe Bottas.

După ce toţi piloţii au trecut pe la boxe, ordinea a devenit Hamilton, Vettel, Rosberg, Massa, Bottas, Perez, Raikkonen. Apoi Kimi Raikkonen l-a depăşit pe mexican şi a urcat pe locul 6, aceasta părând a fi ordinea finală. Însă ultimele cinci tururi au produs agitaţie pe pistă.

Mai întâi, inginerii Mercedes i-au transmis lui Hamilton să forţeze pentru a pune o diferenţă de timp cât mai mare faţă de Vettel. Britanicul a rămas perplex, pentru că avea deja peste 22 de secunde avans. "Nu pune întrebări, îţi vom explica la final, avem nevoie de timpi pe tur cât mai buni", i s-a spus de la boxe pilotului.

Hamilton s-a conformat, apoi a anunţat că a ajuns la maximum: "Nu am de unde să scot mai mult. Ce ar trebui să fac?" "Fă doar ce faci, nu e nevoie să-ţi asumi alte rsicuri", i s-a răspuns, iar campionul mondial a reuşit să treacă linia de sosire cu un avans de 25.042 secunde faţă de Sebastian Vettel şi cu peste 47 de secunde faţă de Massa şi Bottas, clasaţi pe locurile 3, respectiv 4.

Probleme au apărut şi la al doilea monopost Mercedes, de data aceasta iremediabile. Cu motorul în flăcări, Rosberg a fost nevoit să abandoneze când era pe locul al treilea la puţin peste o secundă în spatele lui Vettel şi când mai erau ceva mai mult de două tururi până la linia de sosire. Massa, Bottas, Raikkonen, al cincilea la final, şi toţi ceilalţi piloţi au urcat câte o poziţie în urma acestui incident.

După cursă, FIA a anunţat că echipa Mercedes face obiectul unei investigaţii, deoarece nu a respectat presiune minimă în pneuri stabilită de producătorul Pirelli. Diferenţa era de 0,3 psi la pneul stânga-spate al monopostului lui Hamilton şi de 1,1 psi la pneul din aceeaşi poziţie, la maşina lui Rosberg. Atenţionarea FIA a venit la ora locală 15.04 (16.04 la Bucureşti), când cursa era în desfăşurare, iar mesajele au avut legătură cu aceasta, oficialii Mercedes sperând doar într-o penalizare care să-i permită lui Hamilton să-şi păstreze trofeul la Monza sau să rămână pe podium.

Însă câştigătorul de la Monza riscă descalificarea, deoarece presiunea optimă a pneurilor este o măsură ce priveşte siguranţa piloţilor.

FIA va da un verdict duminică seară în această problemă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici