Marele Premiu al Malaysiei: Vettel a câştigat la Sepang încălcând ordinele echipei Red Bull

Germanul Sebastian Vettel de la Red Bull a câştigat, duminică, Marele Premiu al Malaysiei, o cursă tensionată, marcată de numeroase incidente pe linia boxelor şi de o luptă internă, dusă între piloţii aceleiaşi echipe, cu încălcarea ordinelor primite de la standuri.

499 afișări
Imaginea articolului Marele Premiu al Malaysiei: Vettel a câştigat la Sepang încălcând ordinele echipei Red Bull

Sebastian Vettel (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Echipele Red Bull şi Mercedes au fost în prim-planul Grand Prix-ului de la Sepang, în special prin duelurile Vettel-Webber şi Hamilton-Rosberg. După calificări, Vettel a ocupat prima poziţie a grilei de start, în timp ce Mark Webber a fost al cincilea. Lewis Hamilton şi colegul său Nico Rosberg l-au încadrat pe Webber, britanicul fiind al patrulea la start, iar germanul al şaselea. Poziţii bune în calificări au avut piloţii Ferrari, cu Felipe Massa pe doi şi Fernando Alonso pe trei, dar aceştia nu au avut un cuvânt de spus în stabilirea câştigătorului.

Vettel şi Webber au plecat foarte bine în cursă, pe o pistă umedă. Triplul campion mondial şi-a păstrat prima poziţie, în ciuda unui atacului declanşat de Alonso. Spaniolul a vrut să treacă în frunte imediat după start, l-a depăşit pe Massa, apoi l-a atins pe Vettel, nu foarte puternic, dar suficient cât să-şi avarieze aripa faţă. Ferrari nu l-a chemat la boxe pe Alonso, sperând că acesta va putea să se menţină pe pistă până la primul schimb de pneuri. Însă aripa monopostului F138 s-a rupt şi pilotul spaniol a fost nevoit să abandoneze la scurt timp după ce a început al doilea tur.

Webber a urcat pe locul 3 în primele viraje, apoi pe 2, beneficiind de retragerea lui Alonso, şi a trecut la conducerea cursei după prima intrare la boxe. Hamilton şi Rosberg s-au poziţionat în spatele maşinilor Red Bull şi au aşteptat să profite de vreo breşă în defensiva rivalilor de la Red Bull. Hamilton l-a depăşit pe Vettel după a treia intrare la boxe, dar germanul şi-a recuperat locul 2 câteva tururi mai târziu.

Finalul a fost "incendiat" de luptele interne de la Red Bull şi Mercedes. Rosberg, mult mai rapid decât Hamilton, care încerca să economisească benzină, a cerut de mai multe ori echipei permisiunea să-l întreacă pe britanic. "Negativ", a răspuns managerul Ross Brawn, care i-a ordonat cu insistent germanului să îşi păstreze poziţia, după ce acesta declanşase câteva atacuri asupra colegului său. Rosberg s-a conformat până la urmă şi a rămas în afara podiumului.

La Red Bull, situaţia a fost asemănătoare. Când Webber a intrat ultima dată la boxe, echipa i-a transmis că va fi lăsat să câştige şi că Vettel nu îl va ataca. Australianul şi-a setat monopostul în modul economic, dar s-a trezit încolţit de coechipierul său. Timp de aproape două tururi, cei doi au rulat roată la roată. Oficialii team-ului austriac au încercat cu disperare să-l oprească pe Vettel, temându-se de faptul că monoposturile lor vor intra în contact şi vor sfârşi rău, aşa cum s-a întâmplat la Marele Premiu al Turciei din 2010.

În cele din urmă, campionul mondial en titre a tranşat în favoarea sa duelul cu Webber şi a nu mai putut fi ajuns până la final. "Prostesc" şi "o să dai explicaţii" s-au numărat printre cuvintele ce i-au fost transmise lui Vettel de la boxe prin radio. Germanul a recunoscut după cursă faptul că i s-a cerut să-şi păstreze poziţia, dar a precizat că a simţit în acele momente că e mai rapid decât colegul său. El i-a cerut scuze lui Webber, dar este greu de crezut că acesta i le va accepta. Astfel, Sebastian Vettel şi-a trecut în palmares prima victorie în acest sezon şi a 27-a din carieră.

Şi Hamilton a promis că îi va cere scuze lui Rosberg, fiind de părere că acesta merita locul pe podium, dar decizia a aparţinut echipei Mercedes.

Felipe Massa a fost "best of the rest", după ce a încheiat pe locul 5. Romain Grosjean şi câştigătorul etapei de debut, Kimi Raikkonen, ambii de la Lotus-Renault, s-au clasat pe locurile 6, respectiv 7. Nico Hulkenberg (Sauber) a fost al optulea, iar Sergio Perez (McLaren-Mercedes) al nouălea. Ultimul punct a fost cucerit de Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.

Cursa malaysiană a fost marcată de numeroase incidente produse pe linia boxelor, cel mai grav fiind coliziunea dintre Charles Pic de la Caterham şi Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso. Un moment comic s-a înregistrat când Hamilton a dorit să efecteuze primul schimb de pneuri la boxele fostei sale echipe, McLaren-Mercedes.

În Formula 1 urmează o pauză de trei săptămâni, până la 14 aprilie, când este programat Marele Premiu al Chinei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici