Michael Schumacher, la aniversarea de 50 de ani. Detalii inedite din viaţa marelui campion/ De ce spunea "nu vreau să trăiesc ca Becker"

Michael Schumacher împlineşte, joi, 50 de ani.

2180 afişări
Imaginea articolului Michael Schumacher, la aniversarea de 50 de ani. Detalii inedite din viaţa marelui campion/ De ce spunea "nu vreau să trăiesc ca Becker"

Michael Schumacher, la aniversarea de 50 de ani. Detalii inedite din viaţa marelui campion/ De ce spunea "nu vreau să trăiesc ca Becker"

Lupta ultimilor cinci ani, după teribilul accident de schi din 29 decembrie 2013, continuă şi este, cel mai probabil, departe de a fi câştigată, conform puţinelor informaţii scurse către publicul larg, dincolo de zidul de autoprotecţie ridicat de familie. Dincolo de recordurile stabilite în Formula 1, dincolo de cele şapte titluri mondiale şi cele 91 de Mari Premii câştigate, de curse memorabile şi de controversele ce i-au însoţit cariera, rămân poveştile unei jumătăţi de veac, poveştile fanilor, detalii şi amintiri despre cel căruia i s-a spus şi "Baronul Roşu", şi "Schuminator", şi "Schumy", şi "Regele Ploii", şi-n câte şi mai câte alte feluri.
 

Unii au văzut în cariera lui Schumacher un lanţ de coincidenţe, o convergenţă spre magicul număr 7, alţii - o dovadă de genialitate, sau, din contră, de aroganţă şi o răutate lipsită de fair-play. ProSport vă propune să îl redescoperim, împreună, pe Michael Schumacher, din 50 de detalii inedite prezentate cartea semnată de Karin Sturm şi publicată la câteva luni de la accidentul care i-a frânt povestea septuplului campion mondial, dându-i un alt curs - "Michael Schumacher. Biografia".

50 de detalii inedite despre Michael Schumacher, la aniversarea de 50 de ani

1. “Nu pot să renunţ la lucrurile care îmi fac plăcere doar pentru că mi s-ar putea întâmpla ceva. Dacă o să păţesc vreodată ceva, atunci asta a fost soarta mea”, declara Michael Schumacher, după cel mai serios accident din cariera de pilot de Formula 1 (Silverstone, 1999). Extrasul apare chiar pe coperta cărţii biografice.

2 La patru ani, micuţul Michael conducea prin cartier o maşinuţă pentru copii, ‘tunată’ cu motor de moped (scuter). Când tatăl, Rolf, l-a văzut că a intrat într-un stâlp, a decis că aşa nu este în siguranţă şi l-a anunţat că nu mai are voie să se dea decât pe circuit.

3. Rolf Schumacher, tatăl lui Michael, lucra la întreţinerea pistei de pe circuitul din Kerpen.

4. La început, casca de pilot îi era prea mare lui Schumi, aşa că părinţii i-o umpleau cu cârpe pentru a i-o fixa.

5. Michael Schumacher a câştigat prima sa cupă la vârsta de 5 ani, întrecând copii de 13 sau 14 ani. Trofeul primit era în forma unei maşinuţe albe, montate pe un suport de lemn.

6. În copilărie, Jurgen Dilk l-a însoţit de multe ori la circuit pe Michael Schumacher, pasiunea sa pentru cursele de maşini determinându-l să îl finanţeze pe talentatul puşti. Ani la rândul, i-a condus fan-club-ul oficial, însă în 1985, a fost la un pas să îl facă pe Michael să renunţe la automobilism. Dilk a fost profund marcat de moartea pilotului său favorit de la vremea respectivă, Steffan Bellof, de pe data de 1 septembrie, pe pista de la Spa. De teamă că Michael ar putea păţi. ceva, Dilk i-a cerut să nu mai intre niciodată pe circuit. Însă Schumi l-a convins să meargă mai departe la curse alături de el, vorbindu-i cu lacrimi în ochi: “Nici nu vreau să devin pilot de Formula 1, vreau doar să conduc în continuare karturi şi asta nu e aşa de periculos”

7. Prima întâlnire a lui Michael Schumacher cu legendarul Ayrton Senna a avut loc în 1980. Michael a mers cu tatăl său în Belgia, la Nivelles, pentru a urmări Campionatul Mondial de Karting. Michael a fost fascinat de talentul băiatului cu cască galbenă şi stil spectaculos care a terminat întrecerea pe doi - anume, Senna.

8. V-ar putea surprinde să ştiţi că, la vârsta de 12 ani, Michael Schumacher se strecura prin discoteci alături de colegii mai mari din karting.

9. În 1984, Schumacher devenea, în premieră, campion de juniori al Germaniei, la karting.

10. Schumacher a avut un singur cuvânt pentru a descrie lecţiile de franceză, de câte trei ore pe zi, luate în 1995, pe vremea când pilota un Benetton cu motor Renault: tortură. El nu a avut însă probleme să înveţe engleza, conştient fiind că este un imperativ şi un atu în motorsport.

Citeşte continuarea articolului în prosport.ro

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici