Regula "107 la sută" revine în Formula 1 din 2011

Consiliul Mondial al FIA a adoptat, miercuri, noi modificări şi completări ale regulamentelor sportiv şi tehnic, una dintre acestea fiind reintroducerea, din sezonul viitor, a regulii "107 la sută", eliminată în 2002, informează autosport.com.

18 afișări
Imaginea articolului Regula "107 la sută" revine în Formula 1 din 2011

Regula "107 la sută" revine în Formula 1 din 2011 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit regulii "107 la sută", orice pilot al cărui cel mai rapid tur din prima repriză a calificărilor (Q1) depăşeşte 107 la sută din cel mai bun timp înregistrat în Q1 nu va putea participa la cursă, decât în circumstanţe extraordinare, care ar putea fi luate în considerare dacă pilotul a înregistrat în şedinţele de antrenamente timpi buni. În cazul în care mai mulţi piloţi vor fi în această situaţie, atunci ordinea lor pe grilă va fi stabilită de comisarii cursei.

Consiliul Mondial intenţionează să elimine şi cazurile în care piloţii lenţi le strică tururile cronometrate adversarilor în calificări. În acest sens, va fi stabilit un timp maxim pe porţiunea din turul de circuit cuprinsă între ieşirea şi intrarea la boxe, în care trebuie să se încadreze toţi piloţii aflaţi pe pistă.

Totodată, piloţii nu vor mai avea voie să oprească monopostul pe circuit, după încheierea calificărilor, aşa cum a făcut Lewis Hamilton la Marele Premiu al Canadei deoarece era pe punctul de a rămâne fără combustibil. Aceste noi prevederi au efect imediat.

FIA a schimbat regulamentul privind utilizarea aripilor mobile, în scopul de a încuraja depăşirile. Astfel, din sezonul 2011 va fi permisă folosirea unei aripi dorsale mobile, în locul dispozitivului "F-duct" şi a aripii frontale mobile, dar aceasta va putea fi utilizată numai pentru a depăşi, după ce pilotul a efectuat primele două tururi ale cursei. Sistemul se activează numai dacă monopostul care încearcă să trecă de cel din faţă se află la mai puţin de o secundă de el şi se dezactivează când driver-ul foloseşte pentru prima dată frânele. Pilotul va fi atenţionat prin controlul electronic că aripa mobilă este activă.

Consiliul Mondial al FIA a adus clarificări regulamentului Safety Car-ului, după ce Michael Schumacher l-a depăşit pe Fernando Alonso în ultimul tur al Marelui Premiu al Principatului Monaco, imediat ce maşina de siguranţă a ieşit de pe pistă. Astfel, dacă Safety Car-ul părăseşte circuitul în ultimul tur, piloţii nu mai au voie să depăşească şi îşi vor păstra ordinea până trec lini de sosire.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici