Vettel a abandonat din nou din cauza alternatorului. Red Bull către Renault: Nu ne putem permite astfel de probleme de fiabilitate

Oficialii Red Bull i-au somat pe cei de la Renault să rezove problemele de fiabilitate ale motoarelor pe care le furnizează, după ce campionul mondial Sebastian Vettel a abandonat pentru a doua oară în acest sezon din cauza unei defecţiuni a alternatorului, informează presa internaţională.

327 afișări
Imaginea articolului Vettel a abandonat din nou din cauza alternatorului. Red Bull către Renault: Nu ne putem permite astfel de probleme de fiabilitate

Vettel a abandonat din nou din cauza alternatorului. Red Bull către Renault: Nu ne putem permite astfel de probleme de fiabilitate (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Duminică, Vettel a abandonat cu câteva tururi înainte de finalul Marelui Premiu de Formula 1 al Italiei, în momentul în care se lupta pentru locul 6, după ce echipa sa i-a cerut să oprească urgent monopostul deoarece alternatorul produs de Magneti Marelli cu care este echipat motorul Renault s-a supraîncălzit. Germanul înregistrase o problemă asemănătoare şi în şedinţa a treia a calificărilor de la Monza, care a avut loc sâmbătă.

Mai mult, în urmă cu aproape trei luni, campionul mondial en titre a tras pe dreapta în turul 34 al cursei de la Valencia, când conducea plutonul, tot din cauza alternatorului. Atunci, el şi Romain Grosjean de la Lotus-Renault au abandonat din acelaşi motiv.

Sebastian Vettel ocupa locul secund în clasamentul piloţilot înainte de MP al Italiei, la 24 de puncte de liderul Fernando Alonso, care la Monza a ocupat locul trei. Acum diferenţa de puncte între Vettel şi pilotul Ferrari a urcat la 39, cu şapte curse înaintea finalului sezonului, ceea ce i-a făcut pe oficialii Red Bull să-i certe pe cei de la Renault.

"A fost o defecţiune care s-a repetat la alternatorul de pe maşina lui Sebastian şi va trebui să o analizăm împreună cu Renault, ca să ne asigurăm că nu se va repeta. Ne-a costat deja o victorie la Valencia şi acum o clasare în puncte, aici, la Monza. Trebuie să o rezolvăm pentru ultimele şapte curse", a declarat managerul Red Bull, Christian Horner, potrivit crashnet.com.

Renault le-a cerut scuze celor de la Red Bull şi a promis remedierea defecţiunii până la MP al statului Singapore, din 23 septembrie.

"Am schimbat alternatorul lui Sebastian (n.r - după FP3) dar, din nefericire, am întâmpinat aceeaşi defecţiune în timpul cursei. Noi cercetăm de ce s-a întâmplat asta, dar deocamdată nu am găsit o explicaţie. În ciuda faptului că alternatorul a fost folosit conform instrucţiunilor, piesa s-a supraîncălzit şi a oprit curentul. Trebuie să le cerem scuze celor de la Red Bull, mai ales că această problemă ne afectează şi pe noi în campionat. Este o prioritate pentru noi rezolvarea ei înainte de Singapore", a declarat Cyril Dumont, oficial Renault.

Belgianul Jerome d'Ambrosio de la Lotus-Reanult a fost şi el aprope să abandoneze duminică din acelaşi motiv.

"Cu toate că este o nebuloasă în acest caz, există şi o mică parte bună deoarece am reuşit să salvăm alternatorul de pe maşina lui d'Ambrosio, care era şi el pe punctul de a ceda", a afirmat, pentru autosport.com, şeful operaţiunilor Renault în Formula 1, Remi Taffin.

După ce Vettel şi Grojean au abandonat la Valencia, Renault a revenit la o gamă mai veche de alternatoare pentru următoarele curse. Apoi a introdus un nou model, cu o capacitate sporită cu 30 la sută.

"Este mai mare, dar s-a defectat din nou. Dacă este să facem o paralelă cu Valencia, ambele alternatoare s-au stricat după circa 500 de kilometri. Cred că avem cu adevărat în faţă o problemă, dar o vom rezolva", a adăugat Taffin.

De la Monza, Red Bull a plecat cu mâna goală, după ce şi australianul Mark Webber a abandonat cu două tururi înainte de final, fiind pentru prima dată de la Marele Premiu al Coreei de Sud din 2010, când team-ul austriac nu punctează cu niciun pilot.

Webber s-a retars la boxe deoarece monopostul său devenise incontrolabil după ce el îl răsucise pe pistă şi ieşise în decor.

"Pentru Mark a fost o cursă dificilă. El a ieşit în decor aproape de finalul cursei şi apoi maşina a înregistrat vibraţii puternice. Ca să nu riscăm o defecţiune mai gravă, am decis să retragem maşina de pe pistă", a explicat Horner.

Consilierul Red Bull, Dr. Helmut Marko, a explicat că Webber nu a avut probleme cu alternatorul, deoarece pe maşina sa a fost montat unul cu o specificaţie mai veche.

"Piesa de pe monopostul lui Vettel era de ultimă generaţie, în timp ce pe maşina lui Webber era montat un alternator cu o specificaţie mai veche, de aceea el nu a avut astfel de probleme", a declarat Marko pentru Salzburger Nachrichten.

La Grand Prix-ul italian, un alt pilot valoros a fost nevoit să abanadoneze. Britanicul Jenson Button de la McLaren-Mercedes, aflat pe locul doi în acel moment, şi-a parcat şi el monopostul în afara pistei, în turul 34, în urma unei probleme la sistemul de alimentare cu carburant.

Lewis Hamilton (Mclaren-Mercedes) a câştigat, duminică, Marele Premiu al Italiei, a 13-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, desfăşurată pe circuitul de la Monza. El a fost urmat de mexicanul Sergio Perez (Sauber) şi de spaniolul Fernando Alonso (Ferrari).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici