O echipă internaţională de astronomi a anunţat, joi, descoperirea unei noi exoplanete care este potenţial locuibilă, ridicând astfel la patru numărul planetelor aflate în afara sistemului nostru solar detectate de comunitatea ştiinţifică mondială.

Imaginea articolului A fost descoperită o a patra exoplanetă pe care ar putea exista viaţă. Este situată la aproximativ 22 de ani-lumină de Terra

A fost descoperită o a patra exoplanetă pe care ar putea exista viaţă. Este situată la aproximativ 22 de ani-lumină de Terra(Imagine: Carnegie Institution for Science)

"Această planetă - telurică - este cea mai bună dintre candidatele recente în ceea ce priveşte capacitatea de menţinere a apei în stare lichidă la suprafaţa ei şi ar putea să adăpostească viaţa, în formele cunoscute de noi", a declarat Guillem Anglada-Escudé, coordonatorul acestei echipe de savanţi, care au lucrat la Carnegie Institution for Science din Washington.

Această planetă (GJ 667Cc) se află pe orbita unei stele denumite GJ 667C, situată la aproximativ 22 de ani-lumină de Terra (1 an lumină echivalează cu 9.460 de miliarde de kilometri).

Planeta efectuează o rotaţie în jurul stelei sale în aproximativ 28 de zile şi are o masă de cel puţin 4,5 ori mai mare faţă de Terra. Planeta este şi cu 50% mai mare decât planeta noastră.

GJ 667Cc se află pe o orbită care o plasează la o distanţă potrivită de steaua ei, fiind în "zona locuibilă", unde temperaturile nu sunt nici prea ridicate, nici prea scăzute, permiţând apei să rămână în stare lichidă la suprafaţă.

Cercetătorii au descoperit în acelaşi timp o serie de indicii care îi fac să afirme că cel puţin o altă exoplanetă - dacă nu chiar două sau trei - orbitează în jurul aceleiaşi stele.

Noua descoperire demonstrează faptul că planetele potenţial locuibile pot să se formeze într-o mai mare varietate de medii decât se credea până în prezent, au anunţat autorii studiului, ce va fi publicat în Astrophysical Journal Letters.

Astronomii au folosit datele publicate de Observatorul European Austral (ESO) din Chile şi măsurătorile efectuate de telescopul Observatorului Keck din Hawaii.