ADN-ul este legat de depresie, dar se manifestă diferit la bărbaţi şi femei

Rezultatele dezvăluie o legătură între depresie şi genă.

Imaginea articolului ADN-ul este legat de depresie, dar se manifestă diferit la bărbaţi şi femei

carilionclinicliving/GETTY IMAGES

Există o legătura dintre depresie şi ADN, dar fenomenul se manifestă diferit la femei şi bărbaţi.

Depresia este o tulburare psihică care afectează milioane de oameni în lume şi care are atât cauze biologice, dar are drept cauză şi mediul.

Un studiu recent publicat în revista Molecular Psychiatry a identificat diferenţe biologice distincte între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte depresia.

Cercetătorii au descoperit că în cazul femeilor, depresia este asociată cu modificări ale expresiei genelor implicate în răspunsul imun şi inflamaţia, în timp ce la bărbaţi, depresia este legată de modificări ale genelor implicate în dezvoltarea neuronală şi plasticitatea sinaptică.

Aceste diferenţe sugerează că mecanismele moleculare care stau la baza depresiei sunt diferite la femei şi bărbaţi şi că ar putea exista tratamente personalizate în funcţie de sex.

De asemenea, studiul publicat de Inverse arată că depresia nu este o boală simplă, ci o condiţie complexă care implică interacţiuni între gene, mediu şi factori sociali.

Studiul a folosit date de la peste 26.000 de persoane din 29 de ţări diferite şi a analizat nivelurile de metilare a ADN-ului, un proces epigenetic care reglează activitatea genelor.